Sosirea lui Luca de Meo în postul de CEO al celor de la Renault va aduce o serie de schimbări în strategia constructorului francez.
Chiar dacă noul plan va fi dezvăluit abia în 2021, de Meo a oferit deja o serie de indicii cu privire la direcția de viitor a producătorului din Hexagon.
Prima măsură pe care o va lua de Meo va fi o atenție mai mare acordată segmentului compact, care generează marje de profit mai mari decât segmentul subcompact.
"Nu putem să generăm 70% din livrări în segmentul subcompact. Este destul de periculos. Într-un timp foarte scurt am modificat planul pentru a miza pe segmentele în creștere și profitabile. Vrem să revenim în inima pieței europene, și anume în segmentul C", a explicat el.
În prezent, Renault obține cele mai bune rezultatele cu Clio și Captur, însă nu are niciun rival serios în segmentul compact pentru modele precum Volkswagen Golf sau Peugeot 3008.
De asemenea, gama de modele va fi redusă cu 20%, în contextul în care presa speculează de mai mult timp că Scenic, Grand Scenic, Espace sau Talisman ar putea fi eliminate.
Pe de altă parte, Renault va pune mai mult accent pe departamentul de design, lucru demonstrat și de recrutările lui Gilles Vidal de la Peugeot și Alejandro Mesonero-Romanos de la Seat.
"Designul este unul dintre cele mai importante motive pentru a cumpăra o mașină și vrem să fim puternici aici.
Designul ne oferă o șansă să ne diferențiem de alte branduri", a adăugat el.Via Automotive News
Totuși, designul e scump. Dacă nu va reuși să realizeze automobile arătoase dar rezonabile la preț, vor fi probleme mari la Renault.