Raliul Australiei, ultima etapă a sezonului actual din Campionatul Mondial de Raliuri, a fost anulat din cauza incendiilor de vegetație din regiunea New South Wales. Astfel, Hyundai se impune în clasamentul pe echipe, în timp ce Ott Tanak (Toyota) obține primul său titlu de campion.
Titlul pentru piloți s-a decis în penultima rundă a Campionatului Mondial de Raliuri, Ott Tanak devenind noul campion mondial la finalul rundei din Spania. La scurt timp de la această performanță, Tanak a anunțat că părăsește gruparea niponă, urmând ca în sezoul 2020 să poarte culorile Hyundai.
Între timp, o serie de zvonuri spun că producătorul Citroen s-ar putea retrage din Campionatul Mondial de Raliuri. Iar vestea vine la doar câteva ore de la anunțul făcut de Peugeot cu privire la revenirea în Campionatul Mondial de Anduranță. Sezonul 2019 nu a fost unul foarte bun pentru Citroen: francezii au încheiat anul pe poziția a treia în clasamentul pe echipe, în timp ce Sebastien Ogier a terminat sezonul pe ultima treaptă a podiumului.
Nu este pentru prima dată când Citroen renunță la Mondialul de Raliuri, o decizie asemănătoare fiind luată de francezi și în 2015.
Atunci, Citroen a părăsit competiția de raliuri pentru un singur sezon, cel din 2016.La scurt timp de la apariția acestor zvonuri, au apărut voci care deja "îl transferau" pe Sebastien Ogier în cadrul echipei Toyota, însă nu există informații oficiale cu privire la o decizie finală. Totodată, Elfyn Evans, pilot în cadrul M-Sport Ford, a avut o serie de întâlniri cu Tommi Makinen, șeful grupării nipone. În 2017, Sebastien Ogier și Elfyn Evans au adus titlul pe echipe pentru M-Sport Ford. În același an, francezul obținea al cincilea titlu de campion mondial.
Via | Motorsport
Comentarii (0)