Lotus ar putea intra sub patronajul Toyota

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 31.05.2011
Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, se gândeşte să renunţe la susţinerea malaezienilor de la Proton. Partenerul pe care Lotus îl vede ca principal sprijin este Toyota.

Lotus ar putea abandona actuala conducere malaeziană în favoarea unui joint-venture cu cel mai mare producător auto din lume, Toyota. Niponii şi britanicii colaborează în prezent destul de strâns la nivelul motoarelor, lucru care ar putea favoriza o viitoare apropiere.

Ipoteza a fost formulată de însuşi Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, în cadrul unui interviu recent. Bahar a susţinut că această soluţie ar putea ajuta la dezvoltarea eventualelor sisteme şi tehnologii destinate reducerii consumului şi emisiilor.

În plus, un parteneriat cu Toyota ar ajuta Lotus să îşi atingă ţinta propusă: 8000 de maşini vândute pe an, dintre care o treime numai în Statele Unite, adică acolo unde Toyota deţine o puternică reţea de dealeri.

Constructorul britanic se vede astfel, încă o dată, neputincios în a-şi duce la bun sfârşit planurile de extindere. Obiectivul preşedintelui Lotus este acela de a repoziţiona brandul şi de a concura branduri cu renume, cum sunt Porsche şi Ferrari.

De aici şi eventuala despărţire de Proton, proprietar încă din 1996.

Bahar nu exclude nici posibilitatea de a vinde întreg pachetul de acţiuni constructorului asiatic, beneficiind astfel de o penetrare globală şi de un schimb tehnologic favorabil.

Deşi a renunţat la Elan, Lotus continuă dezvoltarea modelelor Evora, Esprit, Elite, Eterne şi Elise, precum şi a viitorului micro-car. Modelele vor fi însă produse într-un număr limitat de exemplare pentru a asigura profitul. Mai mult decât atât, Elise şi Eterne vor împărtăşi 75% din componente din aceleaşi considerente.

În prezent, Lotus caută finanţare pentru lărgirea uzinei sale din Hethel şi pentru angajarea a încă 1000 de muncitori. Dacă nu va găsi fonduri, Lotus va apela la ajutorul celor de la Magna Steyr pentru producerea modelelor în cadrul uzinei din Austria.

via | autoblog

Comentarii (2)

  • Ivanoff
    Smart!!!
    Foarte inteligenta alegere!
    1 0
  • HONDA
    Mai bine cu HONDA !
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru