Grupul Volkswagen ar putea deveni cel mai mare constructor din lume după vânzările din 2016, în ciuda faptului că imaginea germanilor a fost puternic afectată de scandalul Dieselgate.
Grupul a anunţat că a vândut 10.3 milioane de unităţi pe parcursul ultimelor 12 luni, dintre care aproape 6 milioane (+2.8%) au aparţinut brandului Volkswagen. Cea mai mare creştere a aparţinut însă celor de la Skoda, care au ajuns la 1.1 milioane de unităţi, în creştere cu 6.8%. Mai bine de o treime dintre vânzările brandului ceh sunt realizate de Octavia (436.000 de unităţi), însă producătorul a crescut în special datorită vânzărilor bune înregistrate de Rapid (212.800, +9.5%) şi Fabia (202.800, +5.4%).
Performanţa Grupului Volkswagen a fost posibilă şi ca urmare a vânzărilor foarte bune înregistrate de noul Seat Ateca. Lansat în showroom-uri în luna iulie, Ateca a propulsat vânzările Seat la 410.000 unităţi, în creştere cu 2.6%, în condiţiile în care 24.000 de unităţi au purtat numele noului SUV spaniol. Audi şi Porsche au înregistrat de asemenea vânzări în creştere, iar singurul brand care a scăzut a fost cel al camioanelor MAN, cu numai 0.2%.Pentru a afla numele liderului mondial în 2016, marele semn de întrebare planează asupra celor de la Toyota. Constructorul japonez, care deţine şi mărcile Lexus, Daihatsu şi Hino Motors (ultimele două vândute în special în Japonia), nu a publicat încă datele pentru 2016.
Ştim însă că japonezii au vândut 9.407.428 de unităţi în perioada ianuarie - noiembrie, astfel că ar fi trebuit să vândă circa 892.000 de unităţi în luna decembrie pentru a ajunge la nivelul Grupului Volkswagen, care în ultima lună a anului trecut a comercializat 933.300 de unităţi.
La jumătatea lunii trecute, Toyota estima că va ajunge la un total de 10.09 milioane de unităţi în 2016, însă alte surse afirmă că între timp constructorul japonez şi-a modificat estimarea la 10.366 milioane unităţi, ceea ce ar fi suficient pentru a rămâne numărul 1 mondial. Rezultatele oficiale ale celor de la Toyota sunt aşteptate la finalul lunii ianuarie.
acuma eu unul sunt ca ala fript cu bors...prefer sa suflu in iaurt si sa-mi aduc aminte (nu numai de emisiile alea subunitare) dar si de performantele legate de concursurile de popularitate, reclamele mincinoase, ascunderea si nerecunoasterea unor evidente, diversele probleme tehnice trecute, in cel mai neaos stil, la "asa face toate"
dan....ce naiba, esti mare si vaccinat. Tu chiar crezi tot ce comunica baietii astia? Uite aici, mai la nord de tine fix inainte de anul nou au aparut in parcarea dealerului fro' 10 Q5 nenumarate golfulete si multe multe alte copii si copiute. Numai e loc sa arunci un ac de atatea masini aparute ca ciupercile dupa ploaie... Sa inteleg ca romanii au dat ca nebunii comanda de sarbatori si acum le asteapta cu sufletu' la gura. Bai, ma leshi?
trecand peste....Skoda (re)incepe sa mi se para interesanta ca oferta.
Este posibil, dar cum Audi a avut o creștere sub media segmentului, la o adică o puteau face mai mare din pix, cred că cel puțin deocamdată vor fi corecți, e prea devreme să umble iar cu prostii. Iar discuții despre cifre umflate de vânzări au mai fost anii trecuți, între Ford și Toyota, cu Focus și Corolla, fiecare fiind pe primul loc, după calculele lor.
acum, la modul general...indiferent de marca...e o diferenta intre masini produse, masini vandute, masini livrate si masini noi inregistrate. Sunt atatea modalitati sa jonglezi cu performantele astea legate de "vanzari"....
Nissan face 5,5mil, Renault 3mil, Dacia 0,45mil, Lada 0,45mil, Samsung 0,1mil se învârt anul asta pe la 9,5mil
Daca DA nu cred ca VW este pe locul 2
Faza cu VW ma face un pic sa zambesc, gandindu-ma ca si noi romanii votam politicieni corupti chiar daca ne-au tras-o la greu dupa revolutie. Se pare ca in materie de masini si strainii au aceleasi apucaturi :-P
Te credeam mai istet bah Dan Grecu. Grupul VAG are vreo 10 divizii auto, pe cand Toyota a ramas cu doua ( Scion fiind scos de pe lista ) . 10 divizii vs 2 divizii inseamna ca VAG este in mare pierdere. Daca mai adaug si calamitatile naturale din martie in care Toyota a stopat productia necesara si au anulat comenzile, insemna......stii ce inseamna ? Inseamna ca esti deosebit de prost . PUNCT
Habar n-am de ce vă sunt fidel ȋn continuare; de tâmpit, cel mai probabil.
Singura cifra concreta pe care am găsit-o este: anul 1978 (cel mai bun an al lor ever) au vândut 4,4Mil vehicule
Deci așteptam cifrele oficiale
http://www.mitsubishimotors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2016/news/detail1002.html
Aici intra si vechiculele comerciale (insa asta e valabil la orice producator care are in portofoliu asa ceva).
Deci grupul ar putea ajunge pe 3
Niciodata un client atunci cand isi cumpara o masina nu alege grupul, el alege in 99% din cazuri marca.
Si referitor la vanzarile Renault-Nissan. Eu ii vad pe 4 acum. Nu cred ca ar avea sufieciente vanzari sa ajunga pe 3. Dar cred ca au un potential enorm. Poate sunt nebunul care crede ca din Mitsubishi poate iesi ceva frumos. Ce naiba? A reusit VW sa il faca pe Seat din cenusareasa, in printesa, si nu reuseste Nissan sa puna pe picioare o marca mult mai apreciata? La nivel global apreciata, desigur. :)
https://www.statista.com/statistics/271608/global-vehicle-sales-of-automobile-manufacturers/