Luminile de zi în standard sunt obligatorii pentru toate autovehiculele noi

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 09.02.2011
Comisia Europeană a aprobat un proiect care vizează instituirea obligativităţii echipării automobilelor noi cu lumini de poziţie care să se aprindă automat la pornirea motorului şi să rămână aprinse pe toată perioada de funcţionare a acestuia.

Comisia Europeană a decis să facă un pas mare pentru vizibilitate pe Bătrânul Continent şi a votat introducerea în standard a luminilor de poziţie automate pentru toate automobilele noi vândute pe acest continent. Respectiva măsură ar duce la reducerea accidentelor mortate cu trei până la cinci procente în fiecare an. Motivul din spatele acestei decizii vizează atragerea atenţiei şoferilor cu ajutorul luminilor de poziţie care vor rîmâne aprinse din momentul în care este pornit motorul. O serie de studii au arătat că autovehiculele sunt mai vizibile dacă au aprinse luminile de poziţie pe timp de zi.

În timp ce unii producători de automobile vor integra sistemul direct în configuraţia actuală a automobilului, prin apriderea automată a luminilor de poziţie, alţii au implementat deja lumini de poziţie dedicate, echipate cu LED-uri. Respectivele LED-uri au rolul de a consuma o cantitate mai mică de curent electric şi de a avea o viaţă mai lungă în materie de ore de funcţionare.

În plus, acestea luminează mai bine decât un bec convenţional de aceeaşi putere. Este important să nu confundăm LED-urile oferite în standard de constructori cu dispozitivele de iluminare vândute aftermarket la preţuri derizorii, cele din urmă nefiind omologate pentru utilizarea pe drumurile europene şi putând duce la diverse incidente din cauza performanţelor necorespunzătoare.

Din 2012, atât camioanele, cât şi autobuzele şi autocarele vor fi echipate în standard cu lumini de poziţie de zi. Introducerea luminilor de poziţie pe bază de LED-uri este utilă pentru reducerea consumului de energie al acestui sistem, care ar fi la un nivel superior dacă s-ar apela la becuri convenţionale pentru această funcţie. Nu a fost introdusă şi o normă care să vizeze obligativitatea şoferilor care conduc automobile care nu sunt echipate cu lumini de poziţie automate să le folosească în permanenţă, deşi beneficiile acestei practici ar fi evidente dacă ar fi respectate cu stricteţe.

Via | ZerCustoms

Comentarii (3)

  • Sa fie....LED
    Ar fi destul de interesant: ESP obligatoriu din 2012 (Logan din 2014), Daylight Running Lights din 2012.
    Incep sa cred ca astia de la Comisia Europeana chiar fac ceva.
    Sa nu uitam ca si incarcatoarele pentru telefoane mobile standardizate au fost impuse tot de Comisia Europeana.
    20 4
  • Se stia deja...doar de catre unii
    Directiva era data de ani buni de zile pt 2011, acum se pare ca o amana pe 2012. Asa poate isi aduc aminte unii inainte de a posta comentarii imbecile legate de LEDuri.
    16 2
  • motocicletele
    La mototciclete de mult este adaptata politica asta, de ce nu ar fi si la masini?
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru