Lotus ar putea intra sub patronajul Toyota
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lotus ar putea abandona actuala conducere malaeziană în favoarea unui joint-venture cu cel mai mare producător auto din lume, Toyota. Niponii şi britanicii colaborează în prezent destul de strâns la nivelul motoarelor, lucru care ar putea favoriza o viitoare apropiere.
Ipoteza a fost formulată de însuşi Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, în cadrul unui interviu recent. Bahar a susţinut că această soluţie ar putea ajuta la dezvoltarea eventualelor sisteme şi tehnologii destinate reducerii consumului şi emisiilor.
În plus, un parteneriat cu Toyota ar ajuta Lotus să îşi atingă ţinta propusă: 8000 de maşini vândute pe an, dintre care o treime numai în Statele Unite, adică acolo unde Toyota deţine o puternică reţea de dealeri.
Constructorul britanic se vede astfel, încă o dată, neputincios în a-şi duce la bun sfârşit planurile de extindere. Obiectivul preşedintelui Lotus este acela de a repoziţiona brandul şi de a concura branduri cu renume, cum sunt Porsche şi Ferrari.
De aici şi eventuala despărţire de Proton, proprietar încă din 1996.Bahar nu exclude nici posibilitatea de a vinde întreg pachetul de acţiuni constructorului asiatic, beneficiind astfel de o penetrare globală şi de un schimb tehnologic favorabil.
Deşi a renunţat la Elan, Lotus continuă dezvoltarea modelelor Evora, Esprit, Elite, Eterne şi Elise, precum şi a viitorului micro-car. Modelele vor fi însă produse într-un număr limitat de exemplare pentru a asigura profitul. Mai mult decât atât, Elise şi Eterne vor împărtăşi 75% din componente din aceleaşi considerente.
În prezent, Lotus caută finanţare pentru lărgirea uzinei sale din Hethel şi pentru angajarea a încă 1000 de muncitori. Dacă nu va găsi fonduri, Lotus va apela la ajutorul celor de la Magna Steyr pentru producerea modelelor în cadrul uzinei din Austria.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (2)