Londra: S-a lansat primul sistem de încărcare din mers a vehiculelor electrice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Două companii britanice au prezentat un sistem gata de implementat pe piaţă care permite încărcarea fără fir a vehiculelor electrice care se află în circulaţie pe drumurile publice. În mod incredibil, sistemul foloseşte o tehnologie înventată la începutul secolului XIX, care a fost rafinată în industria modernă. Practic, este suficient ca vehiculul electric să treacă pe un drum echipat cu elementele de încărcare specifice amplasate sub suprafaţa de rulare şi încărcarea va fi realizată fără probleme.
Indiferent de dimensiunile vehiculului, sistemul funcţionează fără probleme, iar ceilalţi utilizatori ai drumului nu sunt afectaţi în niciun fel de prezenţa acestuia. Totodată, şoferul nu este nevoit să se încadreze cu precizie maximă pe o linie anume pentru a realiza încărcarea, semn că factorul uman a fost luat în calcul pentru această invenţie. Distanţa maximă dintre banda de încărcare şi receptorul vehiculului electric este de 40 cm, mult peste garda la sol a actualelor vehicule electrice.
Dacă toate vehiculele electrice ar fi echipate cu acest sistem, emisiile de CO2 ale acestora ar fi la o treime faţă de cele degajate de echivalentul său cu un motor cu ardere internă până în 2030. Aceste estimări sunt făcute prin luarea în calcul a procesului de obţinere a energiei electrice, energia electrică pierdută la transfer, costurile şi etapele fabricării şi energia consumată de livrarea şi rafinarea carburanţilor utilizaţi de vehiculele convenţionale.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
azi vad ca englezii au venit cu alte solutii care promit multe.
Cred ca cei care doresc sa scape cat mai repede de dependenta fata de petrol (EUdar si altii) fac progrese remarcabile.Asa ca s-ar putea sa asistam la surprize si lucrurile sa evolueze intr-o maniera mult mai rapida decat am fi anticipat noi.Imi plac masinile si DA mi-as lua una electrica.So keep it up!
Oricum, e un pas bun.
Suna bine, dar mai e mult pana departe si deocamdata asistam la multe idei embrion, dar acestea sunt departe de o minim standardizare sau maturizare a VE.