La începutul lunii, Renault Twingo a primit o versiune GT cu motor turbo cu trei cilindri de 0.9 litri care furnizează circa 110 CP, cu 20 CP mai mult decât varianta standard, în timp ce cuplul maxim ajunge la 170 Nm.
Pentru a ajunge la aceste performanţe, constructorul francez a modificat uşor configuraţia motorului standard şi setările sale. Următorul pas natural este lansarea unui Renault Twingo RS, însă oficialii mărcii anunţă că acesta va fi practic "imposibil" de dezvoltat din cauza compartimentului motor prea mic. Astfel, un motor cu patru cilindri care să genereze circa 150 CP, valoarea considerată normală pentru un Twingo RS, este prea mare pentru a putea fi implementat.
"Un RS ar avea nevoie de circa 150 CP, iar acest lucru prezintă multe provocări. Nu este prea mult spaţiu pentru un motor cu patru cilindri, care ar reprezenta cea mai ieftină soluţie pentru a obţine 150 CP. Pentru a avea un motor cu cilindri cu 150 CP ar trebui să redesenăm motorul, iar în acel punct proiectul ar deveni prea scump, probabil prea mult pentru un hothatch de clasa mică", spune Patrice Ratti, şeful Renault Sport.Acesta insistă că actualul Renault Twingo GT oferă performanţe suficient de bune pentru segmentul său pentru ca lipsa unei versiuni RS să nu reprezinte un impediment major.
"Credem că GT reprezintă echilibrul potrivit între putere, agilitate şi costuri. Cu puterea şi schimbările la suspensii pe care le are este foarte plăcut de condus şi am fost capabili să facem toate astea fără să adăugăm prea multe costuri", a adăugat el.
Via Autocar
http://www.automarket.ro/stiri/smart-confirma-noua-sa-mini-racheta-fortwo-va-primi-o-versiune-brabus-cu-68867.html