Americanii de la Lucid Motors au semnat un acord cu firma japoneză Panasonic pentru furnizarea de celule de acumulatori pentru modelele electrice ale producătorului auto. Noile celule vor alcătui acumulatorii actualului model al mărcii, Air, precum și bateriile viitoarelor modele cu zero emisii, precum SUV-ul Gravity.
Producția de celule noi va începe în 2023, în Japonia. Ulterior, Panasonic va deschide o uzină specială pentru producția de celule în statul Kansas din SUA. Potrivit unui oficial al mărcii americane, contractul încheiat cu Panasonic este valabil până în 2031.
Firma japoneză va investi circa 4 miliarde de dolari în noua fabrică din Statele Unite, care va avea o capacitate de producție de 30 de GWh pe an. Activitatea oficială a uzinei ar urma să înceapă în martie 2025. Pe parcurs, Panasonic va crește capacitatea de producție a uzinei pentru a atinge până la 200 de GWh pe an până în 2030.
Între timp, primul SUV Lucid, botezat Gravity, ar urma să debuteze în 2024.
Deocamdată, nu există informații tehnice despre viitorul model al mărcii americane.via Lucid, Motor1
Dinozaurii auto încă bâjbâie
Apoi nu inteleg cu ce v-a deranjat comentariul meu! Faceam referire la intelegerea Lucid - Panasonic si a faptului ca in ciuda tutror sortilor si a gurilor rele compania americana pare sa mearga mai departe.
Clar mi-ar place un electric dacă ar bifa ce este esențial.
Cred ca poți depășii retorica… nu compar diesel cu electric la aspectul CP si cuplu pentru ca este evidentă superioritatea electricului, ești chiar plictisitor.
Anunța-ma când se schimba ceva la electrice, CP si cuplu are suficient si diesel-ul (pentru mine). Oricum in viața de zi cu zi folosesc un T6 de la Volvo (benzina, ca de aia-i T), diesel in concedii ca trag rulotă de 1,5 tone si cu o electrică nu fac nici 150 km ;)