Constructorul american Lucid Motors susține că sedanul electric Lucid Air, care va fi disponibil pe piață începând din prima parte a anului 2021, va deveni modelul electric cu cea mai mare autonomie din lume.
Pe baza unor teste independente, producătorul susține că Lucid Air va avea o autonomie de 827 de kilometri, calculată pe baza standardului american EPA, unul mai dur decât standardul WLTP folosit în Europa.
În prezent, modelul electric cu cea mai mare autonomie este Tesla Model S, care ajunge la 643 de kilometri (EPA). În plus, Mercedes-Benz a anunțat că viitorul sedan electric EQS va avea o autonomie de peste 700 de kilometri, calculată însă pe baza standardului european WLTP.
Lucid Motors este unul dintre cei mai tineri producători auto din Statele Unite, care a fost înființat în 2007 de Bernard Tse, fost director executiv al Tesla, și antreprenorul Sam Weng.
Ulterior, producătorul a primit finanțare de la companii din China, iar în 2018 a obținut un miliard de dolari de la fondul suveran de investiții din Arabia Saudită.
În prezent, șeful departamentului tehnic al Lucid este Peter Rawlinson, unul dintre dezvoltatorii lui Tesla Model S.Lucid Air trebuia prezentat în versiune de serie în luna aprilie, cu ocazia Salonului Auto de la New York. Anularea evenimentului din cauza pandemiei de coronavirus a determinat Lucid Motors să amâne prezentarea versiunii de serie pentru 9 septembrie. Prețurile nu au fost stabilite, însă costul va depăși 100.000 de dolari.
Până acum, Lucid a prezentat doar un concept pentru Lucid Air și nu a menționat niciun fel de date tehnice, cu excepția faptului că ajunge de la 0 la 96 km/h în 2.5 secunde.
Producția noului model va avea loc la o uzină din Arizona care va ajunge în timp la o capacitate anuală de 34.000 de unități. Toate detalii vor fi făcute publice în 9 septembrie.
frumos si pe dinafara nu zic ba, dar parca prea lati-lungila si bun doar pe sosele ca-n palma cu garda la sol micro si la rampe de spalatorie raschetezi ceva.
de pret nu mai zic ca +100 de mii coco la ei devin la noi imediat +150 de mii euro.
e-fanii nostri o rezolva insa cu un credit pe 30 de ani.
Pretul insa nu va fi lucid deloc.
In al doilea rand, observ ca s-a intors roata. Au inceput arabii si chinezii sa investeasca in America pentru productie si dezvoltare. Nu e bine.
In al treilea rand, fondatorii au nume chinezesti si sunt sustinuti de chinezi. Cred ca va dati seama ca e un cablu cat piciorul meu de gros prin care se face transferul de date si inteligenta intr-o parte a lumii care nu mai e alba.
Si uite asa, ne pierdem suprematia in stiinta si tehnologie. E bine ca firma e americana. Sper ca intern, au niste legi aplicate la sange si foarte serioase cu privire la protectia intelectuala a datelor. Dar in ziua de azi din pacate, foarte multe lucruri rele au devenit posibile nu doar la nivel de guvern, ci si de corporatie sau personal.
Ar fi interesant de aflat si ce tip de baterie foloseste, densitatea energetica, viteza de incarcare, etc...probabil ca se vor afla foarte curand, la prezentarea modelului.
Cu ce pret soseste ea ...este o alta discutie
Cine este patronul firmei - conteaza mai mult sau mai putin - important este ca europenii sa ramana in carti...
Ceva mă face implicit să detectez un iz de hiper-mangleală tip Fisker, :-) deci entuziasmele facile îmi par riscate.
Nu m-ar surprinde să fie (supra)cotați la bursă și lucid-aerienii, că asta-i direcția bine coordonată a oricărei start-up-ăreli, cu condiția să fie musai electrocutată.
@zărne&all (Green_Alex included :-)): E cam naiv cine crede că toate manevrele globaliste n-ar fi atent planificate la un *etaj* deasupra oricărei convenții de orânduire socială.
Ex., apropo de un *dirijor* chinez fraudulos al unui mega-fond de pensii... american, hehe:
https://gizadeathstar.com/2020/08/a-looming-pension-crisis-calpers-and-china/
Da stiu si Tesla a fost asa, doar ca nu chiar asa. Tesla a vandut de la inceput...nu mult, dar a vandut, avea ce arata. Asa poze cu masini....sunt o gramada pe net, printre cele mai cunoscute fiind si cele ale domnului Fisker.
Azi cel putin este inflatie pe piata de modele ce vor aparea si vor face si vor..., si vor... si vor bani deocamdata.