Lotus ar putea intra sub patronajul Toyota
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lotus ar putea abandona actuala conducere malaeziană în favoarea unui joint-venture cu cel mai mare producător auto din lume, Toyota. Niponii şi britanicii colaborează în prezent destul de strâns la nivelul motoarelor, lucru care ar putea favoriza o viitoare apropiere.
Ipoteza a fost formulată de însuşi Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, în cadrul unui interviu recent. Bahar a susţinut că această soluţie ar putea ajuta la dezvoltarea eventualelor sisteme şi tehnologii destinate reducerii consumului şi emisiilor.
În plus, un parteneriat cu Toyota ar ajuta Lotus să îşi atingă ţinta propusă: 8000 de maşini vândute pe an, dintre care o treime numai în Statele Unite, adică acolo unde Toyota deţine o puternică reţea de dealeri.
Constructorul britanic se vede astfel, încă o dată, neputincios în a-şi duce la bun sfârşit planurile de extindere. Obiectivul preşedintelui Lotus este acela de a repoziţiona brandul şi de a concura branduri cu renume, cum sunt Porsche şi Ferrari.
De aici şi eventuala despărţire de Proton, proprietar încă din 1996.Bahar nu exclude nici posibilitatea de a vinde întreg pachetul de acţiuni constructorului asiatic, beneficiind astfel de o penetrare globală şi de un schimb tehnologic favorabil.
Deşi a renunţat la Elan, Lotus continuă dezvoltarea modelelor Evora, Esprit, Elite, Eterne şi Elise, precum şi a viitorului micro-car. Modelele vor fi însă produse într-un număr limitat de exemplare pentru a asigura profitul. Mai mult decât atât, Elise şi Eterne vor împărtăşi 75% din componente din aceleaşi considerente.
În prezent, Lotus caută finanţare pentru lărgirea uzinei sale din Hethel şi pentru angajarea a încă 1000 de muncitori. Dacă nu va găsi fonduri, Lotus va apela la ajutorul celor de la Magna Steyr pentru producerea modelelor în cadrul uzinei din Austria.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ovalul Albastru a fost nevoit să emită o rechemare pentru mai mult de 240.000 de modele SUV Ford și Lincoln. Problema ar avea legătură cu centurile de siguranță. (22.02)
-
Maserati a folosit Concursul Internațional de Eleganță St. Moritz pentru a prezenta o versiune entry-level a modelului GranCabrio, precum și un model unicat bazat pe GranCabrio Trofeo. Acesta din urmă, cunoscut sub numele de ICE, a fost creat prin programul de personalizare Maserati Fuoriserie. (22.02)
-
În încercarea de a reduce costurile suplimentare, Mercedes-Benz a anunțat că va introduce mai multe modele termice decât electrice în viitorul apropiat. (21.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Comentarii (2)