După ce a inaugurat ieri parcarea subterană din Piaţa Universităţii, primarul Sorin Oprescu are de gând să decongestioneze şi centrul Capitalei. De această dată a renunţat însă la ideea unor pasaje şi poduri suspendate.
Potrivit Hotnews, edilul intenţionează să transforme artere principale în străzi cu sens unic. Soluţia se află deja pe masa Comisiei Tehnice de Urbanism şi este discutată pentru a putea fi aprobată.
Proiectul prevede reconfigurarea circulaţiei rutiere pe mai multe trasee.
- Introducerea de sens unic şi pe Bulevardul Carol, până la intersecţia cu Calea Moşilor. Măsura ar face ca sensul unic de pe Regina Elisabeta să fie astfel prelungit până la Calea Moşilor.
- Tot cu sens unic se vrea a fi şi traseul Calea Victoriei - strada Doamnei - strada Florescu - strada Negustori şi strada Plantelor.
- Modificări şi în zona Gării de Nord. Municipalitatea vrea sens unic prelungit pe toată strada Mircea Vulcănescu, şi de la intersecţia bulevardului Dinicu Golescu până la intersecţia cu Calea Plevnei.
- În zona sectorului 2 Primăria vrea sensuri unice pe străzile Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Pe Barbu Văcărescu se doreşte sens unic între Strada Glinka şi Şoseaua Pipera.
- Tot în aceeaşi zonă se doreşte transformarea în străzi cu sens unic a bulevardelor Lacul Tei (cu direcţia spre centru) şi Ramuri Tei (cu direcţia spre Colentina)
- Rugile bicicliştilor au fost ascultate. Între CEC-ul de pe Calea Victoriei şi Splaiul Independenţei va fi sens unic. Spaţiul rezultat în urma modificării va fi transformat în pistă de biciclete.
- Şoseaua Progresului va fi sens unic dinspre intersectia de la Răzoare spre strada Constantin Istrati, iar pe un segment din soseaua Viilor se va putea circula doar dinspre strada Constantin Istrati spre Calea Rahovei
- Se doreşte sens unic şi pe Calea Dorobantilor (directia dinspre Nord spre Centru)
- Revenind în sectorul 2, vom avea sens unic pe tronsonul strada Aurel Vlaicu - Calea Floreasca până la strada Glinka (direcţia dinspre Nord spre Centru).
- Tot din direcţia Nord spre Centru se va face sens unic şi pe traseul străzilor Ghiocei - Domniţa Ruxandra - Icoanei - A. Verona
- Tot în sectorul 2 va fi sens unic pe strada Polonă între M. Eminescu şi Ştefan cel Mare (direcţia dinspre Centru spre Nord)
- Sens unic se doreşte şi pe traseul străzilor Popa Rusu - Toamnei - Despot Voda (direcţia dinspre Centru spre Nord)
- Se prelungeşte tronsonul de sens unic de pe strada Vasile Lascăr de la intersecţia cu strada Italiană pana la strada Armand Călinescu
- Va exista sens unic şi pe Calea Grivitei, între intersecţia cu strada Polizu şi strada Mircea Vulcanescu (pe directia Vest-Est)
- Sens unic pe strada Sfinţii Voievozi de la Calea Griviţei la Piaţa Sf. Voievozi (pe direcţia Vest-Est)
- Şi strada Sevastopol va avea sens unic pe direcţia Vest-Est
- Traseul străzilor Gh. Manu - Occidentului - Polizu va fi şi el transformat în sens unic pe direcţia Est-Vest
Primăria Capitalei îşi doreşte şi înfiinţarea unor benzi speciale pentru autobuze. Acestea ar urma să ia naştere pe următoarele bulevarde:
- Bulevardul Carol
- Spaiul independenţei (doar în zona centrală)
- Bulevardul Libertăţii
- Bulevardul Unirii
- Bulevardul Decebal,
- Bulevardul P. Protopopescu
- Bulevardul Calea Mosilor (partea cea nouă)
- Bulevardul Dacia,
- Strada M. Vulcănescu
- Şoseaua Cotroceni
- Calea Floreasca
- Şoseaua Barbu Văcărescu
- Bulevardul Lacul Tei
Vom reveni în zilele următoare cu decizia finală a Comisiei Tehnice de Urbanism şi cu o hartă a principalelor artere afectate de modificările de sens.
via hotnews
Iar benzile pentru autobuze sa fie extinse pe toate arterele aglomerate pentru ca numai asa isi va lasa lumea acasa masina in favoarea transportului in comun.
Altfel de ce ar sta inghesuiti in autobuz blocat in trafic ? mai bine stau in confortul maisinii personale.
Problema Bucurestiului: este un oras suprapopulat complet nepregatit pentru traficul actual. Fara drumuri alternative, gen supraetajate nu se va rezolva in veci nimic.
PS: Specialistii si chiar studentii la Arhitectura s-au declarat recent uluiti in sens negativ in privinta proiectului de reamenajare a Pietei Universitatii (la suprafata), preconizata a incepe imediat dupa ce s-a ispravit cu parcarea subterana. "Hidos!" - asa au reactionat oamenii. Dar opozitia lor, oricat ar fi de ferma, tot nu va duce la stoparea incetatenirii, la nivel politico-administrativ, a lipsei de imaginatie si a prostului gust. Na, i-am acuzat pe comunisti cu sistematizarea lor urbana......
Comunismul a sistematizat doar centrul. Acum din pacate se face prea putin. Iar locuitorii ciufuti sunt veniti din toata tara asa ca nu avem ce sa le reprosam bucurestenilor cu orasului in sine si indiferentei populatiei si a diriguitorilor urbei.
Militari este cel mai napastuit cartier. De fapt cred ca toate sufera de o mare lipsa de cai de acces mai putin Dristo-Titan-Balta alba. Macar ca sa ajungi acolo ai cel putin 3 mari bulevarde la randul lor intersectate de altele la fel de mari.
Stiti cum au sistematizat Parisul de fiecare data? Cu forta. Au ras tot si au refacut cu cap.
Daca s-ar respecta benzile pentru autobuz si am desfiinta tramvaiele am fi deja cu mult inainte. Apoi parcari de 100 de ori mai multe cu taxa 24/24 ca sa eliminam parcagii. Apoi sensurile unice, zone pietonale si politie omniprezenta care sa se asigure ca respectam nevoile comunitatii.