La începutul acestui an, în luna februarie mai exact, McLaren a publicat primele imagini și informații despre Artura: cel mai economic model din istoria mărcii. Sistemul de propulsie hibrid este format dintr-un propulsor V6 de 3.0 litri și o unitate electrică, găzduită de tunelul transmisiei.
În total, cele două dezvoltă împreună 680 de cai putere și 804 Nm, suficient pentru a atinge 100 km/h în 3 secunde. Din pachet mai face parte și o baterie litiu-ion de 7.4 kWh, care garantează o autonomie pur electrică de 30 de kilometri. Consumul mediu anunțat de producător? 5.6 litri/100 de kilometri.
Din păcate, însă, criza mondială de semiconductori nu a ocolit acest model. Potrivit celor de la Automotive News, livrările noului McLaren Artura au fost amânate pentru a treia oară, de această dată până în iulie 2022. Informația a fost confirmată de marca britanică.
Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, McLaren "prioritizează cantitatea limitată de cipuri către producția unor modele cu marjă mai mare de profit, cum ar fi Elva și 765LT Spider."
via Automotive News
Regia spre haos continuă deci pe principiul ”problemă-reacție-soluție”.
Maşinile Tesla folosesc în medie de 10 ori mai multe cip-uri decât cele termice şi totuşi Tesla anunţă creşterea producţiei pe tot 2021 cu 70% !!!
Fără să aiba fabrica din Berlin şi cea din Texas deschise !!!
Deci....? ... Despre ce vorbim ??!!