Cea mai recentă sesiune de teste EuroNCAP a reuşit să dea peste cap istoria pozitivă pe care Renault, Citroen şi Peugeot o au în ceea ce priveşte testele de siguranţă. Noile reguli implementate în 2014 şi care punctează la scorul final în cadrul tuturor categoriilior de testare (Adulţi, Copii, Pietoni şi Sisteme de Asistenţă) au scăzut serios punctajele unor modele cu imagine excelentă la capitolul siguranţă.
Noul Renault Megane: 3 stele cu potenţial de 4
Renault Megane a primit un scor general de doar 3 stele, principalele probleme sesizate de testele organizaţiei independente europene fiind legate de rezultatele medii la testul impactului cu stâlpul lateral, de scorurile slabe obţinute la testul protecţiei la nivel cervical în special pe locurile din spate, la impactul cu pietonii şi mai ales la capitolul sisteme electronice de siguranţă. La această ultimă categorie, Renault Megane a adunat 48% din totalul de puncte posibile, problemele vizate fiind lipsa sistemelor de asistenţă a şoferului (atenţionare la părăsirea benzii, frânare automată), dar şi lipsa notificării de lipsă a centurilor pe locurile de spate.
Conform EuroNCAP, pasagerii din spate sunt atenţionaţi să-şi pună centurile printr-un text care "nu este disponibil în toate limbile", notează EuroNCAP.
Conform comunicatului de presă oficial, Renault Megane ar ajunge la 4 stele dacă această problemă ar fi rezolvată, inginerii Renault anunţând deja că au în vedere acest lucru. Renault Megane la EuroNCAP: Rezultate completeC-Elysee şi 301: fraţii primesc 3 stele
"Fraţii" de platformă Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee, văzuţi de mulţi ca primii rivali serioşi în zona accesibilă pentru Dacia Logan, au reuşit să adune şi ei 3 stele la testele EuroNCAP. Sedanurile franceze au scos rezultate mediocre la testul de impact frontal, indicaţiile de pe manechine arătând că protecţia la nivelul pieptului şi picioarelor şoferului este medie, în timp ce impactul lateral cu stâlpul a dus un rezultat slab din cauza forţelor care apasă asupra pieptului pasagerilor din faţă.
Per total, cele două modele franceze au scos rezultate la impact mai slabe decât cele ale lui Dacia Sandero facelift, ultimul model Dacia testat de EuroNCAP, acest tip de probă având loc în aceleaşi condiţii în 2013 (anul testării lui Sandero) şi 2014. Cele două modele Citroen şi Peugeot nu au stat foate bine nici la sistemele de asistenţă, lipsa notificării de centură pe spate, a atenţionării la părăsirea benzii şi a sistemului de frânare automată penalizând serios sedanurile produse la Vigo, în Spania. Citroen C-Elysee la EuroNCAP: Rezultate complete; Peugeot 301 la EuroNCAP: Rezultate complete
VW Golf Sportsvan, performerul sesiunii
Singurul model care a adunat cinci stele la ultima sesiune de teste EuroNCAP este noul VW Golf Sportsvan, monovolumul compact bazat pe Golf 7 adunând punctaje bune la toate cele patru probe.
Cu un scor de 87% la Protecţia Adulţilor, 85% la Protecţia Copiilor, şi 62% la Protecţia Pietonilor, Golf Sportsvan a profitat de scorul bun al sistemului de frânare automată pentru a aduna 73% la Sisteme de Siguranţă, scor care i-a asigurat a cincea stea la General. Singurul sistem care a lipsit din testele EuroNCAP a fost cel de Atenţionare la părăsirea benzii de rulare. VW Golf Sportsvan la EuroNCAP: Rezultate completeAlte modele testate
În aceea sesiune EuroNCAP au mai fost testate monovolumul derivat din utilitară Ford Tourneo Courier, care a adunat 4 stele (Rezultate Complete), şi modelul chinezesc MG3, care a terminat testele organizaţiei europene cu 3 stele la General (Rezultate Complete).
