Luminile de zi în standard sunt obligatorii pentru toate autovehiculele noi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Comisia Europeană a decis să facă un pas mare pentru vizibilitate pe Bătrânul Continent şi a votat introducerea în standard a luminilor de poziţie automate pentru toate automobilele noi vândute pe acest continent. Respectiva măsură ar duce la reducerea accidentelor mortate cu trei până la cinci procente în fiecare an. Motivul din spatele acestei decizii vizează atragerea atenţiei şoferilor cu ajutorul luminilor de poziţie care vor rîmâne aprinse din momentul în care este pornit motorul. O serie de studii au arătat că autovehiculele sunt mai vizibile dacă au aprinse luminile de poziţie pe timp de zi.
În timp ce unii producători de automobile vor integra sistemul direct în configuraţia actuală a automobilului, prin apriderea automată a luminilor de poziţie, alţii au implementat deja lumini de poziţie dedicate, echipate cu LED-uri. Respectivele LED-uri au rolul de a consuma o cantitate mai mică de curent electric şi de a avea o viaţă mai lungă în materie de ore de funcţionare.
În plus, acestea luminează mai bine decât un bec convenţional de aceeaşi putere. Este important să nu confundăm LED-urile oferite în standard de constructori cu dispozitivele de iluminare vândute aftermarket la preţuri derizorii, cele din urmă nefiind omologate pentru utilizarea pe drumurile europene şi putând duce la diverse incidente din cauza performanţelor necorespunzătoare.Din 2012, atât camioanele, cât şi autobuzele şi autocarele vor fi echipate în standard cu lumini de poziţie de zi. Introducerea luminilor de poziţie pe bază de LED-uri este utilă pentru reducerea consumului de energie al acestui sistem, care ar fi la un nivel superior dacă s-ar apela la becuri convenţionale pentru această funcţie. Nu a fost introdusă şi o normă care să vizeze obligativitatea şoferilor care conduc automobile care nu sunt echipate cu lumini de poziţie automate să le folosească în permanenţă, deşi beneficiile acestei practici ar fi evidente dacă ar fi respectate cu stricteţe.
Via | ZerCustoms
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Incep sa cred ca astia de la Comisia Europeana chiar fac ceva.
Sa nu uitam ca si incarcatoarele pentru telefoane mobile standardizate au fost impuse tot de Comisia Europeana.