Festivalul Vitezei de la Goodwood va marca debutul unuia dintre cele mai importante și mai spectaculoase modele Lotus. Constructorul britanic de nișă va expune în fața publicului prezent la eveniment noul model 3-Eleven, un model care va fi disponibil atât în versiune de stradă, cât și în versiune pentru circuit.
Descris ca fiind cel mai scump și mai rapid Lotus produs vreodată, 3-Eleven va fi în primul rând o mașină foarte ușoară. Construcția sa a permis inginerilor să atingă o masă totală de numai 900 de kilograme.
Performanțele se nasc cu ajutorul aceluiași motor V6 de 3.5 litri, dezvoltat de Toyota și împrumutat celor de la Lotus.Unitatea dezvoltă în combinație cu 3-Eleven o putere totală de 450 de cai la 700 de rotații și un cuplu motor de 450 Nm la 3500 rpm. Toate reursele sunt canalizate către puntea spae prin intermediul unei transmisii manuale cu șase rapoarte. În cazul versiunii de circuit, cutia manuală este înlocuită de una secvențială, tot cu șase rapoarte.
Ecuația gândită de Lotus îi va permite modelului să ajungă la 100 de km/h în aproape trei secunde și să atingă o viteză maximă de 290 de km/h (280 de km/h în cazul versiunii de circuit).Ambele versiuni ale modelului 3-Eleven beneficiază de o structură de tip monococă din aluminiu, cu roll-cage pentru varianta de stradă și cu ranforsări adiționale pentru cea de circuit. Caroseria este construită dintr-un material misterios, folosit pentru prima dată pe o mașină de serie, suficient de rezistent și chiar mai ușor cu 40% decât fibra de sticlă.
Contactul cu asfaltul se face cu ajutorul unor anvelope cu dimensiuni 225/40 R18 pe față și 275/35 R19 pe spate. Nu lipsește nici sistemul de frânare avasnat și ABS-ul furnizat de Bosch.
Lotus anunță că va produce doar 311 unități ale modelului 3-Eleven, ca o referire la numele său și pentru a păstra exclusivitatea. Exclusivitate care atrage după sine un preț destul de piperat. Modelul de stradă va costa 82.000 de lire sterline, echivalentul a 115.000 de euro. Pentru cei care își doresc versiunea de circuit, socotelile încep de la 115.000 de lire, adică 161.000 de lire.
"[...] o putere totală de 450 de cai la 700 de rotații [...]"
Observ că și Bogdan calcă tot mai mult pe urmele lui Sebi. Parcă au o singură deviză: știri en gros. Nu contează ce transmit. O fi ceva intenționat? Chiar trebuie să accesezi de fiecare dată alte surse, pentru a afla varianta corectă? Atunci, care mai e rostul acestui site?