Campionatul Mondial de Anduranță a suferit o lovitură anul trecut când Audi a anunțat că se retrage din competiție, parțial ca urmare a scandalului Dieselgate care a afectat semnificativ Grupul Volkswagen.
În urma deciziei, clasa de prototipuri LMP1 a rămas doar cu Porsche și Toyota, însă acum germanii anunță că analizează la rândul lor o posibilă ieșire din competiție. Andreas Seidl, șeful echipei Porsche de LMP1, afirma că o decizie finală va fi luată până la sfârșitul lunii iulie, adică în mai puțin de 10 zile. "Vom lua o decizie până la sfârșitul lunii iulie", a declarat el pentru publicația Autosport.
O astfel de decizie ar fi surprinzătoare în contextul în care Porsche anunțase anterior că va concura în Anduranță cel puțin până la sfârșitul sezonului 2018. Totuși, zvonuri despre o posibilă retragere apăruseră de câteva săptămâni, iar inițial s-a vehiculat ipoteza unei participări în Formula 1. Totuși, ultimele informații indică faptul că Porsche ar fi interesată de o participare în competiția de monoposturi electrice Formula E, cea în care s-a refugiat de altfel și Audi.
În cazul unei retrageri din partea Porsche, Toyota ar rămâne practic singurul constructor de la clasa de prototipuri LMP1, astfel că nu ar avea niciun rival.
Într-o astfel de situație, japonezii ar putea decide la rândul lor să renunțe la program, ceea ce ar însemna sfârșitul LMP1, cel puțin temporar. "Ar fi o problemă. Vom regândi strategia când se vor schimba condițiile. Nu pot spune mai multe despre ceva ce nu s-a materializat încă. Nu știu care va fi poziția noastră, dar sigur vom avea nevoie de competitori", explică Pascal Vasselon, directorul tehnic al Toyota.O altă problemă este că regulamentul tehnic al LMP1 se va schimba abia în 2020, astfel că până atunci sunt șanse minime ca un alt constructor să participe în competiție.
Via Autosport
Comentarii (3)