Luptă strânsă pentru fotoliul de lider al vânzărilor auto în 2016: VW anunţă 10.3 milioane de maşini, Toyota încă aşteaptă totalul

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a vândut un număr record de 10.3 milioane de maşini în 2016, însă nu ştie dacă este pe primul loc în lume, întrucât estimările Toyota variază între 10.09 şi 10.36 milioane de maşini.

Grupul Volkswagen ar putea deveni cel mai mare constructor din lume după vânzările din 2016, în ciuda faptului că imaginea germanilor a fost puternic afectată de scandalul Dieselgate.

Grupul a anunţat că a vândut 10.3 milioane de unităţi pe parcursul ultimelor 12 luni, dintre care aproape 6 milioane (+2.8%) au aparţinut brandului Volkswagen. Cea mai mare creştere a aparţinut însă celor de la Skoda, care au ajuns la 1.1 milioane de unităţi, în creştere cu 6.8%. Mai bine de o treime dintre vânzările brandului ceh sunt realizate de Octavia (436.000 de unităţi), însă producătorul a crescut în special datorită vânzărilor bune înregistrate de Rapid (212.800, +9.5%) şi Fabia (202.800, +5.4%).

Urmareste Automarket
Performanţa Grupului Volkswagen a fost posibilă şi ca urmare a vânzărilor foarte bune înregistrate de noul Seat Ateca.
Lansat în showroom-uri în luna iulie, Ateca a propulsat vânzările Seat la 410.000 unităţi, în creştere cu 2.6%, în condiţiile în care 24.000 de unităţi au purtat numele noului SUV spaniol. Audi şi Porsche au înregistrat de asemenea vânzări în creştere, iar singurul brand care a scăzut a fost cel al camioanelor MAN, cu numai 0.2%.

Pentru a afla numele liderului mondial în 2016, marele semn de întrebare planează asupra celor de la Toyota. Constructorul japonez, care deţine şi mărcile Lexus, Daihatsu şi Hino Motors (ultimele două vândute în special în Japonia), nu a publicat încă datele pentru 2016.

Ştim însă că japonezii au vândut 9.407.428 de unităţi în perioada ianuarie - noiembrie, astfel că ar fi trebuit să vândă circa 892.000 de unităţi în luna decembrie pentru a ajunge la nivelul Grupului Volkswagen, care în ultima lună a anului trecut a comercializat 933.300 de unităţi.

La jumătatea lunii trecute, Toyota estima că va ajunge la un total de 10.09 milioane de unităţi în 2016, însă alte surse afirmă că între timp constructorul japonez şi-a modificat estimarea la 10.366 milioane unităţi, ceea ce ar fi suficient pentru a rămâne numărul 1 mondial. Rezultatele oficiale ale celor de la Toyota sunt aşteptate la finalul lunii ianuarie.

Via Volkswagen, Toyota, Reuters, MSN

Comentarii (15)

  • Greu de oprit VAG, indiferent de rezultatul final, să tot crească și după Dieselgate, eu unul mă așteptam să scadă cu câteva procente.
    17 6
  • aha...de parca o virgula mutata mai la dreapta e greu de executat.

    acuma eu unul sunt ca ala fript cu bors...prefer sa suflu in iaurt si sa-mi aduc aminte (nu numai de emisiile alea subunitare) dar si de performantele legate de concursurile de popularitate, reclamele mincinoase, ascunderea si nerecunoasterea unor evidente, diversele probleme tehnice trecute, in cel mai neaos stil, la "asa face toate"

    dan....ce naiba, esti mare si vaccinat. Tu chiar crezi tot ce comunica baietii astia? Uite aici, mai la nord de tine fix inainte de anul nou au aparut in parcarea dealerului fro' 10 Q5 nenumarate golfulete si multe multe alte copii si copiute. Numai e loc sa arunci un ac de atatea masini aparute ca ciupercile dupa ploaie... Sa inteleg ca romanii au dat ca nebunii comanda de sarbatori si acum le asteapta cu sufletu' la gura. Bai, ma leshi?

    trecand peste....Skoda (re)incepe sa mi se para interesanta ca oferta.
    13 11
  • @vianu

    Este posibil, dar cum Audi a avut o creștere sub media segmentului, la o adică o puteau face mai mare din pix, cred că cel puțin deocamdată vor fi corecți, e prea devreme să umble iar cu prostii. Iar discuții despre cifre umflate de vânzări au mai fost anii trecuți, între Ford și Toyota, cu Focus și Corolla, fiecare fiind pe primul loc, după calculele lor.
    10 0
  • pai au facut-o mai mare, cel putin asa pare uitandu-te in parcare....masinile alea sunt inregistrate ca si vandute in contabilitatea uzinei. Ca isi vor incasa banii anu' asta e altceva, cifric s-a bifat pe 2016.

