Luca de Meo a preluat de la 1 iulie postul de CEO al constructorului francez Renault, iar prima sa vizită internațională a avut loc cu numai câteva zile în urmă în România.
Pe parcursul a două zile, oficialul italian a vizitat uzina de la Mioveni, centrul tehnic de la Titu, dar și clădirea de birouri Renault Business Connected din București.
La capătul acestei vizite care nu a fost promovată aproape deloc de producătorul francez, Luca de Meo susține că Dacia reprezintă un miracol datorită rezultatelor financiare excelente pe care le obține în segmentul său. În plus, De Meo sugerează că plănuiește o strategie îmbunătățită pentru ca brandul Dacia să devină și mai puternic.
"Privită din interior, Dacia arată și mai mult ca un miracol. Nimeni din industria auto nu poate face atât de mulți bani la acest nivel al pieței. Este momentul potrivit pentru Dacia să înflorească ca un brand de sine-stătător", a precizat Luca de Meo.
Declarația face parte dintr-un discurs susținut de Luca de Meo cu ocazia publicării rezultatelor financiare ale Grupului Renault pentru prima jumătate a anului.
Renault a anunțat că a înregistrat o pierdere record de 7.3 miliarde de euro în prima jumătate a anului, comparativ cu un profit de 1.5 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut.
Pierderile sunt efectul direct al scăderii vânzărilor la nivel global cu 34% comparativ cu primele șase luni din 2019, însă francezii menționează că o "contribuție" majoră la acest rezultat negativ o au partenerii de la Nissan.
De altfel, dacă nu ar fi luate în calcul pierderile Nissan, Renault ar fi raportat o pierdere de "numai" două miliarde de euro.
Via Renault, LifeNews
Cam aşa se traduce mesajul?
Plus că angajaţii români muncesc ceva mai mult ca cei francezi.
Nu că îmi doresc să scadă salariile francezilor, nu.
Ci să ajungă la un nivel decent în România.
Dar ca în orice industrie, cât timp este o China, India, Bangladesh este greu, foarte greu pentru restul angajaţilor din lumea civilizată.
Nu că nu se pot da salarii mari pentru fiecare "continent economic" ci pentru că se pot da, dar lăcomia este mare.
Se poate face Renault multe modele electrice în Franţa, şi Dacia în România dar tentaţia Chinei este enormă.
Una ar fi excesul imens al Chinei de oţel. Pur şi simplu îl vând la preţ de dumping, nu au ce face cu el, dar îl produc că aşa zice partidu
Apoi coloşii de baterii CATL, BYD unde europenii au rămas la cwrw vacii.
Trist.
În primul rând Dacia a fost, este și va fi vaca de muls a Renault-ului, prin Dacia Renault își acoperă găurile financiare și pierderile.
Atâtea vorbe de prost gust, efectiv mi se face greață.
Ok nu are toate opționalele pe care noi le dorim, dar pe care nu ne permitem sa le plătim!
Ne jenează ca nu are motorizări puternice, deși suntem o tara care cumpăra mașini mari Premium cu motoarele cele mai mici!
Este adevărat ca unele prestații ale mașinii actuale nu excelează, sunt la limita intre a fi OK sau sa te jeneze.
Am văzut fotografi cu noile modele, arata foarte promițător. Sigur ca motorizare nu va fi ceva extraordinar din cauza noilor norme.
Cum sunt proprietar de mașini Dacia si as dorii sa cumpăr in continuare acest model, îmi doresc foarte mult următoarele (sunt un om simplu):
1. O cutie automata minim CVT
2. Scaune confortabile
3. Ștergătoare de parbriz bune
4. Parbrize cu încălzire
Succes Dacia!
Fiindcă cutiile Jatco sunt arhicunoscute pentru fiabilitate foarte proastă...
Eu aș prefera o cutie robotizată, mai puține bătăi de cap, cu toate că în esență este destul de "primitivă".
Nu cred ca aveți iluzia ca o multinațională vine in Romania sa dea salarii foarte mari sau egale cu cele din tara de origine!
Acum un an am trecut prin Mioveni după foarte mulți ani (vizita anterioara a fost in 1996)
Credeți-mă ca orașul nu arata ca unul locuit de oameni cu salariu minim pe economie!
Cred ca cei din Moldava (fără Iași) si cei din sudul tarii (Teleorman, Giurgiu, Ialomița, Călărași....) si-ar dorii o „Dacia in zona cu salariu mic așa cum spuneți voi”!
@Clique
Robotizata (6 trepte) am pe STEPWAY diesel, mi-as dori ceva mai bun!
Ah, voi credeati ca asta inseamna sa avem traiul din Vest ? Credeati ca ne vor trata egal ? Suntem o vaca de mult si asa vom ramane, asta e si ideea dragilor !
De ce nu iesiti in strada cu # ? Ca doar suntem liberi. Ah, stai, nu are cine sa va scoata. Dar sigur voi sunteti liberi ca pasarea cerului.
