Lotus îşi va construi singur motoare V6 şi V8
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lotus îşi propune o nouă filosofie de brand, conturată în toamna acestui an la Salonul Auto de la Paris, odată cu dezvăluirea celor cinci concepte. Pentru a putea continua în această direcţie, britanicii au nevoie, însă, de un element esenţial în acest segment al modelelor sportive: motoare.
Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, a declarat că următorul pas pentru constructorul de nişă este dezvoltarea unor propulsoare V6 şi V8. "Pentru un pasionat al modelelor sportive, un motor de provenienţă Toyota nu este considerat excelent. Până în prezent am construit trei motoare pentru alte nume din industrie. Nu suntem oare pregătiţi să dezvoltăm unităţi şi pentru propriile noastre modele?", a susţinut Bahar.
Preşedintele britanicilor a ţinut să precizeze că noile motoare cu şase şi opt cilindri vor fi construite fără nici un ajutor extern. Grupul Proton nu simpatizează foarte mult această decizie, însă Bahar a susţinut că o asemenea investiţie va da rezultate în termen foarte scurt, propulsoarele urmând să fie folosite şi în viitor.
Lotus plănuieşte astfel să reducă costurile folosind aceleaşi motoare, în variante diferite de putere, pentru toate produsele sale.
Acelaşi lucru se va întâmpla de altfel cu toate celelalte componente, referindu-ne aici la platformă, suspensii, ansamblu de frânare şi chiar componente electrice.Noul motor cu opt cilindri, dezvoltat la Hethel, îşi va face apariţia în 2012, odată cu vârful de gamă al britanicilor, supercarul Esprit. Un an mai târziu, pe piaţă va sosi şi propulsorul V6, instalat sub capota lui Elan.
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
Comentarii (2)