Megane insa e jenant dupa ce gama Renault a fost multi ani in top-ul sigurantei...Acum e la fel de sigur ca un Logan care e low-cost. Stupid...
Si totusi... sistemele electronice (carora li se acorda o mult prea mare atentie) te scapa cand vine un BOU peste tine?
Mi se pare absurd ca EuroNCAP sa ofere o stea (enorm in opinia mea), pentru asa ceva. Este o stea care nu este data pentru siguranta oferita de masina.
Daca e sa ma iau dupa logica lui jj sau P&T Sportvan-ul e o miciuna, Golful din 2009 fiind mai sigur, prostii crezand ca sunt mai in siguranta decat acum 5 ani.
Tu nu vezi cat esti de penibil in fiecare zi!
Eu zic sa faca un facelift limitat (Renault Trophy 4*) si la renault de serie ca sa le arate la "fraieri" ca pot lua si 4 stele daca isi pun putin mintea la contributie! Scoate-ti domnilor canapeaua aia! si asa se merge cate 1 maxim 2 pasageri in oras!
Sa fim seriosi. Daca nu esti in stare sa tii banda si ai nevoie de un sistem electronic care sa te ajute sa faci asta, inseamna ca NU AI CE CAUTA LA VOLANUL UNEI MASINI! Sistemele astea nu ma fac pe mine sa ma simt cu nimic mai sigur din moment ce is in stare sa-mi pun si singur centura, sa nu parasesc banda pe care merg sau sa franez in caz de ceva.
De ce nu au facut si ei ca cei din America de la IIHS care au adoptat Small Overlap Test. No, ala ii greu cu adevarat de trecut si adauga cu ceva palpabil la siguranta, Multe modele au esuat la el dar apoi sau corectat si s-au comportat mai bine. In plus, IIHS face teste mult mai complexe si cu sistemele electronice pe care le puncteaza separat de crash test, asa cum ar fi logic sa faca si Euroncap.
Astia de la Euroncap devin niste mascarici. In 5 ani nici nu le va mai pasa cat de tare se rupe masina la impact atata timp cat are 150 de sonerii electronice care sa te atentioneze ca faci o prostie. Mai bine ma uit la testele IIHS sa vad cu adevarat cat de sigura ii o masina.
In cazul low-costurilor este o lovitura grea de imagine in avantajul Loganului. Pana acuma viitorii clienti mizau pe siguranta mai mare dar se pare ca au taiat si aceasta bila alba din lista lor. Loganul are 4 stele.
Dezamagitor din partea Megane.
Si faptul ca producatorii monteza avertizoare acustice ca sa castige o stea este un fel de manarie. Da, chiar asta este. Pentru ca in privinta sigurantei nu se face nimic in plus acelei masini. Si asa cum am spus, ca sa-ti pui centura nu ai nevoie de un bipuit din bord. Trebuie sa-ti intre in reflex chestia asta cand urci intr-o masina.
Dar oricum nu e prima data cand Renault se foloseste de aceste sisteme acustice ca sa mai ia o stea. Cu Laguna 2 s-a intamplat acelasi lucru in 2001. A luat 4 stele + 1 stea pentru avertizorul acustic al centurii soferului. Si asa a ajuns cea mai sigura masina din lume si prima de 5 stele testata de EuroNCAP. A fost motivul pentru care masini precum Volvo S60, BMW Seria 3 sau Peugeot 307 au luat 4 stele. Siguranta era cam la fel, doar ca nu aveau niciuna avertizor acustic.
Ulterior Renault s-a miscat cel mai repede, a adaugat acel sistem pe toata gama si a devenit cel mai sigur constructor din lume.
pe de alta parte un rahat de bec/avertizor te ridica din rahat. Dar acelasi lucru se aplica si celorlalti, nu credeti? @LauCalin...inteleg ca Sportsvanul nu se foloseste de bipuitul din bord sa mai bifeze niste puncte. Doar renault o face...Ok.
Tocmai asta am spus si eu. Practic inainte de testare omul cumpara aceeasi masina fiind sigur ca are 5 stele.
corect, dar nimeni nu pacaleste pe nimeni. Masinile testate sunt mai sigure sau mai putin sigure la momentul vorbirii. Modelul de megane de acum 3 ani e pe o platforma invechita care numai face fata noilor criterii.
