Volkswagen a anunțat încă din luna mai că startul comenzilor pentru hatchback-ul electric ID.3 a fost stabilit pentru 17 iunie, iar acum a oferit primele informații oficiale cu privire la livrări.
Astfel, cei 30.000 de clienți care au făcut deja pre-comandă vor putea opta pentru una dintre cele două opțiuni puse la dispoziție de Volkswagen.
Prima variantă este să opteze pentru livrarea lui ID.3 la începutul lunii septembrie, caz în care modelul electric va sosi cu două funcții software dezactivate.
Una dintre funcții este App Connect, care permite conectarea telefonului la mașină prin compatibilitatea cu Android Auto sau Apple Car Play. O altă funcție care va fi dezactivată inițial este cea asociată sistemului Head-Up Display care permite afișarea direcțiilor de navigație ca o imagine tri-dimensională la o distanță aparentă de 3 până la 10 metri.
Ambele funcții vor fi activate printr-un update de software la începutul anului viitor.
În schimb, clienții care vor fi de acord să aștepte livrarea până în ultimul trimestru al anului (în intervalul octombrie - decembrie) vor primi ambele funcții deja activate.
Decizia vine ca urmare a numeroaselor probleme pe care le-a avut Volkswagen la dezvoltarea software-ului pentru ID.3.
Singura consolare pentru cei care vor accepta livrarea încă din septembrie este apartenența la clubul ID.3 1st Mover Club, care permite un contact direct cu reprezentanții Volkswagen pentru a furniza feedback.
În această fază, clienții pot comanda doar ediția de lansare Volkswagen ID.3 1st disponibilă în trei versiuni: Standard, Plus și Max. Indiferent de nivelul de echipare ales, Volkswagen ID.3 1st va integra motorul electric de 150 kW (204 CP) și bateria cu capacitate de 58 kWh (echivalentul a 420 de kilometri conform WLTP).
Via Volkswagen
Va dati seama ce favoare, ce onoare sa fii fraierul care arunca cu 40.000 de euro pentru pentru a face parte din clubul exclusivist de TESTERI moka pentru Volkwagen. Asta e cea mai mare inginerie a lui ID3. Sa te convinga ca e o favoare sa fii fraierul care da bani sa testeze o masina neterminata.
Rezultatul e un sir nesfarsit de amatorisme si de balbe care ti se sparg in cap si te fac de ras. In loc s-o iei usor si prudent, te apuci sa schimbi toata strategia "ca sa dai bine pe ecran", pentru istericii cu planeta. In loc sa te tii tare si pe pozitii, sa le explici factorilor decizionali ce se poate si ce nu se poate in momentul asta, te apuci sa truchezi teste si sa minti formal, sa prostesi clientii si sa-ti bati joc de ei. In loc sa-ti vezi de treaba si sa faci o treaba buna, te trezesti tarat intr-un milion de procese si esti pus la plata a sute de milioane in despagubiri pentru minciuna transformata in politica de vanzari.
E jalnic unde a ajuns VW.
Nu e totuși un fenomen pur românesc, ci VAG generalizat, având explicații mai psihanalitice așa...
Dar nu prea complicate, izvorând din posesia unui VW-Seat-Skoda care automat le schimbă percepția și-i face orbi la defecte-belele (uneori doar la mașinile altora, clar) că deh, omulețu standard mai niciodată nu recunoaște c-a greșit în alegeri și preferă să se mintă singur.
Trăim oricum într-o distopie continuă, așa că nu mă mai consum când unii amici îmi reproșează obiectivitatea la modul *Cum, ai lucrat pentru VW și îi critici ?!* :-P
dar cam ciudat cu bugul asta. ideea e ca pt o masina noua chiar as vrea car play sa il folosesc continuu.