După patru ani de la prezentarea celei de-a doua generații a familiei de modele Logan și Sandero, Dacia va ataca Salonul Auto de la Paris din toamna acestui an printr-un facelift pe care îl vor primi modelele care duc greul vânzărilor mărcii în Europa.
Deși fotografiile oficiale ale lui Logan și Sandero facelift se lasă încă așteptate, prietenii noștri de la Motor1 au surprins cele două modele camuflate în teste oficiale, semn că dezvoltarea acestora este pe ultima sută de metri.
Schimbări estetice sumare
Schimbarea pe care o așteptăm de la familia Logan și de la Sandero va apărea la doar o jumătate de an de la prezentarea versiunii de echipare Prestige, care modifică la rândul său ușor câteva dintre elementele stilistice exterioare și interioare ale modelelor construite la Mioveni. Evident, faceliftul va fi ceva mai adânc, chiar dacă nu este cazul să ne așteptăm la modificări radicale de substanță.
Este însă foarte posibil ca unele dintre schimbările apărute pe versiunea de echipare Prestige - semnalizatoarele pe oglinzile laterale, de exemplu - să se regăsească în echiparea standard a mai multor versiuni pe noile modele. De asemenea, Sandero și Logan vor primi mai multe nuanțe de caroserie.
Peste 100 CP
Vor exista noutăți și la nivel tehnic, iar unele dintre acestea vizează apariția uneia sau a mai multor motorizări în gama Logan și Sandero. Dacă cele mai puternice motoare existente astăzi în configuratorul celor două modele au 90 de cai putere, toamna acestui an ne va face cunoștință cu motorizări ceva mai puternice care vor trece de 100 de cai putere.
Rămâne de văzut dacă motorizarea 1.2 TCe de pe Duster, care oferă 125 de cai putere, va fi una dintre alternativele luate în considerare de inginerii Renault și Dacia la nivel de echipare.Mai multe fotografii, pe Motor1.com
În rest, mă bucur să văd că se mișcă ceva. Aș vrea să văd și alte culori pe Dacia, motoare mai diversificate, mai multe opțiuni de siguranță și câteva echipamente utile (ventilație pe locurile din spate, spații de depozitare).
Motorizari sunt destule: ai diesel, ai benzina turbo ai benzinar aspirat.
Poate și disponibilitatea climei automate pe Laureate ca opțional ar fi o chestie bună de făcut.
Poate 1.2-ul de pe Duster insa ar fi o diferenta de 35 cp fata de cel mai puternic motor din prezent. Deci iar, slabe sanse.
Probabil ca va avea un motor de 100 cp sau poate putin peste. Pana la urma si in cazul Renault 1.2 scoate 130 cp in timp de pe Dacia pierde 5 cp. 0.9 100 sau 105 cp e pariul meu.
Oricum greutatea Sandero-ului e mica, are intre 72 si 179 kg in minus fata de ceilalti accesibili din clasa mica, daca ne referim la Rio si Fabia (comparatia e putin fortata pentru ca Sandero costa in medie cu 35% mai putin decat variantele asemanatoare ale celorlalti doi constructori). Avantajul echipamentelor de tot felul mai putine.
Eu nu cred ca are nimic de-a face cu Duster si alte rautati de aici. Ironia faca ca aceeasi indivizi sa fie extaziati si sa ignore defectele de conceptie ale unui model de +35.000 de EURO. Vezi deschiderea ciudata a portbagajului sau interiorul de utilitara de marfa la electrica Model 3.
Dacia e o masina pe care s-o ai maxim 3 ani. O Skoda te tine si 10 daca e bine intretinuta.
Am un sandero din sepembrie 2007 luat de nou la 110.000 km in prezent si n-are nici greierasi nici rugina, dar am avut grija de ea. Cred ca asta-i secretul oricarei masini. La 3 ani i-am injectat ceara in praguri. Da, mi-a sarit niste pietricele in caroserie de-a lungul timpului si netratate cateva luni a inceput sa rugineasca. Dupa ce am retusat-o n-am mai avut niciun fel de probleme. E masina buna. Ma enerveaza indivizi ca tine care n-au avut-o si comenteaza aiurea.
Si totusi, absolut nimeni nu asteapta ca Dacia sa puna otel mai rezistent si sa aseze structura de rezistenta a cabinei mai eficient, astfel incat sa obtina 5 stele la testele de impact. Chiar nimanui nu ii pasa?
Sau se pare ca a inceput sa le pese celor din Europa de Vest care, surpriza, au cumaprat la inceput si s-au potolit repede.
PS: A avea airbaguri, nu impiedica usa sa se deformeze mai putin sau pedalierul sa iti rupa gleznele.