Lotus va prezenta motorul Omnivore la Geneva
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Divizia de consultanta tehnica Lotus Engineering va prezenta la Salonul Auto de la Geneva noua sa realizare tehnica. Inginerii Lotus au creat conceptul motorului Omnivore, care poate fi alimentat cu orice combustibil pe baza de alcool sau benzina.
Lotus Omnivore este un propulsor monobloc cu un singur cilindru, care beneficiaza de o tehnologie inovatoare ce ii permite sa aiba un raport de compresie variabil. Spre deosebire de majoritatea motoarelor de pe piata, aceasta unitate functioneaza in doi timpi, dar beneficiaza de injectie directa. De aceea Omivore este mai potrivit decat motoarele cu patru timpi existente, pentru functionarea cu diferite tipuri de carburanti.
Datorita faptului ca Omnivore este un propulsor monobloc, chiulasa si blocul motoru sunt o singura unitate, iar garnitura de chiulasa nu mai este necesara. Astfel, durabilitatea motorului este marita, pe cand greutatea acestuia este redusa semnificativ. Deoarece acest motor are un raport de compresie variabil, Omnivore nu este deloc pretentios in privinta cifrei octanice a carburantului folosit.
Injectia directa ii permite acestui motor sa aiba in camera de combustie exact cantitatea de carburant necesara, ceea ce il ajuta sa evite pre-combustia prin potrivirea amestecului aer-carburant in functie de tipul de combustibil folosit. Pe langa asta, motorul cu doi timpi este mai usor si mai rapid decat orice alt competitor cu patru timpi.
Injectia directa il ajuta sa treaca peste posibilele problmee pe care le-ar putea intampina datorita modului in care un propulsor cu doi timpi este uns.Dupa cum stiti, ungerea unui motor cu doi timpi este realizata cu pierdere totala, respectiv uleiul este ars impreuna cu carburantul in camera de combustie. Acest motor reuseste evite acest inconvenient prin functionarea la presiuni ridicate, care il ajuta sa arda tot ce intra in camera de combustie, emanand astfel o cantitate redusa de noxe.
Via | Jalopnik
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din GENEVA 2009
-
BMW a anuntat ca va lansa la Geneva versiunea hibrida a modelului Seria 5. Conceptul ActiveHybrid ar urma sa dea nastere unei versiuni de serie in lunile urmatoare. (25.01)
-
Porsche a parcat doua Panamera in parcarea din fata Salonului Auto de la Geneva. (06.03)
-
Wiesmann si-a lansat noul roadster la Salonul Auto de la Geneva. (06.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Orice motor termic transpune miscarea liniara in miscare de rotatie si nu cred ca trebuie sa descriu de ce sunt necesari mai multi cilindrii.
Un motor in doi timpi este mai rapid decat un motor cu patru timpi deoarece realizeaza de doua ori mai multe cicluri de combustie in aceeasi perioada de timp.
Randamentul acelui motor termic conteaza, nu numai numarul de cilindri.
O zi buna!
Sunt curios in schimb de fiabilitatea motorului, caci in cazul altor motoare in 2 timpi aceasta este cu mult mai scazuta decat in cazul celor cu 4 timpi. Poate ma insel, dar eu asa stiu.
O zi buna
Daca motorul obtine un raport performanta/consum mai bun decat unul conventional, pastrand in acelasi timp o fiabilitate la nivel decent, atunci sunt sigur ca Lotus si alti producatori vor gasi combinatii de cilindree si numar de cilindri pentru a satisface cerintele pietei!
Scuze m-am facut inteles gresit. Ma gandeam la altele si ma dadeam si cu parerea. Asa e cand ai prea multe sedinte intr-o zi. Ai dreptate. Ceea ce am vrut sa spun e ca nu vad utilitatea unui motor cu un cilindru versus patru. Poate doar daca ne referim la motoare pentru scutere sau ceva de genul. Daca pui un cilindru pe un automobil oricare ar fi el, sunt curios cum urci dealul.
@VladP
D-le, poate nici nu meriti o replica, dar m-am hotarat totusi sa o dau. Acest site, este un site de informatii care pot fi comentate de cititori. Daca comentariile sunt constructive, poate se poate invata ceva... pt cultura generala a fiecaruia. Am incercat sa lansez o discutie pe tema 1 cilindru versus 4 dat fiind descrierea din stire. Daca nu doriti sa participati la discutii, nu mai bine ii lasati pe altii sa citeasca replici ca a domnului sebastian toma?
Toate cele bune.
E UN MOTOR LENT dar cu un bun cuplu mecanic si foarte economicos.. Oricum, pentru putere marita, necesita mai multi cilindri.