Luminile de zi în standard sunt obligatorii pentru toate autovehiculele noi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Comisia Europeană a decis să facă un pas mare pentru vizibilitate pe Bătrânul Continent şi a votat introducerea în standard a luminilor de poziţie automate pentru toate automobilele noi vândute pe acest continent. Respectiva măsură ar duce la reducerea accidentelor mortate cu trei până la cinci procente în fiecare an. Motivul din spatele acestei decizii vizează atragerea atenţiei şoferilor cu ajutorul luminilor de poziţie care vor rîmâne aprinse din momentul în care este pornit motorul. O serie de studii au arătat că autovehiculele sunt mai vizibile dacă au aprinse luminile de poziţie pe timp de zi.
În timp ce unii producători de automobile vor integra sistemul direct în configuraţia actuală a automobilului, prin apriderea automată a luminilor de poziţie, alţii au implementat deja lumini de poziţie dedicate, echipate cu LED-uri. Respectivele LED-uri au rolul de a consuma o cantitate mai mică de curent electric şi de a avea o viaţă mai lungă în materie de ore de funcţionare.
În plus, acestea luminează mai bine decât un bec convenţional de aceeaşi putere. Este important să nu confundăm LED-urile oferite în standard de constructori cu dispozitivele de iluminare vândute aftermarket la preţuri derizorii, cele din urmă nefiind omologate pentru utilizarea pe drumurile europene şi putând duce la diverse incidente din cauza performanţelor necorespunzătoare.Din 2012, atât camioanele, cât şi autobuzele şi autocarele vor fi echipate în standard cu lumini de poziţie de zi. Introducerea luminilor de poziţie pe bază de LED-uri este utilă pentru reducerea consumului de energie al acestui sistem, care ar fi la un nivel superior dacă s-ar apela la becuri convenţionale pentru această funcţie. Nu a fost introdusă şi o normă care să vizeze obligativitatea şoferilor care conduc automobile care nu sunt echipate cu lumini de poziţie automate să le folosească în permanenţă, deşi beneficiile acestei practici ar fi evidente dacă ar fi respectate cu stricteţe.
Via | ZerCustoms
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla anunță o rechemare în service care afectează toate exemplarele Cybertruck comercializate până acum. Din cauza unui adeziv problematic, un element de caroserie, de la nivelul plafonului, se poate desprinde în timpul condusului. (21.03)
-
Conform noilor date apărute la nivelul Uniunii Europene, România a fost țara cu cele mai multe decese rezultate din accidente rutiere în 2024. Țara noastră a înregistrat, în schimb, o scădere a numărului de accidente fatale față de anii precedenți. (19.03)
-
Ineos a inițiat o campanie de rechemare pe piața din Statele Unite pentru unicul său model, Grenadier. Potrivit campaniei de recall, sunt vizate peste 7000 de exemplare ale căror uși se pot deschide în mers. (15.03)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Primele imagini cu noul Nissan Leaf: crossover electric cu 600 km autonomie
-
Deschizător de drumuri
-
Ford vrea să patenteze o transmisie manuală pentru vehicule electrice
-
Acesta este noul Nissan Micra: hatchback exclusiv electric înrudit cu Renault 5 E-Tech
Incep sa cred ca astia de la Comisia Europeana chiar fac ceva.
Sa nu uitam ca si incarcatoarele pentru telefoane mobile standardizate au fost impuse tot de Comisia Europeana.