LIVE: E oficial, s-a semnat contractul Ford-Craiova!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 12.09.2007
Oficialii Guvernului si sefii Ford au batut palma astazi la Frankfurt. Craiova este a celor de la Ford!

Reprezentantii Ford si oficialii romani au semnat astazi, la Frankfurt, contractul pentru preluarea uzinei Automobile Craiova. Automarket a fost prima publicatie din Romania care v-a oferit informatii si fotografii in premiera de la conferinta de presa!

ora 14:50 - Calin Popescu Tariceanu, impreuna cu Brent Valmar (presedintele APIA) si de oficialii Ford in frunte cu presedintele Ford Europe, John Fleming, au ajuns in sala in care va avea loc conferinta de presa care preceda semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova.

ora 15:05 - A inceput conferinta de presa.

  • Ford va produce la Craiova un model de clasa mica destinat 90% exportului
  • Ford a ales Craiova pentru ca in acest moment toate cele 7 uzine europene ale sale produc in ritm maxim.
  • In momentul demararii productiei, Ford va produce 300.000 de motoare si 300.000 de masini pe an.
  • John Fleming, presedinte Ford Europe: "Craiova a fost un scop si un vis personal al meu".
  • Calin Popescu Tariceanu: "Cumpararea fabricii din Craiova este prima mare investitie industriala americana din Romania"
  • Craiova va avea un numar dublu de angajati si va aduce stabilitate pentru Ford in Europa Centrala si de Est.
  • Fleming: "Este o investitie pe termen lung, deci Ford va avea profit peste cativa ani.
    Dar uzina romaneasca ne va ajuta sa ajungem la tinta de 3% profit"
  • Tariceanu: "Romania se va transforma in cea mai mare tara producatoare de masini din sud-estul Europei"
  • Productia va incepe la sfarsitul lui 2008, din cauza conversiei facilitatilor.
  • Ford se va afla in concurenta cu Renault iar de aceasta competitie vor profita romanii.

 

Comentarii (21)

  • alexxx
    mai bine mai tarziu decat deloc
    Treaba asta ar fi trebuit facuta din capu locului acum 10 ani.Ilici in loc sa o dea pe mana lu Daewoo mai bine ar fi dat-o pe nimic la un mare producator. Sunt foarte curios totusi cum au reusit sa stranga datorii de aproape 1 mld EUR ...
    Si inca ceva, doar 1 model se va face in RO?
    0 0
  • Cosmin
    50?
    mai bine faceam un credit si o cumparam eu... ce conducatori incompetenti avem.. vand pe nimic....
    cea mai mare producatoare din SUD EST. pai cine mai e in sud est? grecia bulgaria si albania :))
    pana si la unguri se fac mai multe is mai bune ca la noi - audi - ... halal conducatori. bada de baseball in dinti meritati
    0 0
  • mustang
    macar de ar face si ei masini mai misto,un mustang de exemplu sa il luam si noi mai moca
    0 0
  • jazzboy
    mi se face sila...
    cand ii vad fatza lu ****** de tariceanu, cu taxa lui de inmatriculare...acum sa ne asteptam sa fie actionar si pe la ford...sa mai cumpram gunoaiele lor de mashini, citroen si alte porcarii... ce ar putea face util tariceanu pentru romani ar fi sa faca infart... cu tot cu taxa lui..
    0 0
  • taricelu
    fratili li prostanaku
    bai nene...zambeste taricelu ala acolo in poza dar nu e zambetul lui. important este ca se gasesc multi handicapati in tzara asta carora le plac scaunele de plush ale ciitroienului....si care ii fac astuia vanzare...sau or fi handicapatii aia care au crezut ca c4 chiar se transforma in robotzel!?
    0 0
  • gura multa...
    Si de ce sa nu vina Ford la Craiova hm!?? Vreau sa spun, ce-am avut si ce-am piedut !?? Ca daca nu la noi atunci la bulgari si atunci zbiara toti ca de ce n-au venit la noi, ca ce incapabili sint astia, si tot asa...blabla.
    0 0
  • danutzuuu
    ford
    e un lucru bun ca au cumparat fabrica de la craiova .....cred ca in felul asta renault isi va da interesul mai mult sa nu mai scoata jafuri de masini ....
    0 0
  • titi sinistru///
    Craiova ford
    mah, eu cred ca e un lucru bun, ford in romania... nu cred ca ford a cumparat uzina cu scopul unei falimentari ale acesteia... cum s au intamplat cu altele in tara, pentru ca craiova nu era un oponent al fordului.. nici pe departe..
    0 0
  • Ford
    Bai fratilor,este bine ca vine Ford pentru ca se dezvolta toata zona,vin si fabricanti de componente si incepe sa se mai si produca ceva nu doar supermaketuri si mall-uri.Iar masini iti alegi de unde vrei..ca e piata mare.
    0 0
  • datorii?
    Ca a venit vorba de datoriile Uzinei Craiova, acestea sunt niste datorii fictive si sunt de aproape 1 milion de dolari. Aceste datorii sunt de fapt amenzi date de statul roman koreenilor pentru ca statul roman a spus ca masinile facute de Daewoo au mai mult de 60% din componente fabricate in Koreea. Aceasta amenda a fost data in 1999, inainte de venirea Renault la Colibasi, cand clar Daewoo era un concurent bun pentru Renault. De atunci statul Roman se judeca cu Daewoo Koreea pentru aceasta amenda pe care koreenii nu o recunosc si sincer, prosti or fi daca o platesc.
    Din partea mea am tot respectul pentru koreeni si masinile facute de ei, deasemenea si pentru ford, dar pentru francezi... ne-au adus un jeg din nou in tara si mai au si pretentii.
    0 0
  • Mihai 2
    romanul e tot roman
    Am vazut aici atatea opinii gen "nu ne vindem" tara incat parca m-am trezit in anii 90 plin de avant muncitoresc. De ce am dat initial fabrica la coreeni?! Pentru ca au fost singurii interesati. De ce o vindem acum? Pentru ca a ajuns in patrimoniul statului roman intr-o conjunctura nefasta si modelele fabricate aici vor ramane fara licenta. In ciuda criticilor Daewoo a insemnat foarte mult pentru piata auto din Romania. Cei care au masini de genul asta pot confirma cat de fiabile au fost. De asemenea cei mai in varsta stiu ce a insemnat reteaua de dealeri si service-uri pusa la punct de coreeni. Dacia a inceput sa se modernizeze abia in momentul preluarii decatre Renault. Pana atunci sa fereasca Dumnezeu sa fi avut o problema cu masina in garantie (nu ca acum ar fi mult mai bine, dar o schimbare exista). Si acum il injuram pe Tariceanu ca a privatizat uzina cu Ford! De parca Ford nu ar fi sinonim cu istoria automobilui. Probabil ca unii ar fi preferat cine stie ce firma anonima de prin India sau China. Eu nu contest ca omul asta are pacatele lui. Dar acum a facut un lucru bun. Si pentru asta tot respectul! Dar noi suntem romani din cap pana in picioare si nu ne dezmintim orice s-ar intampla.
    0 0
  • si la mai mare...
    oameni buni, mie personal mi se pare un lucru foarte bun faptul ca ford a cumparat acea fabrica. dc stam putin sa ne gandim, avem avem 2 reprezentanti mair de automobile care fabrica masini in romania, Renault si acum Ford. si dc ar fi sa ne luam dupa ce anunta acest site in urma cu cateva saptamani, cum ca si Opel intentioneaza sa CONSTRUIASCA, nu sa cumpere, o fabrica undeva pe langa Cluj,ar trebui sa fim foarte bucurosi si sa fim martori ai unei evolutii impresionante !!!
    p.s. or fi si manarii la mijloc, nu zuc nu, dar totusi se misca ceva, si e de apreciat !
    0 0
  • BRAVO
    Chiar daca tarziu,e foarte bine pt romani ca achizitia a fost facuta de o firma de top din industrie.

    Pretul vanzarii totusi este penibil de mic si arata impotenta guvernului, aceasta fiind singura fabrica buna si moderna care mai putea fi cumparata in Europa de Est; e chiar mai moderna si mai usor de reconfigurat decat fabrici din vest ale unor contructori la fel de consacrati dar care le-au contruit in anii 50.

    IN sfarsit se face o investitie in productie unde vor lucra romani pentru ca facem prea mult comert si in mare cumparam in loc sa vindem, ceea ce nu poate sa tina la nesfarsit, banii vin din productie locala si export nu din import si consum.
    0 0
  • laurro
    opinie
    multi scriu si multe se spun pe aici !! si e normal asa, ca fiecare sa aiba opinia lui, mai mult sau mai putin buna. cert este ca Ford in Romania inseamna mult pt. noi. in primul rand inseamna incredere in potentialul acestei tari din partea unui gigant american, semn pozitiv si pt alti investitori. insemna dezvoltarea unei zone in care nivelul de trai nu este prea ridicat si in felul asta se va stopa exodul romanilor spre vest, unde multi muncesc doar pt a supravitui. va insemna export, si astfel poate vom reusi sa echilibram balanta de plati a Romaniei. inseamna bani la buget si deci o tara mai bogata ! daca vine si Opel la Cluj, atunci chiar suntem tari ! mai raman fabricile de camioane si de tractoare din Brasov, si ARO de la Capulung ! poate venirea lui Ford in Romania va marca momentul din care vom incepe sa ne ridicam si noi la nivelul tarilor din U.E.! Dumnezeu sa ne ajute, ca avem nevoie!!
    0 0
  • Calin Delavale
    Rispirea banului public mandria guvernantilor
    Am asistat la preluarea datoriilor de cca. 700 mil.USD de catre fiecare contribuabil roman care la nivel de tara a pierdut definitiv aceasta suma tradusa in datorii la servicii publice de sanatate, pensii, asistenta si servicii publice guvernamentale. Statul preia astfel controlul serviilor descentralizate. Este reflexul guvernantilor care in loc sa gestioneze banul public in asa fel incat sa redistribuie averea comuna pentru servicii publice de calitate se erijeaza in investitor. De aceasta data guvernantii au fost de acord sa preia o datorie vanzand pachetul de actiuni de la Daewoo Craiova catre Ford. Vanzare este mult spus pentru ca la fiecare dolar incasat statul pierde mai intai 10 dolari. Paradoxul este ca afacerea proasta a statului va transforma Romania intr-un jucator important in industria auto si in cea orizontala de pe continent. Statul mai face o gafa alegand gresit momentul "vanzarii" exact in anul cel mai important de apartenenta la UE cand serviciul contributiei comunitare ne scoate din buzunare peste 1 miliard EUR pe fondul pierderii a 2 miliarde EUR neutilizate datorita staganarii reformelor si crizei politice prelungite. Efectul poate sa fie vizibil in viitorul apropiat cand stagnarea economica poate sa se instaleze in Romania. Exercitiul presiunii inflationiste poate pune la incercare capacitatea BNR de a pastra echilibrele macro. Sa vedem!
    0 0
  • lebowsky
    joburi
    citisem de curand ca datorita achizitiei Uzinei de la Craiova de catre Ford, se vor crea, indirect, peste 30 de mii de locuri de munca.Poate cifra e cam exagerata, dar cert e ca se vor crea f multe locuri de munca;asa ca poate am vandut-o prost, dar pana la urma vom iesi bine.
    0 0
  • Cum e pana la urma cu datoriile?
    Daca e cineva aici care stie cum e cu aceste magnifice datorii de 800 mil E sa ne zica si noua, pentru ca a vinde cu 55 mil si a pierde 800 mil e o mica mare diferenta...
    0 0
  • gicu din craiova
    hai mai usor
    Mai usor cu milioanele si cu sutele de milioane, cu stagnarea economica si toate celelalte. Trebuia de mult privatizata cu 1$ si atunci poate ar fi fost cazul sa ne fie teama de stagnare economica la ora asta. Acum cand auzim de stagnare deocamdata ne bucuram ca nu dam inapoi (am inceput chiar sa crestem un pic din 2004 incoace).....

    Si nu ca as fi vreun fan al lui tariceanu ci dimpotriva...

    Una peste alta: ii astept pe americani de multe zeci de ani. Acum vin deci pot sa beau pentru asta: hai noroc!
    0 0
  • alex
    dupa cum spuneam eu acum mai bine de 3 luni de zile k FORD va veni in craiova sa produca masini pt export dar va lasa si ceva maruntisuri si pentru noi sa scapam de rahaturile astea de cielo matiz tico adevarate aducatoare de belele si moarte k de alceva nu sunt bune...o binemeritata schimbare zic eu in bine, asteptam masini noi si o siguranta mai sporita cu noile modele produse de FORD, sa ne traiasca parteneriatul.
    0 0
  • 99% bine, 1% rau
    Adevaratii perdanti sunt coreenii si nu statul roman. Daca nu au stiut cumva sa-si mascheze profitul. Ei au investit peste 800 milioane de dolari in fabrica si nu au avut decat un an (1998) pe profit. In rest pierderi si au culminat cu falimentul, fiind preluati partial de GM. Cand principalul actionar este falit, lichidatorul, teoretic, ii scoate la licitatie activele pentru a mai compensa pierderile creditorilor. Din ce am vazut intr-un articol, creditorii, care puteau fi si alte uzine din grup, mai aveau de luat cca. 500 milioane dolari dar, cand au statul roman a cumparat actiunile cu 60 milioane de euro, a obtinut garantia de la statul coreean ca acesta va stige datoriile care mai pot sa apara si sa-i tina cuminti pe lichidatori. Se pare zic, pentru ca nu am fost acolo. Incalceala mare, ca oricand poate veni cineva la Craiova sa-si ia utilajul sub brat. Tot teoretic. Acelasi lucru l-a facut si statul roman fata de Ford. Ii da garantii ca, dupa separarea fabricii de terenuri, alte proprietati si cele 80 de milioane euro (sau cati sunt)din cont cu care vor fi multumiti si actionarii, nu mai apare nimeni cu pretentii la partea americanilor. Cat despre datoria aia, cineva foarte "priceput" ar fi calculat ca asiaticii nu au reusit integrarea de 60% cu piese din Romania si dorea sa le ia toate scutirile de taxe. Procesul a demonstrat ca aceasta conditie a fost indeplinita de coreeni si ca nu pot fi revendicate de ai nostri. Interesant este ca o institutie a statului voia sa execute fabrica asta care era tot in proprietatea statului dupa cumpararea de actiuni. Si probabil pe ceilalti acctionari. Biata fabrica! Toti visau ca scot sute de milioane din ea. E adevarat ca fabrica are niste dotari care nu sunt chiar noi, dar valoarea o stabileste piata. Cand scoti la vanzare bunurile falitului, te multumesti cu cat iese la licitatie. Iar piata s-a numit Ford, care, vorba unui economist, putea sa o ia si pe 5,7 milioane. Asa ca americanii s-au pacalit!!!???? De fapt, obligatiile contractuale suplimentare se transforma in timp itr-un profit mult mai mare care poate merge pana la 400-500 milioane euro anual numai din fabrica. Daca pretul pe actiuni era mult mai mare, puteau sa refuze investitiile si conditiile de cumparare de pe piata romaneasca si statul isi taia craca pentru viitor. Banii se papau imediat.
    0 0
  • fordalau
    bravo
    bravo
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru