Lotus prezintă noul SUV electric Eletre: cel puțin 600 CP și 600 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 30.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus a lansat oficial noul SUV electric Eletre (un cuvânt provenit din limba maghiară). Acesta va avea cel puțin 600 de cai putere, iar producătorul britanic declară o autonomie de aproximativ 600 de kilometri.

După o lungă perioadă de promovare, Lotus a publicat primele imagini și o serie de informații noi despre Eletre, un SUV cu zero emisii dezvoltat pe arhitectura Electric Premium Architecture. Numele este de fapt un cuvânt provenit din limba maghiară.

Noul Lotus Eletre are o lungime de 5.105 milimetri, 1.630 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 3.019 milimetri. Pentru design, producătorul britanic s-a inspirat de la actualele modele Emira și Evija.

Nu lipsesc elementele aerodinamice active, inclusiv la nivelul grilei frontale, iar pe anumite piețe, unde permite legislația, Eletre va veni cu două camere video în locul oglinzilor exterioare tradiționale. Să nu uităm de cei patru senzori lidar care vor permite un condus autonom.

Pasagerii vor regăsi la interior o serie de materiale sustenabile, un volan pătrățos, finisaje premium, un display central de 15.1 inch, Head-up Display cu realitate augmentată, instrumentar de bord digital și un treilea display în fața pasagerului din dreapta.

Lotus nu a oferit chiar toate detaliile tehnice.

Știm că are două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte), o arhitectură de încărcare la 800V, bateria va avea mai mult de 100 kWh, va putea parcurge circa 600 de kilometri cu o singură încărcare, iar la o stație de 350 kW va trebui să aștepți 20 de minute pentru o autonomie de 400 de kilometri.

Noul Eletre va fi disponibil în trei versiuni, cea de bază urmând să ofere 600 de cai putere. În aceste condiții, SUV-ul cu zero emisii va atinge 100 de km/h în mai puțin de 3 secunde, iar viteza maximă va ajunge la 260 km/h.

Suspensia pneumatică este oferită în standard. Sistemul de direcție integrală, barele anti-ruliu active și diferențialul activ, cu alunecare limitată, sunt incluse pe lista de opționale.

Lotus Eletre va fi produs la uzina din Wuhan, China. Lansarea pe piața europeană este programată pentru 2023.

via Lotus

Comentarii (9)

  • Produs la uzina din Wuhan, China.... Trist
    8 5
  • Eletre în maghiară nu înseamnă nimic (conform traducătorului google). În schimb în italiană înseamnă electric (așa cum mi s-a părut de la bun început). Ca design și performanțe aduce un plus de modernitate dar la interior tableta în erecție poate trebuia integragată undeva pentru armonie și eleganța . Materialele sustenabile care ar trebui să creeze impresie pozitivă par niște cârpe din baloți reciclați care parcă mai scad din valoarea acestei frumoase realizări. Iar despre ecologie eu nu înțeleg cum salvează planeta un vehicul de 600 HP fie ei și electrici.
    6 3
  • Mi se pare mie sau toate masinile au inceput sa arate la fel?
    4 3
  • Tableta înfiptă acolo, fără a fi integrată în bord, e de aspect foarte ieftin. În rest, arată bine. Oricum însă, nu e pentru noi, oamenii de rând. Pe asta o cumperi ca a patra mașină, de fițe.
    2 0
  • Nu te agita prea mult.
    https://www.bmwblog.com/2021/12/25/bmw-ix3-recall-poor-welding/
    Citam:"Made exclusively in China, BMW iX3". Trist, sau daca e BMW nu se pune???:))
    3 3
  • Mircea Badea
    tot se rastoarna...suv-ul e pt padure mai amenajata..
    1 1
  • Mircea Badea
    totusi arata mai bine decat oricare alt suv, ba chiar si fata de majoritatea masinilor actuale/nu prea vechi..
    2 1
  • Părerea mea ca Electricele se potrivesc foarte bine pe aceste segmente. Din ce se vede se scade substanțial prețul pentru super masini (sport, lux etc.). Pe aceste segmente prețurile sunt deja de sute de mii de euro. La electrice se obține relativ usor 1000 CP, tracțiune integrala, ceea ce pentru motoarele clasice ar fi deja fooooarte scump. Tot ca si plus este faptul ca sunt conduse relativ puțin si cu siguranța sunt ținute in garaj unele conduse de șoferi nu de proprietari, deci autonomia si încercatul nu este deloc o problema poate chiar din contra. In afara de design exterior/interior componentele pentru electrice sunt mult mai ușor de transferat între producători, multe ecrane, softuri (nu-s neaparat fan, dar asta este situația). Însă pentru 90% din piața auto nu se vede nici o veste buna cu electrificarea… nu coboară nimic decent si cu autonomie sub 20.000 de euro, si chiar dacă ar coborî ne lovim de problema infrastructurii, dar nu ma mai repet!
    3 0
  • Agavriloaei Neculai
    Super mașinii.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru