Geely, brandul care deține 51% din acțiunile Lotus, a promis în momentul achiziției, că brand-ul britanic va primi susținere financiară pentru dezvoltarea unor noi modele. Iar acum, a fost făcut primul pas în această direcție: prezentarea hypercar-ului electric Evija.
Conform oficialilor Lotus, noul model va fi produs în doar 130 de unități, urmând ca producția să înceapă în 2020. În acest moment, constructorul britanic a deschis și listele de rezervări, iar clienții au de achitat un avans de 250.000 de lire, echivalentul a 276.700 de euro. Prețul de pornire stabilit de Lotus este de 1.7 milioane de lire (1.88 milioane de euro).
Lotus Evija: date esențiale
● Noul Lotus Evija are la bază o structură monococă din fibră de carbon, iar liniile caroseriei au fost gândite pentru eficiență maximă. Noul hypercar electric va folosi camere video în locul oglinzilor convenționale. La exterior, portierele nu dispun de mânere, britanicii menționând că acesta vor fi acționate electric prin simpla apăsare a unui buton amplasat pe cheie.
● Lotus Evija va beneficia de o aripă spate activă pentru a oferi performanțe de top indiferent de viteza de rulare.
În același timp, oficialii Lotus spun că Evija va dispune de faruri cu laser atât pentru luminile de drum, cât și pentru luminile de întâlnire.● La interior, hypercar-ul britanic oferă două locuri, iar ocupanții se vor bucura de un sistem de climatizare și de un sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Instrumentarul de bord va fi unul complet digital, iar volanul a fost inspirat de cele utilizate pe monoposturile de Formula 1.
● Scaunele pregătite de Lotus au o structură din fibră de carbon și sunt îmbrăcate în Alcantara. Standard, acestea vor veni cu centuri cu prindere în trei puncte, însă clienții vor putea opta și pentru centuri cu prindere în patru puncte. De asemenea, elementele de la interior sunt fabricate din fibră de carbon. Toate aceste "artificii" au fost realizate pentru ca masa totală a lui Evija să fie de 1.690 de kilograme.
● Consola centrală "plutitoare" va integra o serie de butoane sensibile la atingere. La nivelul volanului, britanicii au integrat un selector pentru alegerea modurilor de conducere (Range, City, Tour, Sport și Track).
● Lotus își dorește ca Evija să devină cel mai puternic model de serie din lume, motiv pentru care, hypercar-ul britanic va integra 4 motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată.
Britanicii au stabilit ca ținta finală în ceea ce privește versiunea de serie să fie următoarea: 2.000 de cai putere și un cuplu de 1.700 Nm.● În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în mai puțin de 3 secunde, în timp ce repriza 0-300 km/h ar urma să se desfășoare în mai puțin de 9 secunde. Viteza maximă anunțată de producător va fi de 321 km/h.
● Energia necesară acestei explozii de putere va fi asigurată de un pachet de baterii cu o capacitate de 70 kWh. Britanicii spun că acumulatorul va putea fi încărcat și la viitoarele prize de 800 kW. Până atunci, la o priză de 350 kW, Evija va avea nevoie de 12 minute pentru ca bateria să ajungă de la 0 la 80% și de 18 minute pentru un "plin" complet. Autonomia calculată conform standarului WLTP este de 400 de kilometri.
ma uit la poza din profil si mi-o imaginez cu un v8 de cca 600-700 cai . si cca cateva sute de kg minus din lipsa bateriilor.
masina asta asta ma face sa astept urmasul evorei dar mai ales al exige-ului.
pacat ca doar 130..trebuie sa ma grabesc cu euromilionul..