La fel cum este stupid sa declare un no-name ca nu stiu ce platforma e cea mai buna din clasa cand acea platforma, practic, e cea mai noua de pe piata.
Despre ce vorbim, atunci?
Cu toate bubele EuroNCAP faptul ca TOTI producatorii tin cont de pretentiile institutiei se reflecta intr-o siguranta sporita. Poate ca "beep"ul ala legat de centura atarna prea greu dar sunt destui BOI (si chiar mai in varsta) ce o fac pe zmeii. Sa nu mai vorbesc ca sunt atat de tampiti incat isi dezactiveaza atentionarea pe motiv ca fac drumuri prea scurte incat sa merita sa se asigure. Personal m-ar fi multumit foarte un beep pentru centurile din spate.
Eu ... raman la Defender -::))
Megan acum 3 ani lua 4 stele pentru ca-i bipaiau centurile. Acum, pe aceeasi platforma fara bipait, ia 3 stele. Asta inseamna ca si atunci, si acum, la un impact masina e de 3 stele.
Intre timp, in asia, nu mai retin exact, japonia, pakistan kirghistan, seful Renault ia cel mai tare salariu, mai mult chiar decat mujahedinii locali cu vanzari mai mari decat el. De ce? Pentru ca baga bani (francezi) in nisan, pentru ca are scapari de gradinita gen "bipait" la centuri, pentru ca barbatii adevarati de pe Automarket.ro sunt indragostiti pana in varful urechilor de "charisma" (unde-o fi?) lui. Deci tu ca CEO pierzi la imagina firmei pe care o "conduci" pentru ca unul din subalterni a uitat ca la EuroCap iti trebuie avertizoare de centura. Dar primesti in schimb cel mai mare salariu din tara pe industria auto. Are sens.
Probabil si seful mare si subalternul de la siguranta masinii urmareau meciurile Braziliei cu ochii in televizor cand au semnat hartiile de aprobare a lui Megane. Foarte interesant.
In schimb cand a aparut stirea cu VW Sportsvan toata floarea de pe Automarket s-a ofilit de suparare cat de anost si de plictisitor arata. Dar amaratul ala de Golf nu doar ca bipaie daca nu-ti pui centura, dar chiar iti da o sansa in plus la o coliziune.
A seatbelt reminder system is standard for the front and rear seats. The system for the front seats met Euro NCAP's requirements. However, the system for the rear seats uses text to inform the driver of the status of the rear seatbelts and, as this information was not available in all languages.
http://www.euroncap.com/results/renault/megane/555.aspx
stai jos, 2!
Aplauze! Si nu o spun ironic. Chiar ai pus punctul pe "i".
PS: cred ca acest rezultat nici Golf VI nu il scoatea, adica reusea sa ia 4 stele. Asta apropo de faptul ca acest Megane ar fi mai vechi. Nu incercati sa gasiti scuze. Cand intrati in showroom-ul Renault vi se spune fara retinere ca masina este una de top si are tehnologii de ultima ora asa cum au si concurentii. Si nu erau pe aici cativa care spuneau ca Megane 3 este o masina excelenta care merita fiecare ban platit? Unde sunt acum? Sau ar trebui in acest moment sa nu mai comparam Megane cu Golf, Auris, Mazda 3, 308 etc. Sunteti amuzanti.
Deci @Vianu draga, nota 1. Ai ramas corijent.
Acum despre cat de nesigur este Megane 3, nu cred ca este chiar de 3 stele, problema este ca intr-adevar trebuia sa primeasca macar 4 stele, fara sistemul de avertizare pt centuri, cert e ca Renault primeste o lovitura de imagine, indiferent daca acest test va fi luat ca reper sau nu, ramane o bila neagra, vor introduce sistemul lui peste si va lua 4 stele probabil, daca fac mai multe modificari de sisteme si va lua 5 stele atunci EuroNcap va avea o problema de credibilitate, pt ca nu poti sa te joci asa cu aceste calificative.