UPDATE: După anunţul retragerii sale din fruntea Ferrari, Luca di Montezemolo s-a aşezat la aceeaşi masă cu Sergio Marchionne, în cadrul unei conferinţe de presă fulger, organizată pentru a oferi lămuriri suplimentare.
Ferrari nu va face un SUV
Principalul anunţ se leagă de relansarea brandului Alfa Romeo. Sergio Marchionne a anunţat oficial că brandul premium va renaşte în data de 24 iunie 2015, la exact 105 ani de la înfiinţare (24 iunie 1910).
Montezemolo a preluat apoi conducerea dialogului şi a anunţat că destinul Ferrari nu se va schimba. Brandul va continua să ofere proiecte magnifice pentru viitor, însă printre acestea nu este un SUV, aşa cum se vehiculase.
O nouă era va începe la Ferrari, începând cu 13 octombrie, ziua în care Luca di Montezemolo va părăsi compania. Este aceeaşi zi în care grupul Fiat Chrysler FCA va fi cotat la bursa din New York. „Compania noastră va avea un rol important într-un moment cheie al acţionarului nostru principal (adică Fiat). E normal ca această fază să nu fie deschisă de un preşedinte care se află aici de 23 de ani, ci de administratorul delegat al Grupului (adică Marchionne)”, a declarat Montezemolo.
De cealaltă parte, Marchionne a dat asigurări că nu există nici măcar o minimă intenţie de a integra Ferrari în operaţiunile FCA. „Va fi prioritară protejarea companiei de segmentul automobilelor de masă. Nu va mai fi pusă la îndoială independenţa operativă şi strategică a Ferrari”, a declarat Marchionne.Controversata idee a unui Ferrari american a fost lămurită de ambii oficiali. „Pentru Marchionne, ideea de a produce un Ferrari dincolo de porţile uzinei din Maranello este obscenă şi inacceptabilă. Caroseria va fi vopsită în celebrul albastru Nart, ca omagiu adus Scuderiei Nord-Americane”, a declarat Marchionne.
Singurul Ferrari american va fi un supercar dedicat exclusiv pieţei din SUA, ce urmează a fi lansat. El va avea un motor V12, va costa 2.5 milioane de euro şi se va vinde în doar 10 exemplare. Scopul său va fi acela de a sărbători 60 de ani de prezenţă pe piaţa din SUA.Montezemolo şi Marchionne au liniştit apele şi în ceea ce priveşte viitorul Ferrari în Formula 1. O ştire detaliată pe acest subiect puteţi citi în secţiunea noastră de Formula 1.
Marchionne: "Vom face totul pentru ca Ferrari să câştige din nou"
Demisia unei legende
13 octombrie va rămâne o zi de tristă amintire în istoria Ferrari. După ce ieri vă anunţam că soarta constructorului italian este în derivă, în contextul diferenţelor de opinie existente între Luca di Montezemolo şi Sergio Marchionne, inevitabilul s-a produs.
Divorţul dintre Sergio Marchionne şi Luca di Montezemolo este iminent
După o carieră de 23 de ani petrecută în fruntea „celei mai frumoase companii din lume”, după cum el însuşi declara, Luca Cordero di Montezemolo îşi ia adio de la Căluţul Cabrat la mijlocul lunii viitoare. Omul care a adus Scuderia pe profit şi a făcut din maşinile Ferrari cele mai dorite automobile din lume se retrage din funcţia de preşedinte executiv.
23 de ani de neuitat
Anunţul a venit astăzi, în cadrul unui comunicat oficial. După „23 de ani de neuitat”, aşa cum îi descria Luca, funcţia de preşedinte Ferrari va fi preluată de Sergio Marchionne, cel care conduce destinele grupului Fiat-Chrysler şi cel care a forţat plecarea lui Montezemolo.
Ideile lui Marchionne de a integra complet Ferrari în cadrul Grupului FCA s-au lovit de dorinţa de menţinere a exclusivităţii, exprimată mereu de Luca. În comunicatul de adio, Montezemolo susţine că părăseşte compania pentru a permite Ferrari să deţină un rol important în cadrul Grupului FCA în momentul listării acestuia pe Wall Street. Tot el a anunţat şi că locul său va fi preluat de Marchionne.Acelaşi Montezemolo a adăugat că „Ferrari este cea mai frumoasă companie din lume. A fost un privilegiu şi o onoare să-i pot fi lider. Mi-am dedicat tot entuziasmul şi implicarea în activitatea ei, de-a lungul anilor. Alături de familia mea a continuat, continuă şi va continua să fie unul dintre cele mai importante lucruri din viaţa mea.”
Cine este Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo a fost reales preşedinte Ferrari în luna martie a acestui an. În cadrul evenimentului, din primăvară, Montezemolo, în vârstă de 67 de ani, îşi propunea să mai conducă soarta Scuderiei din Maranello doar pentru următorii trei ani. Devenit asistentul personal al lui Enzo Ferrari în 1973, Luca a fost responsabil pentru victoriile Scuderiei din Formula 1 în anii 1975 şi 1977, când la volanul monoposturilor se afla celebrul Niki Lauda.În 1991 era numit de Giovanni Agnelli la cârma Ferrari, un brand aflat în derivă după moartea fondatorului Enzo. Sub conducerea sa, Ferrari a reuşit să scape de datorii şi chiar să revină pe profit. De asemenea, Montezemolo este şi artizanul multiplelor titluri de Formula 1, câştigate de Ferrari şi septuplul campion mondial Michael Schumacher.
Cum ati ajuns la concluzia asta ? As spune ca Brawn si Todt au fost artizanii acelor rezultate nu Montezemolo. Poate sunt eu dezinformat.
nu vad un viitor prea stralucit; cred ca o sa ajunga DIN PACATE falimentar FERRARI;
sau in varianta buna, o sa ne luam un chrysler 300c cu motor de ferrari, cum a fost mai demult lancia thema ;-)
Saptamana trecuta m-am uitat la masinile folosite in F1 din ultimii 20 ani (echipele importante) Ironia sorti/coincidentei face ca, de cate ori a fost imprimat sigla Fiat pe monopost, echipa nu a avut rezultate
Dupa mine o sa aiba traiectoria Saab
Lamborghini este mult mai bine manageriat de nemti,chiar daca nu are participari in Motorsport.
2. De abia astept sa vad cum si-o ia in freza Marchione in F1 dupa ce tocmai asta ii reprosa lui Montezemolo (printre altele): Ferrari nu castiga nimic in F1!
Mascalzzone a adus la dezastru Fiat, Lancia, Alfa Romeo. Alianta cu Chrysler a mai amanat doar finalul, a mai castigat doar ceva timp.
Ferrari erau singurii care mai tineau drapelul la Fiat. Puteau sa-l foloseasca mult si bine cel putin ca si marketing, ca imagine. Dar cand esti sters si incompetent, normal ca incepe sa te deranjeze cineva care are clasa si si-a facut ucenicia la unul din adevaratele genii ale industriei auto.
Daca Lamborghini a incaput pe mana unora care I-au inteles si i-au apreciat valoarea, mi-e teama ca Ferrari va cadea tocmai de mana unora din natia in care s-au nascut.
Sper doar sa fiu doar pessimist.
Hm, daca va fi sa se intample aceasta TRAGEDIE (trag nadejde ca Dumnezeu ii va da lui Marchionne, pana nu va fi tardiv, atat luciditate cat sa realizeze teribilul si ridicolul "transfigurarii ideologice" si "eficientizarii economice" a uneia dintre cele mai "pure" si mai indragite marci din istoria automobilului), poate ca nu ma voi orienta catre biciclete (mersi de sugestie, @Andrei, insa m-as plimba cu bicicleta doar asa, de amorul sanatatii, nu ca refulare din cauza cancerelor de fel si chip care rod temeinic lumea auto...), dar de rarit posturile si chiar de renuntat la AM as fi tentat...Ma simt destul de afectat psihic de aceasta veste pur si simplu de cosmar, de doliu (nu exagerez cu nimic). Pe de alta parte, m-am saturat sa tot tin sus stindardul luptei contra imitatiei, imposturii si indiferentei (noastre, care alta?!?). Are vreun efect palpabil atitudinea mea intransigenta si consecventa? Sigur ca nu: "Fiara" care devoreaza chintesenta atat de pretioasa a universului auto isi vede netulburata de planurile ei marsave de maculare si bagatelizare a bagajului retro-cultural de inestimabila valoare (altfel de ce ar exista atatea muzee dedicate masinilor clasice?), fiind surda si oarba la orice protest justificat si imuna la orice tentativa de contracarare, la care, din fericire pentru dansa, nu se incumeta nimeni, cu atat mai putin din areal politic...De fapt, cine ar putea si mai ales cine ar vrea sa opreasca taifunul Banului?
Deci, rogu-va, mobilizati-va si voi in sens deontologic, caci pe mine m-a cam parasit vlaga mentala...Si parca nici nu ma mai anima aceeasi ravna a pasiunii, deoarece mi se pare ca pedalez in gol, nesensibilizand niciun "factor de decizie" din lumea asta de cacao...Cainii latra si caravana trece, nu? Evident, avand capetele pe umeri, nu ne iluzionam ca vom reusi sa schimbam ceva, cumva, vreodata, cu impact clar vizibil la scara generala, si va dati seama de ce: fiindca "parghiile de putere" se afla tocmai in mainile celor care abuzeaza de ele dupa bunul lor plac si care --- a naibii este pielea aia pe ei --- "proiecteaza" legile in asa fel incat nici dracu' sa nu poata fi "autorizat" sa le ceara vreodata dreapta socoteala...
Dar sa revenim la ceea ce ma doare: din cauza unor asemenea "lideri" (Marchionne ca Marchionne, dar nici cu lady Gaga, pardon, Barra, nu mi-e rusine! poftim, va implini un an de cand toceste scaunul in RC si inca nu s-a remarcat cu vreo idee care nu sa ma "dea pe spate", ci sa ma surprinda placut, asa, in maniera lui di Montezemolo!!! --- prin urmare, cand este sa fii prost gramada, nu conteaza ce sex ai!), interesul meu pentru bransa pe patru roti s-a diminuat drastic...Realitatea greu digerabila este ca ei se inchipuie conducatori "prin vocatie", analisti pertinenti, oratori desavarsiti si organizatori predestinati, desi produsele lor inoata in oceanul placid de pe strazi, lasandu-ma (cel putin pe mine) stana de piatra...Doar Ferrari (toate), Lancia Delta (chiar si pe coordonate postmoderne, tot arata "intr-un fel anume"), Dodge Viper, tandemul Corvette-Camaro si noul format arhitectural al Mazdei ma determina sa tresar, sa intorc capul (ma rog, Mazda6 ma impresiona si in trecut). Daca tot am pomenit de marca nipona, luand in calcul si dialectica foarte bine gandita a noilor sale motoare, nu cred ca m-as hazarda considerand-o cea mai valoroasa entitate auto a momentului! Iar daca s-ar ivi ocazia de achizitie, n-as ezita...N-o fi ea corporatia perfecta (trebuie sa-si propuna, ca scop prioritar si urgent, ajungerea la nivelul de siguranta dovedit la SOT de verii mai avansati in domeniu Subaru si Suzuki), dar, cand sunt implicate si actioneaza laolalta seriozitatea, inteligenta, stiinta, munca si respectul fata de clienti, dar si fata de mostenirea primita in grija (iata cartea de vizita si, totodata, reteta-minune care duce garantat la adevaratul...exclusivism!), este imposibil sa nu apara rezultate demne de apreciat! Plus ca la Mazda identifici cel mai popular...roadster (MX-5); desigur, nu se compara cu "bestiile" lui Ferrari (in niciun caz d.p.d.v. al performantelor, fiind o distanta ca de la cer la pamant), dar uite ca FCA va "imprumuta" platforma dedicata a modelului, iar pentru uz propriu, puristii se pot declara satisfacuti, ba inca la preturi mult mai suportabile.
Doamne-ajuta!