Luminile de zi în standard sunt obligatorii pentru toate autovehiculele noi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeană a decis să facă un pas mare pentru vizibilitate pe Bătrânul Continent şi a votat introducerea în standard a luminilor de poziţie automate pentru toate automobilele noi vândute pe acest continent. Respectiva măsură ar duce la reducerea accidentelor mortate cu trei până la cinci procente în fiecare an. Motivul din spatele acestei decizii vizează atragerea atenţiei şoferilor cu ajutorul luminilor de poziţie care vor rîmâne aprinse din momentul în care este pornit motorul. O serie de studii au arătat că autovehiculele sunt mai vizibile dacă au aprinse luminile de poziţie pe timp de zi.
În timp ce unii producători de automobile vor integra sistemul direct în configuraţia actuală a automobilului, prin apriderea automată a luminilor de poziţie, alţii au implementat deja lumini de poziţie dedicate, echipate cu LED-uri. Respectivele LED-uri au rolul de a consuma o cantitate mai mică de curent electric şi de a avea o viaţă mai lungă în materie de ore de funcţionare.
În plus, acestea luminează mai bine decât un bec convenţional de aceeaşi putere. Este important să nu confundăm LED-urile oferite în standard de constructori cu dispozitivele de iluminare vândute aftermarket la preţuri derizorii, cele din urmă nefiind omologate pentru utilizarea pe drumurile europene şi putând duce la diverse incidente din cauza performanţelor necorespunzătoare.Din 2012, atât camioanele, cât şi autobuzele şi autocarele vor fi echipate în standard cu lumini de poziţie de zi. Introducerea luminilor de poziţie pe bază de LED-uri este utilă pentru reducerea consumului de energie al acestui sistem, care ar fi la un nivel superior dacă s-ar apela la becuri convenţionale pentru această funcţie. Nu a fost introdusă şi o normă care să vizeze obligativitatea şoferilor care conduc automobile care nu sunt echipate cu lumini de poziţie automate să le folosească în permanenţă, deşi beneficiile acestei practici ar fi evidente dacă ar fi respectate cu stricteţe.
Via | ZerCustoms
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Incep sa cred ca astia de la Comisia Europeana chiar fac ceva.
Sa nu uitam ca si incarcatoarele pentru telefoane mobile standardizate au fost impuse tot de Comisia Europeana.