Astfel, intenţia autorităţilor este ca lucrările să înceapă în 2016, cu un an mai devreme decât planurile actuale, potrivit unor informaţii neoficiale dezvăluite de publicaţia Profit.
Devansarea planurilor nu va reprezenta însă o misiune prea uşoară. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat cu două săptămâni în urmă nu mai puţin de cinci variante de traseu pentru Autostrada Sibiu - Piteşti.
Chiar dacă are deja o variantă preferată, alegerea acesteia şi începerea lucrărilor depind în mare măsură de predarea studiului de fezabilitate. Acordurile actuale prevăd că studiul final pentru două dintre cele 5 secţiuni, şi anume Sibiu - Boita (10.3 km) şi Curtea de Argeş – Piteşti (30,7 km), vor fi predate în 15 decembrie 2015, însă restul vor fi finalizate abia în iulie 2016.
Cele cinci variante de traseu pentru Autostrada Sibiu - Piteşti (click pe poză pentru hartă la rezoluţia maximă):
Anterior, şi Ministerul Transporturilor a susţinut că lucrările pot începe în 2016, informaţie negată însă la vremea respectivă de oficialii CNADNR.
Autostrada Sibiu - Piteşti reprezintă unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de infrastructură din România.
Costurile sunt estimate la 2 miliarde de euro, însă 85% din sumă va fi acoperită prin fonduri europene nerambursabile. Construcţia Autostrăzii Sibiu - Pitești a fost solicitată insistent de Dacia pentru a avea o infrastructură potrivită pentru a exporta maşini în Vestul Europei prin Ungaria.Via Profit
Acum să punem și în context vestea exagerat de bună: de fapt nu au devansat nimic acum, ci este planul lui Ioan Rus, de a începe de la cele două capete bucățile cele mai cerute da autostradă (Sibiu-Pitești și Comarnic - Brașov).
Așa că e conform cu ce s-a anunțat în timpul anului: SF-ul actualizat pentru porțiunile Sibiu - Boița și Curtea de Argeș - Pitești va fi livrat mai repede pentru ca bucățile să fie licitate anul viitor și să fie începute mai repede.
Pe mine mă îngrijorează aruncarea în dezbatere publică a 5 trasee, care de care mai fantezist, câtă vreme există un traseu propus în urma vechiului SF, bazat pe argumente tehnice. Mie îmi sună a tergiversare, sper să ne contrazică domnul Cioloș și oamenii lui.