Lotus îşi va construi propria gamă de motoare V6 şi V8
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Lotus au anunţat că vor introduce propria sa gama de motoare V6 şi V8. Decizia a fost luată după ce au amânat noul Elan, deoarece modelul respectiv era "prea apropiat" de noul Esprit. Tocmai de aceea, fondurile necesare pentru dezvoltarea viitorului Elan au fost redirecţionate înspre dezvoltarea de noi motorizări, iar modelul Elan va debuta abia la finalul planului pe cinci ani al celor de la Lotus. În cadrul noii game de motorizări ar putea fi inclusă şi o unitate cu patru cilindri în linie, în vederea renunţării definitive la unităţile de la Toyota.
Inginerii Lotus lucrează la noile motoare încă de la finele anului trecut, iar primul prototip echipat cu un V8 va primi "prima cheie" în iulie. Potrivit unor surse din cadrul mărcii, motorul respectiv va dezvolta în jur de 550-570 CP. Cei de la Lotus vor să transforme noul propulsor V8 într-un rival de seamă pentru unităţile realizate de specialiştii din Maranello. Viitorul motor cu patru cilindri în linie ar putea fi derivat dintr-un V8, dar acest lucru nu va funcţiona dacă intenţionează să mai folosească vreun motor Toyota în viitor.
Englezii de la Lotus au luat decizia de a-şi construi propriile motoare în urma unui sondaj pe care l-au organizat pe internet. Cei 10.000 de respondenţi au sugerat că marca britanică trebuie să renunţe la motorizările Toyota şi să-şi constuiască propriile motoare.
Cea de-a doua problemă disputată de sondaj a fost necesitatea unui model cu patru uşi. Danny Bagar sugerează faptul că acel model ar avea costuri de dezvoltare reduse, deoarece este bazat pe arhitectura de Elite. Viitoarele modele ale mărcii britanice vor împărţi platforma tehnică, iar şasiul acestora va cântări în jur de 135 kilograme. Gama Lotus va avea 50% din componente comune, în timp ce modelele Elite şi Eterne vor împărţi 75% din componente.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)