Programul Rabla este o tradiție a pieței auto din România, acesta derulându-se sub diverse forme în ultimii 10 ani cu scopul de a impulsiona vânzările de mașini noi din țara noastră. Iar odată cu criza economică din 2008, piețe dezvoltate precum Germania, Italia, Spania și Anglia au mizat și ele pe această soluție prin care deținătorii de mașini vechi primeau un bonus la casare pe care-l putea utiliza apoi la achiziția unui model nou.
Ei bine, dacă programele de acest tip au fost utilizate până acum doar ca ultim resort pentru impulsionarea vânzărilor în perioade complicate din punct de vedere economic, Londra ar putea introduce o variantă adaptată în care scopul este unul pur ecologic: eliminarea mașinilor diesel din parcul auto al capitalei engleze.
"Starea toxică a aerului nostru nu ne oferă decât varianta eliminării din oraș a celor mai poluante mașini diesel. E șocant faptul că aproape jumătate dintre mașinile vândute în Marea Britanie au în continuare motoare diesel și că sistemul național de acordare a bonusurilor la achiziția de mașini include încă aceste mașini poluante", declară Sadiq Khan, primarul Londrei.
Conform planului pe care Khan l-a dezvoltat și prezentat în fața autorităților din Parlamentul britanic, aerul poluat cauzează circa 50.000 de decese anual și aduce cheltuieli suplimentare de 30 de miliarde de euro.
Cu toate acestea, mașinile cu motoare diesel continuă să primească bonusuri la achiziție deoarece schema a fost dezvoltată pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2), și nu pe baza celor de oxizi de azot (NO2), gaz considerat principala cauză a bolilor aparatului respirator la nivel mondial.Pentru a-i convinge pe șoferi să renunțe la vechile mașini diesel poluante, echipa lui Sadiq Khan a anunțat că va propune un program "Rabla" dedicat mașinilor diesel prin care posesorii modelelor cu acest tip de motorizare vor primi un voucher între 2500 și 4000 de euro (2000-3500 de lire sterline) pentru casarea acestora. Acesta va putea să fie folosit fie la achiziția unei alte mașini cu punctaj ecologic ridicat, fie sub formă de credit la abonamentul în rețeaua de transport în comun sau la serviciile de Car Sharing.
Costurile totale estimate de primarul Londrei se ridică la 500 de milioane de lire sterline.
via The Guardian
de ce nu fac campanii la tv sa denigreze dizelarii?
de genul:
"ai un dizelist prin vecini?! ai grija, iti distruge sanatatea si iti imbolnaveste copiii!!"
Diferenta dinte cei care au gandit proiectul si tine este aceea ca initiatorii nu doresc sa ivrajbeasca populatia. Nu e cazul sa asmuta oamenii unii impotriva altora, cand e mult mai simplu sa faca in asa fel incat prima sa nu fie valabila decat la achizitionarea unei masini non-diesel!
Diferenta dinte cei care au gandit proiectul si tine este aceea ca initiatorii nu doresc sa ivrajbeasca populatia. Nu e cazul sa asmuta oamenii unii impotriva altora, cand e mult mai simplu sa faca in asa fel incat prima sa nu fie valabila decat la achizitionarea unei masini non-diesel!