    acum, la modul general...indiferent de marca...e o diferenta intre masini produse, masini vandute, masini livrate si masini noi inregistrate. Sunt atatea modalitati sa jonglezi cu performantele astea legate de "vanzari"....
    10 2
  • Știe cineva sa-mi spună daca Mitsubishi intra in calculul la număr de mașini vândute al grupului Nissan-Renault?
    Nissan face 5,5mil, Renault 3mil, Dacia 0,45mil, Lada 0,45mil, Samsung 0,1mil se învârt anul asta pe la 9,5mil
    Daca DA nu cred ca VW este pe locul 2
    3 2
  • @xxx Da, Mitsu intra in premiera in calcul pentru 2016 in cadrul aliantei franco-japoneze. Si eu sunt curios ce cifra vor afisa la final. Nu vor avea pretentii de primele 2 locuri, VW si Toyota se bat acolo, insa au sanse sa ajunga pe 3, asta in conditiile in care GM a avut cresteri mici in 2016.

    Faza cu VW ma face un pic sa zambesc, gandindu-ma ca si noi romanii votam politicieni corupti chiar daca ne-au tras-o la greu dupa revolutie. Se pare ca in materie de masini si strainii au aceleasi apucaturi :-P
    11 1
  • ''Greu de oprit VAG, indiferent de rezultatul final''

    Te credeam mai istet bah Dan Grecu. Grupul VAG are vreo 10 divizii auto, pe cand Toyota a ramas cu doua ( Scion fiind scos de pe lista ) . 10 divizii vs 2 divizii inseamna ca VAG este in mare pierdere. Daca mai adaug si calamitatile naturale din martie in care Toyota a stopat productia necesara si au anulat comenzile, insemna......stii ce inseamna ? Inseamna ca esti deosebit de prost . PUNCT
    4 14
  • inexorabil
    Automarket, vă place ce-a ajuns site-ul vostru?...Poftim, admirați-vă opera! WC public, pur și simplu. Oricine, la orice oră din zi și din noapte, poate macula pe oricine, exact cum ȋi suflă prin devlă, fără niciun fel de opreliști…

    Habar n-am de ce vă sunt fidel ȋn continuare; de tâmpit, cel mai probabil.
    10 0
  • @Andy am căutat sa vad cat au vândut in 2015, nu am găsit ceva clar in raportul lor anual vorbeau de 2mil, dar nu garantez ca am înțeles bine fac si mașini agricole (raportul lor este un tal meș bal meș de cifre, sunt un mare concern)
    Singura cifra concreta pe care am găsit-o este: anul 1978 (cel mai bun an al lor ever) au vândut 4,4Mil vehicule
    Deci așteptam cifrele oficiale
    2 0
  • @xxx In 2015 - 1.048.000 unitati.

    http://www.mitsubishimotors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2016/news/detail1002.html

    Aici intra si vechiculele comerciale (insa asta e valabil la orice producator care are in portofoliu asa ceva).
    0 0
  • De unde scoti vanzarile astea? Renault Group (Renault+ Dacia+Samsung) are 2,8-3 mil.auto vandute, Nissan cam 5,5 mil. iar Lada 0,35 mil.Citeste ce scrie pe site-ul grupului.
    0 0
  • @@xxx mulțumesc pentru corecție, ai dreptate Renault ar face 3mil (cu Dacia+Samsung) Lada anunță totuși un 0,45
    Deci grupul ar putea ajunge pe 3
    0 0
  • Ar fi interesant un clasament pe producator nu pe grup adica, una e Skoda una e VW, chiar daca au acelasi motor. E ca si cum ai spune ca Lays este acelasi lucru cu Pepsi desi sunt in acelasi grup!
    Niciodata un client atunci cand isi cumpara o masina nu alege grupul, el alege in 99% din cazuri marca.
    1 0
  • Domnilor, dar Ford? Oare ce mai face Ford? :)
    Si referitor la vanzarile Renault-Nissan. Eu ii vad pe 4 acum. Nu cred ca ar avea sufieciente vanzari sa ajunga pe 3. Dar cred ca au un potential enorm. Poate sunt nebunul care crede ca din Mitsubishi poate iesi ceva frumos. Ce naiba? A reusit VW sa il faca pe Seat din cenusareasa, in printesa, si nu reuseste Nissan sa puna pe picioare o marca mult mai apreciata? La nivel global apreciata, desigur. :)
    1 0
  • @Pana in 2015 Ford grup a terminat pe locul 6, in urma Hyundai-Kia:

    https://www.statista.com/statistics/271608/global-vehicle-sales-of-automobile-manufacturers/
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru