Salonul Auto de la Detroit nu mai e ce a fost - am discutat despre asta într-un material separat - însă atunci când e să se alinieze astrele, se aliniază. La ediția 2016 a North American Internation Auto Show (NAIAS), traducerea frazei anterioare este una singură: Volvo S90 versus Mercedes-Benz E-Klasse.
Volvo și Mercedes au reușit performanța de a tranforma Salonul de la Detroit într-o afacere proprie la nivel premium, pentru că cele două modele pe care suedezii și germanii le-au prezentat aici în premieră mondială au atras tone de jurnaliști la standuri.
Dacă în cazul celor de la Volvo vorbim de o mașină ale cărei linii erau deja cunoscute de ceva vreme, pentru că suedezii au prezentat galeria foto oficială de astă toamnă, oamenii de la Mercedes au fost ceva mai secretoși, astfel că înainte de NAIAS nu publicaseră decât imagini cu interiorul acestei mașini. Una peste alta, însă, presa a pus mâna pe câteva imagini, deci știam despre ce e vorba. Acum avem însă toate detaliile oficiale.
Puteți citi toate detaliile despre cele două mașini aici (pentru Volvo S90) și aici (pentru Mercedes E-Klasse), astfel că nu voi mai intra în detalii tehnice.
Vă spun doar cum se văd mașinile live.În cazul lui S90, am fost surprins să văd că spatele mașinii - care în fotografii era părea cea mai slabă parte - este absolut demențial văzut pe viu. E masiv, dar are un "ceva" care-l face să pară în același timp foarte elegant. E adevărat că lumina de la standuri poate fi "rezolvată" astfel încât să cadă cât se poate de bine pe mașină - am mai văzut cazuri la saloanele trecute.
În rest, S90 este o mașină care seamănă cu un costum casual. Îndeajuns de elegantă încât să poți s-o parchezi în fața ateneului la seara de gală a Festivalului Enescu și îndeajuns de sportivă încât să acopere o ieșire de seară în Centrul Vechi. Nicio surpriză la interior, unde S90 preia liniile fratelui mai mare XC90. Și bine face.
Mercedes E-Klasse e un caz special în industria auto. Din punctul meu de vedere, apropierea mult prea mare față de C-Klasse îi dăunează personalității unei mașini care era imediat recognoscibilă pe stradă. Dacă ignorăm însă blocurile optice - care fac, totuși, 80% din personalitatea unei astfel de mașini - ajungem la concluzia că modelul Mercedes își păstrează alura care l-a consacrat: elegantă, stilată, clasică.
La interior, însă, numai de bine.
Prezent la standul de la Detroit în versiunea de echipare de top, E-Klasse este pur și simplu spectaculos în zona bordului, acolo unde Mercedes a inventat două display-uri de dimensiuni mari și nu s-a zgârcit la capitolul rezoluție. Rezultatul este un interior superb care se potrivește cum nu se poate mai bine în contextul erei digitale actuale. Spre deosebire de S90, însă, interiorul lui E-Klasse nu arată așa pe toate versiunile de echipare. Dacă vă veși hotărî să luați mașina asta, pachetul de display-uri hi-res este neapărat necesar pentru a vă simți perfect.
la exterior sunt dezamagit de fundul mercului, nu aduce nimic nou, destul de sters, fara personalitate, se vede ca designerii nu au vrut sa riste, deci o masina frumoasa cum ne-a obisnuit merc, dar nimic spectaculos.
Stiu ca in trecut S80 era concurentul lui E, insa ramane asa?
Rămân așa. S90 înlocuiește S80.
Pe bune?
Nu se puteau stradui putin mai mult nemtii?
Eu inteleg ca asta este linia de design dar nu faci un scan la 80% din S-Class si hopa alta masina!
Volvo ramane un premium-wannabe. Tentativa interesanta de altfel.
La pariu ca la acelasi motor ( ca si capacitate ) , sunt uni cu cuplu cu 20 % peste ceilalti....
La pariu ca si la aceleasi dotari, per total , pretul mai mic este la cei cu cuplu mai mare.....:)