Surse citate de Reuters anunţă o ofertă din partea Volkswagen pentru achiziţia mărcii Proton, care deţine şi marca Lotus. Nemţii nu au comentat zvonurile.
Soluţia uşoară era să accept oferta. Ca un om de afaceri, asta aş fi făcut ca să merg mai departe şi să-mi reduc pierderile
Mohd Khamil
Proton executive chairman
Volkswagen Group a plasat o nouă ofertă pentru Proton, anunţă Reuters. O
ferta apare la cinci ani de la încercarea eşuată de alianţă cu marca din Malaezia şi ar fi inclus şi achiziţia mărcii Lotus, deţinută la rândul ei de cei de la Proton. Potrivit celor de la DRB-Hicom, care deţin 42.7 procente din acţiunile Proton, oferta primită de la un investitor străin pe care au preferat să nu-l menţioneze a fost de 1.3 milioane de euro, plus plata datoriilor Lotus, care au atins 257 milioane de euro. Compania DRB-Hicom a refuzat oferta, motivând că aceasta ar fi fost soluţia uşoară pentru problemele cu marca britanică şi că acţionarii ar fi dezamăgiţi de asemenea alegere.
Cei de la DRB-Hicom nu au dezvăluit numele investitorului interesat de marca Proton şi de bunurile sale, însă mai multe surse au sugert că ar fi vorba despre marca Volkswagen. Actualii posesori ai Proton au renunţat deja la planul ambiţios pe cinci ani al mărcii Lotus, care viza producţia celor cinci concepte prezentate la Salonul Auto de la Paris din 2010. Cele cinci modele noi ar fi fost Elise, Espirit, Elite GT, Elan şi Eterne.
Acestea ar putea să nu fie introduse în producţie, dar situaţia lor nu a fost încă definitivată.
Via Reuters
Nu prea esti prieten cu gramatica, iar cu gandirea nici atat.
Revenind la subiectul din stire, probabil ca ar fi o miscare inteligenta. Proton e o marca foarte cunoscuta in Asia. Iar VW si-ar putea consolida imaginea si pozitia in zona. Pe de alta parte, Proton este o marca mai ieftina decat Skoda, iar VW ar putea sa o faca un concurent pentru Dacia, datorita faptului ca in mare Proton este considerata o marca ieftina. Iar adaptarea ei la segmentul low cost in Euroa ar fi mai usoara. Dar deja asta ar fi o alt poveste.
Off topic...Nici skoda rapid de care se vehicula ca ar musca din clientii daciei nu cred ca va fi atat de ieftin incat sa aibe un impact asupra vanzarilor.
Pacat ca Lotus stau in aproape aceleasi modele de cativa ani buni incoace.
1. probabil vw vea sa cumpere proton (implicit lotus) nu doar lotus
2. pretul proton ar fi probabil 1,3 miliarde nu milioane
3. vw nu cred ca ar fi interesata de lotus pt ca aceasta concureaza direct cu porsche insa ar cumpara-o doar la pachet cu proton
4. miza e de fapt proton si nu lotus
5. cred ca pt evolutia marcii lotus ar fi bine ca aceasta sa intre sub umbrela vw (nemtii ar gasi solutia pt a coabita cu porsche)
6. evolutia lamborghini demonstreaza ca lotus ar parcurge un drum sigur