Audi a fost lider la vânzări în ianuarie 2013, surclasând rivalii de la BMW cu o diferenţă de 4.474 unităţi la nivel global. Cei de la Mercedes-Benz s-au clasat pe cea de-a treia poziţie, la 12.381 unităţi distanţă de BMW, respectiv la 16.855 distanţă de Audi. Constructorul din Ingostadt a totalizat vânzări de 111.750 unităţi la nivel global în 2012. Rivalii de la BMW au trecut şi ei de pragul de 100.000 unităţi, cu 107.276 unităţi vândute la nivel de marcă, pe când cei de la Mercedes-Benz au vândut 94.895 unităţi.
Amănuntul interesant la această poveste este că fiecare membru al trio-ului premium din Germania a obţinut vânzări record în ianuarie 2013, manifestate printr-o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Spre exemplu, Audi a avut o creştere de 16.3 procente în ianuarie 2013 faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Vânzările BMW în ianuarie 2013 au crescut cu 11.5% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. În cazul Mercedes-Benz, vânzările au crescut cu 9.2 procente, graţie rezultatelor bune de pe piaţa din China.
BMW A FOST LIDER LA VÂNZĂRI ÎN 2012 LA NIVEL MONDIAL
Reprezentanţii celor trei constructori de mai sus se declară optimişti cu privire la anul curent, fiind aşteptate creşteri ale vânzărilor.
În 2012, BMW a fost liderul clasamentului de vânzărilor pe segmentul premium la nivel global, urmat de Audi şi Mercedes-Benz. Constructorul din Munchen a vândut 1.540.085 unităţi, urmat de Audi cu 1.455.100 unităţi şi de Mercedes-Benz cu 1.320.097 unităţi. Anul 2012 a marcat cea mai mare creştere anuală din istoria BMW, de 11.6 procente, pe când Audi a avut o creştere mai mare a vânzărilor, de 11.7 procente.Marcă | Unităţi vândute în ianuarie 2013 |
Audi | 111.750 |
BMW | 107.276 |
Mercedes-Benz | 94.895 |
Via Manufacturing
.
Singurul mod prin care Bmw poate sa-si creasca vanzarile si mai mult este sa-si mareasca gama, adica exact lucrul de care un purist adevarat nu vrea sa auda, deci nu "pornografii " de modele, deci ce sa fie? Puritate 100%, asta insemnand 5-6 modele maxim, dar locul 3-4 la vanzari, sau locul 1 in continuare si acceptarea de noi modele "care este naspa"? Si una si alta nu se poate, daca ar fi dupa mine as prefera prima varianta, dar nu m-ar nemultumi faptul ca poate sa piarda prima pozitie.
"...a totalizat vânzări de 111.750 unităţi la nivel global în 2012. Rivalii de la BMW au trecut şi ei de pragul de 100.000 unităţi.."
ati vrut sa scrieti ianuarie 2013, cum e in grafic
Nu a zis nimeni ca Volvo, Cadillac, Jaguar, Lexus nu sunt premium, nu i-a exlus nimeni din "segment", doar ca aceste marci nu reusesc din anumite motive sa convinga clientii cu bani sa le cumpere in aceeasi masura in care "triada" reuseste. Nimeni nu ii impiedica sa o faca si totusi nu reusesc sa atraga de partea lor aprecierea decat intr-o mica masura si asta se vede in vanzari, iar prin apreciere inteleg evaluarea si compararea tuturor calitatilor unei masini.
In lumea de astazi, in care avem mii de publicatii auto, organisme acreditate de testare, testeri independenti si o infinitate de surse de informare diseminate la nivelul intregii populatii si, mai ales, la nivelul potentialilor clienti de masini premium, mi-e greu sa cred ca o masina cu adevarat buna, cu calitati deosebite va ramane in umbra altora care, zice s-ar, ar fi deliberat mai promovate decat altele.
Pe de alta parte chiar referirile constructorilor concurenti se indreapta catre aceste 3 marci cu care toti ceilalti vor sa fie asemuiti. Nu am auzit pe niciun constructor sa declare ca isi doreste un concurent pentru Alfa 159 sau pentru Lexus IS, in schimb toti ies cu declaratii de razboi impotriva Seriei 3 de la BMW.
Iar comparatia cu alegerile nu stiu daca se potriveste: la vot merge toata gloata, toata pu*imea, unde teoretic nu costa nimic sa participi si sa stampilezi o hartie. Multi votanti nici nu stiu sa scrie, sunt usor manipulabili sau voteaza negativ. Clientul de masini premium de oriunde din lume are totusi un alt profil si cu siguranta unul care da peste 30.000-40.000 EUR din banii munciti de el pe o masina este suficient de bine informat, face alegerea cu lista de avantaje si dezavantaje in mana si cu prea putina aplecare spre ce trambiteaza 1-2-3 surse, partinitoare sau afine producatorilor X,Y, Z. Asa cred eu.
Recunosc ca sunteti interesanti si ca va urmaresc cu placere, dar mai discret cu reclamele va rog. Asta in caz ca apreciati in vreun fel feedback-ul cititorilor.