Lotus va renunţa la planul său cu 5 supercaruri şi ar putea ajunge sub umbrela Volkswagen

de Sebastian Toma
Vineri, 27.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Surse citate de Reuters anunţă o ofertă din partea Volkswagen pentru achiziţia mărcii Proton, care deţine şi marca Lotus. Nemţii nu au comentat zvonurile.

Soluţia uşoară era să accept oferta. Ca un om de afaceri, asta aş fi făcut ca să merg mai departe şi să-mi reduc pierderile

Mohd Khamil
Proton executive chairman
Volkswagen Group a plasat o nouă ofertă pentru Proton, anunţă Reuters. Oferta apare la cinci ani de la încercarea eşuată de alianţă cu marca din Malaezia şi ar fi inclus şi achiziţia mărcii Lotus, deţinută la rândul ei de cei de la Proton. Potrivit celor de la DRB-Hicom, care deţin 42.7 procente din acţiunile Proton, oferta primită de la un investitor străin pe care au preferat să nu-l menţioneze a fost de 1.3 milioane de euro, plus plata datoriilor Lotus, care au atins 257 milioane de euro. Compania DRB-Hicom a refuzat oferta, motivând că aceasta ar fi fost soluţia uşoară pentru problemele cu marca britanică şi că acţionarii ar fi dezamăgiţi de asemenea alegere.

Cei de la DRB-Hicom nu au dezvăluit numele investitorului interesat de marca Proton şi de bunurile sale, însă mai multe surse au sugert că ar fi vorba despre marca Volkswagen. Actualii posesori ai Proton au renunţat deja la planul ambiţios pe cinci ani al mărcii Lotus, care viza producţia celor cinci concepte prezentate la Salonul Auto de la Paris din 2010. Cele cinci modele noi ar fi fost Elise, Espirit, Elite GT, Elan şi Eterne.

Acestea ar putea să nu fie introduse în producţie, dar situaţia lor nu a fost încă definitivată.

Via Reuters

Comentarii (10)

  • Volkswagen cumpara tot ...dar nu o sa faca nimic ,tractoare mai au de cumparat ca in rest si-au bagat nasu peste tot
    8 26
  • @antonny
    Vezi-ti de chinezismul tau si lasa VAG-ul in pace!
    21 9
  • nu suntem in stare sa avem un nume ......si el vorbeste despre poporul chinez ......Orezari aia care tu nu sti nimic despre ei au cea mai tare economie ........ar vrea si VAG sa vanda mai bine acolo ........
    6 21
  • @antonny
    Nu prea esti prieten cu gramatica, iar cu gandirea nici atat.
    17 7
  • Vasilica
    Ma bag si eu in seama!VAG vand extraordinar de bine acolo e singurul brand strain care vinde cel mai bine si asta ma bucura ca poate le plezneste o vena la cap ghertoilor!
    15 4
  • Antonny, zi-mi si mie ce lagaturi a avut Volvo cu VW de-a lungul timpului. Si asta ti-o spun din postura unuia care apreciaza de mult timp marca Volvo.
    Revenind la subiectul din stire, probabil ca ar fi o miscare inteligenta. Proton e o marca foarte cunoscuta in Asia. Iar VW si-ar putea consolida imaginea si pozitia in zona. Pe de alta parte, Proton este o marca mai ieftina decat Skoda, iar VW ar putea sa o faca un concurent pentru Dacia, datorita faptului ca in mare Proton este considerata o marca ieftina. Iar adaptarea ei la segmentul low cost in Euroa ar fi mai usoara. Dar deja asta ar fi o alt poveste.
    13 2
  • @da Vasilica vand extraordinar de bine ,si vor sa vanda mult mai bine dar ce sa stie el despre china........
    3 16
  • luca30
    Tot ce se va construi in Anglia sau Germania nu vor fi mai ieftine, deci nu pot concura pe aceiasi trategie a Daciei de low cost.
    Off topic...Nici skoda rapid de care se vehicula ca ar musca din clientii daciei nu cred ca va fi atat de ieftin incat sa aibe un impact asupra vanzarilor.
    4 0
  • Eu am fost la Salonul Auto Paris 2010 si am fost foarte impresionat de conceptele Lotus. Aratau incredibil. Dar cand am vazut datele intentionate de productie, am fost aproape sigur ca nu se vor produce niciodata...
    Pacat ca Lotus stau in aproape aceleasi modele de cativa ani buni incoace.
    3 0
  • articolul e confuz:
    1. probabil vw vea sa cumpere proton (implicit lotus) nu doar lotus
    2. pretul proton ar fi probabil 1,3 miliarde nu milioane
    3. vw nu cred ca ar fi interesata de lotus pt ca aceasta concureaza direct cu porsche insa ar cumpara-o doar la pachet cu proton
    4. miza e de fapt proton si nu lotus
    5. cred ca pt evolutia marcii lotus ar fi bine ca aceasta sa intre sub umbrela vw (nemtii ar gasi solutia pt a coabita cu porsche)
    6. evolutia lamborghini demonstreaza ca lotus ar parcurge un drum sigur
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru