Lotus îşi va construi singur motoare V6 şi V8
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lotus îşi propune o nouă filosofie de brand, conturată în toamna acestui an la Salonul Auto de la Paris, odată cu dezvăluirea celor cinci concepte. Pentru a putea continua în această direcţie, britanicii au nevoie, însă, de un element esenţial în acest segment al modelelor sportive: motoare.
Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, a declarat că următorul pas pentru constructorul de nişă este dezvoltarea unor propulsoare V6 şi V8. "Pentru un pasionat al modelelor sportive, un motor de provenienţă Toyota nu este considerat excelent. Până în prezent am construit trei motoare pentru alte nume din industrie. Nu suntem oare pregătiţi să dezvoltăm unităţi şi pentru propriile noastre modele?", a susţinut Bahar.
Preşedintele britanicilor a ţinut să precizeze că noile motoare cu şase şi opt cilindri vor fi construite fără nici un ajutor extern. Grupul Proton nu simpatizează foarte mult această decizie, însă Bahar a susţinut că o asemenea investiţie va da rezultate în termen foarte scurt, propulsoarele urmând să fie folosite şi în viitor.
Lotus plănuieşte astfel să reducă costurile folosind aceleaşi motoare, în variante diferite de putere, pentru toate produsele sale.
Acelaşi lucru se va întâmpla de altfel cu toate celelalte componente, referindu-ne aici la platformă, suspensii, ansamblu de frânare şi chiar componente electrice.Noul motor cu opt cilindri, dezvoltat la Hethel, îşi va face apariţia în 2012, odată cu vârful de gamă al britanicilor, supercarul Esprit. Un an mai târziu, pe piaţă va sosi şi propulsorul V6, instalat sub capota lui Elan.
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (2)