Appendix: atat CVT-ul cat si cutia pilotata sunt niste aggregate foarte proaste pe orice masina. prefer o manuala cinstita. Vorbesc din experienta condusului. Dar nah, asta e parerea mea si nu tin sa o impun sau sa-i critic pe ceilalti care zic altceva.
Nu sunt specialist, bănuiesc ca robotizata este o cutie manuala in care s-a pus un motor electric, un sistem de pârghii si un calculator astfel încât sa schimbe vitezele, toate acestea inducând un timp de reacție mare, ceea ce înafara ca, câteodată te rogi de ea sa schimbe, creste consumul si implicit CO2 aceasta din urma fiind mai penalizat pentru normele actuale. De aceea cred ca, cu timpul in Europa va dispărea robotizata.
Vom vedea!
Pana sa vina hotii de la Renault, salariatii erau platiti de hotii de la Guvernul Romaniei.
Nu aveau bani de cercetare, erau mai putini ca acum si produceau antichitati.
Asta e economia de piata. O acceptam si cu bune si cu rele si nu visam sa alegem din ea doar ce ne convine noua.
Dupa 1 luna iti revii si viitorul ramane la fel ca trecutul :))
- Nu e vina Renault si nici a unui alt investitor care chiar a făcut ceva în România (câți din ăștia sunt, a propos?) că țărișoara asta nu și-a depășit niciodată condiția și că nu i-a ajuns din urmă, de 2000 de ani, pe cei pe care îi invidiază. Știu... noi am apărat Europa când alții construiau catedrale, așa că, vorba înțeleaptă din popor: „atâta s-a putut!”
- Din câte scriu cei de pe la ZF, la Dacia s-ar câștiga binișor peste salariul mediu pe economie și mai mult decât la Craiova. Poate o fi doar meritul sindicatului, dar... orișicât..
- Tu chiar crezi că un salariat de la Skoda câștigă cât neamțul de VW? Sau că un ungur care asamblează un Mercedes la uzina de la Kecskemét vede la sfârșitul lunii pe card suma pe care o încasează colegul lui de trust care are același post la Stuttgart?
Din tot ce a spus Luca de Meo eu rețin altceva, care mi se pare mult mai important: partea cu „brand-ul de sine stătător”.
Salutare!
Trebuie sa fim putin mai pragmatici si sa nu mai fim asa dramatici.
Renault a salvat Dacia. Dar nu a salvat Dacia, ca si produs, pentru ca produsul Dacia era zero barat. A salvat o industrie!
Locuiesc lângă București, la întoarcere de la munca fac intre 50-80min, este mult mai comod cu automata pentru mine. Recunosc ca am devenit foarte comod!
mai vorbim peste cativa ani
@xxx: "Locuiesc lângă București, la întoarcere de la munca fac intre 50-80min"
Eu nu inteleg cum accepti asa ceva, nu ti-e mila de tine? Mai si spui cu seninatate...banuiesc ca nici nu mai realizezi ce cosmar traiesti, te-ai obisnuit cu raul deja. Tu si cei ca tine, acceptati orice nemernicie si bataie de joc a dezvoltatorilor imobiliari doar ca sa nu mai stati la bloc in oras, unde ai totul la indemana si pentru un petec , la propriu, de pamant aruncat in sila de rechinul imobiliar, urmeaza sa va pierdeti ani din viata pe drumuri si nervi si bani tocati aiurea si tracasaj si si si ..... Sincer va compatimesc pe toti pentru nivelul atat de redus de stima fata de sine si pentru faptul ca inghititi chiar orice, fara pic de demnitate. Pai pe asta se si bazeaza rechinii, ca romanul are standarde joase si la el merge orice cu un ambalaj frumos de marketing. Probabil si eu daca as fi dezvoltator, as profita lamaxim de naivitatea, credulitatea clientului roman, care nu are termen de comparatie, dar are in schimb o foarte mare dorinta de casa pe pamant si foarte putini bani pentru ce inseamna cu adevarat casa pe pamant. Cu alte cuvinte are bani doar pentru un compromis prost, si nici aia banii lui, ci luati din banca pe 30 ani. Dau iar exemplu Germania, ca na, mi-e la indemana...sau Franta, sau Belgia, sau Austria, Danemarca....acolo nu exista case pe pamant cu teren de 80-100 mp liber, nu exista. Minim 400-500 teren liber pe langa casa, aer curat , paduri si liniste, fara manele din vecini, fum de la gratare sau diverse incendieri de deseuri , fara strazi neasfaltate de unde se ridica tot praful daca trece o masina....acolo stii macar pentru ce te muti departe de oras si facilitatile urbane, pentru un confort superior. Aaa, mai are rost sa zic ca in fiecare sat nemtesc ai curatenie bec si asfalt peste tot, supermarketuri aerisite, ca ma si mir cum renteaza sa stea deschise pt o mana de oameni, utilitati cum n-avem noi in orase. Acolo inteleg. In Romania, nu. Nu inteleg cum acceptam bataia de joc atat de usor. In camp fara un minim de civilizatie - recte drum asfaltat, gaze, canalizare, apa, curent, semnal, serivici publice (politie, medici, scoli) si transport public - ala nu e confort, e chin si amagire. Scuze ca m-am lungit atat, poate nu e cazul tau personal, desi ceva ma face sa cred ca este, la cat timp pierzi zilnic doar la intorsul acasa, mesajul meu este: fiti mai demni, nu mai acceptati orice meschinarie, ridicati pretentii doar daca va permiteti si nu mai incercati sa accedeti la ce nu va permiteti, ca mai mult veti suferi. Vorba aia ca sa te intinzi cat iti e plapuma, are o MARE doza de adevar si intelepciune.
Ca tot suntem pe un site profil auto, treaba e la fel cu masinile. Daca tot ce iti permiti e Opel Corsa (apropo, noul model f reusit) ia-o pe aia si vei fi mai fericit decat daca ai lua Audi Q7 sh, foarte costisitor de intretinut sau reparat daca apar defecte sau accidente, doar ca ravnesti la o masina mare si scumpa. Daca iti permiti Q7 cu intretinere ca la carte si iti serveste nevoilor, ia-l, dar altfel nu.
chiar si asa observ o doza de invidie.
De inteles cand coaja veche din 2005-2007 depaseste fara probleme coaja ta noua si n-ai ce face.
Concluzia: amandoua sunt coji, numa ca aia veche merge mai repede si ce sa vezi! A fost si mai ieftina.
Vă mulţumesc tuturor pentru contra balansarea, echilibru, comentariile dvs şi întradevăr poate partea plină contează cel mai mult în realitate.
Realitatea e următoarea: președintele iohănel a vizitat uzina Ford acum o săptămână și, la foarte scurt timp după asta, Luca a stat 2 zile în România cu presupusul scop de a vizita uzinele Dacia.
Cred că Renault și Ford se luptă între ele pentru a obține ceva (poate subvenții de la statul român, poate altceva, nu știu...) și americanii au câștigat.
Nu m-a obligat nimeni sa-mi fac casa la 10km vest de București. 80% din timp îl pierd (de la ora 15 pana pe la 20) sa ies din București (zona de nord).
Nu diger replica ca sa ai casa si mașină Dacia! Si daca aveam o mașină Premium luata din gunoi cu 2000€ făceam mai puțin?!
Crezi daca locuiești in Militari si lucrezi in zona Pipera faci mai puțin? Nici măcar cu metroul nu ieși sub 50min!
Iar cu cei din alte tari din Europa, cunosc mai bine perifericele din Paris după ora 12, nu este amuzant nici pe acolo!
O casa in zona centrala intr-un oraș mare este cel puțin de 20 ori mai scumpa decât o casa la marginea orașului (ca ordin de mărime un mp2 de teren in centru unui oraș mare sare de 2000€). Crezi ca nu mi-as dorii o casa lângă Parcul Cișmigiu, Ioanid sau Gradina Icoanei si sa merg pe jos!
Nu-mi permit, viața (ca si mașinile) este un lung sir de compromisuri!
Asculta ce îți spun eu un automatician de profesie: atunci cand vom învăța sa trăim cu COVIDUL, toți își vor cumpăra o mașină ca sa circule in „siguranță”. După ce totul se va umple, urmează mașina electrica autonoma in care tu nu mai atingi volanul, bonus nu va fi proprietatea ta, o vei închiria! Pare SF si departe, cred ca este mai aproape decât ne închipuim noi!
@tatraurs zice bine: va mutati la mult sperata liniste si aer curat, si in weekend invadati orasele in cautarea acelui spirit urban de al carui dor muriti acolo la tara dar refuzati sa recunoasteti asta , pt ca ati fost dusi de nas de rechinii imobiiari cu proiecte cu nume frumoase de cartiere Residence. Am amici mutati in Popesti, e o tiganie de nedescris acolo, la casa/vila de 50k euro. La banii astia au o calitate jalnica a constructiilor, iar curtea lor are, fara exagerare, cam de 2x cat am eu sufrageria, adica max. 50 mp. Standardele oamenilor extrem extrem de joase au condus la aceste calamitati de cartiere periferice care mutileaza definitiv caracterul si spiritul unui oras. Nu doar in Bucuresti se intampla nenorocirea asta, la fel e in toate orasele mari ale tarii: Timisoara, Cluj, Iasi, Craiova, Constanta, Galati-Braila poate nitel mai civilizata si organizata sa fie amenajarea teritoriala in Oradea, Arad, Brasov si Sibiu, in rest praf si pulbere. De fapt Sibiul l-as taia din lista celor civilizate, daca vezi cartierul cel nou din sudul orasului, te ingrozesti cat de mult si de haotic s-a construit acolo, dovada traficul sufocant generat de acele Residence-uri ingramadite.
PS. Stau in afara Bucureștiului deși am și proprietăți in oraș.