Esential
402 | kilometri este autonomia maxima a modelului chinezesc Zhong Tai. |
320 | de kilometri poate sa parcurga Tesla Roadster cu un "plin" de baterii, precedentul posesor al recordului de autonomie pentru modele electrice. |
402 | kilometri este autonomia maxima a modelului chinezesc Zhong Tai. |
320 | de kilometri poate sa parcurga Tesla Roadster cu un "plin" de baterii, precedentul posesor al recordului de autonomie pentru modele electrice. |
Constructorul chinez New Power a realizat ceea ce marii producatori auto ai lumii se chinuie sa faca de cativa ani buni: un model electric care dispune de o autonomie comparabila cu cea a unui model pe benzina. Mai mult, este vorba de un SUV, o noutate absoluta un peisajul modelelor electrice ale lumii.
Modelul se numeste Zhong Tai (traducerea exacta a numelui este "pace si siguranta pentru toti") si a rezultat un urma unui proiect de dezvoltare care a durat sase ani. Vorbim de un SUV de segment mic bazat pe platforma lui Daihatsu Terios, acesta dispunand de patru locuri si de o autonomie maxima de 402 kilometri. Foarte interesant este fapul ca nu mai putin de un sfert din masa totala proprie a modelului (1200 de kilograme) este reprezentat de baterii.
Performantele modelului chinezesc sunt unele medii (12 secunde pentru 0-100 km/h si 120 km/h viteza maxima), autonomia variind in functie de ritmul de rulare. Vorbim de un calcul invers celui pe care il facem atunci cand rulam cu un motor conventional.
Astfel, autonomia maxima a lui Zhong Tai este realizata in conditii de rulare urbane, in trafic aglomerat. Pe masura ce viteza creste, autonomia scade. Astfel, la o viteza constanta de 77 de kilometri pe ora, autonomia coboara la 350 de kilometri. Daca viteza creste la 100 km/h, autonomia ajunge la 280 de kilometri.Bateriile litiu-ion utilizate de motorul electric de sub capota lui Zhong Tai se incarca de la o priza normala in 6-8 ore in conditii reale si in doar doua ore daca utilizatorul foloseste un tranformator special disponibil in lista de optiuni ale modelului.
In prima faza, Zhong Tai va fi disponibil la inceputul anului viitor doar in China, acolo unde pretul sau de baza se va ridica la echivalentul a 18.800 de euro. Conform producatorului, modelul isi va face debutul la nivel international in Statele Unite. New Power intentioneaza sa produca anual circa 20.000 de exemplare ale noului sau model.
bravo lor !
Ia uite ce scrie:
"Vorbim de un SUV de segment mic bazat pe platforma lui Daihatsu Terios"
Cat despre datele tehnice, jos palaria, dar problema e alta: performantele motoarelor electrice la acest nivel sau poate chiar mai ridicat sunt demult cunoscute de catre marii producatori.
Ideea e ca, fiind mana in mana cu petrolistii, au tot interesul sa nu faca publice sau sa stopeze cercetarile in domeniul asta.
Marea problem sunt bateriile, daca au reusit cu bateri noi sa atinga automomia de 400km, dupa 1/2 de an vor avea maxim 200km...la fel s-a intamplat si cu roadsterul american de la Tesla Motors... dupa 1/2 an clientii au inceput sa se planga ca nu mai au autonomie de 300km.
Daca ar lucra un pic la aerodinamica chinezii ar putea creste automomia si la viteze mai mari, dar cu copy / paste la design, asta e...
Muncesc si gandesc si sunt rasplatiti pt asta.
Problema este costul. Daca o sa se vanda la 60k nu vor conta prea mult dar realitatea este ca mult din continutul unei masini este facut in China si acuma vor si ei sa faca ceva complect.