Mercedes promite să revoluţioneze segmentul sedanurilor de lux cu noua generaţie a modelului S-Klasse în luna aprilie a anului viitor, atunci când este programat debutul oficial al limuzinei din Stuttgart. Modelul va stabili noi standarde tehnologice în segment. Cel puţin dacă ne luăm după ce afirmă jurnaliştii publicaţiei britanice AutoExpress, care au avut deja ocazia să facă cunoştinţă cu noul model în cadrul amplasamentului din Sindelfingen, Germania.
Ansamblul tehnologic are la bază un sistem de 26 de senzori, conectaţi la trei unităţi de control diferite. Informaţiile culese de receptori promit cel mai sigur model din istoria Mercedes.
Lista tehnologiilor include:
Distronic Plus | un sistem cruise control care include acum şi funcţia Steering Assist. Mai exact, sistemul detectează prezenţa mâinii pe volan şi ajustează direcţia dacă maşina părăseşte banda de circulaţie. De asemenea, cruise controlul frânează şi accelerează între 30 km/h şi 200 de km/h. |
Crossing Traffic Braking Assistance | sistemul include o funcţie de frânare automată de urgenţă, setată să funcţioneze până la o viteză de 72 de km/h, care vine în plus cu o tehnologie ce recunoaşte traficul din intersecţiile pe care urmează să le traversezi. | O premieră mondială, potrivit germanilor.
Traffic Sign Recognition | sistemul şi-a îmbunătăţit recunoaşterea semnelor de circulaţie, fiind capabil să citească şi şoselele închise, semnele de interzicerea a circulaţiei şi restricţiile temporare de viteză. |
Attention Assist | sistemul a fost de asemenea îmbunătăţit şi monitorizează eventualele stări de oboseală ale şoferului între 59 şi 200 de km/h. |
Parcare Automată | sistemul îi va permie limuzinei să execute parcări laterale autonome, la o viteză de până la 9 km/h. Maşina va putea să şi părăsească singură locul de parcare. De asemenea, Mercedes oferă asigurări că S-Klasse va putea parca şi în spaţii mai lungi cu doar un metru decât maşina. |
Rear Impact Avoiding | sistemul detectează eventualitatea unui impact posterior. Dacă incidentul urmează să aibă loc în timp ce maşina dumneavoastră staţionează, S-Klasse va aprinde luminile de avarie. În cazul unui impact, S-Klasse blochează frânele pentru a evita un al doilea impact. |
Centuri de siguranţă îmbunătăţite | pentru pasagerii din faţă, un sistem special împinge pasagerii în scaune în eventualitatea unui impact. | Pe bancheta din spate avem centuri de siguranţă pretensionate, care se ridică cu 70 de mm pentru a nu incomoda pasagerii şi sunt prevăzute chiar cu un airbag.
Iluminarea LED | toate funcţiile de iluminare ale noului S-Klasse vor avea LED-uri. Această tehnologie va permite folosirea luminii de drum în permanenţă, obturând fasciculul luminos atunci când este detectat trafic din celălalt sens de mers. |
Iluminarea pietonilor | blocurile optice ale noului S-Klasse vor fi conectate la un set de senzori infraroşu, care detectează prezenţa pietonilor. În direcţia acestora este orientat un fascicul de lumină, pentru ca şoferul să îi vadă mai bine. |
Lumini LED posterioare | acestea sunt mai intense pe timp de zi, pentru a fi observate mai bine, în vreme ce seara, în traficul aglomerat, ele îşi reduc intensitatea pentru a nu-i deranja pe ceilalţi participanţi la trafic. |
Sistem Night-vision îmbunătăţit | tehnologia poate detecta animalele de la 100 de metri şi pietonii de la 160 de metri, pe timp de noapte. |
via autoexpress
Oricum tot Coyota e cea mai tare, au astia o tehnologie noua prin care masina face clatite si le scoate prin fanta de la cd-player. Ce naiba poti sa vrei mai mult?
Bravo lor ca incearca sa ofere o masina cat mai sigura.
That being said...
@BaditzaEx: primii care au introdus centura de singuranta au fost Nash (USA), iar primul producator cu centuri de siguranta in standard a fost Saab.
@pt toti copilasii: n-are absolut nicio importanta daca Volvo are sau nu reprezentant in aceasta clasa. Aici e vorba despre sisteme de siguranta.
@??: da, Volvo e marca premium(spre deosebire de nemti, nu face camioane, utilitare, etc), iar S80 e o masina senzationala, in ciuda varstei.
E o idiotenie sa afirmi ca Mercedes-Benz, prin prisma faptului ca produce si utilitare e "mai putin premium" ... O face pentru ca POATE... asta spre deosebire de Volvo.
Iar sistemele de pe S Class sunt spectaculoase din moment ce NIMENI nu are asa ceva pe segmentul limuzinelor high-end. S Class intotdeauna a fost un punct de referinta. Nu s-a nascut inca masina care sa detroneze S-ul din fruntea clasamentului, chiar si acum dupa atatia ani de W221. E binestiut. Daca arunci cu noroi in S , nu dovedesti decat naivitate si incultura auto.
PS: volvo produce camioane in caz ca nu stiai.
@BaditzaEx, las-o si tu mai moale cu adevarul, ca incepe sa-mi placa de tine :)
@ztele, Nash a fost o marca minora (preluase la un moment dat design de Buick si motoare plus transmisii de la GM), care a incercat sa se faca cunoscuta printr-un patent deja brevetat, insa Ford a fost cea care a introdus centura de siguranta ca dotare optionala. Iar Mercedes s-a concentrat pe sisteme de siguranta inca din anii '30 (ca si pe limuzine blindate), deoarece era marca preferata a elitei naziste, pe care nu-si permitea s-o dezamageasca. Cat oi fi eu de fan GM, nu voi contesta niciodata suprematia Mercedes pe plan auto, chiar daca nu mai scoate masini tot atat de bune ca odinioara. Iar cand persiflam cu ceva timp in urma "triada germana", nu vizam aceste branduri ca atare, ci mentalitatea anormala cu care sunt privite de multe suflete mioritice, care cred ca ciumegareala lor "de cartier" se reflecta fidel in expresivitatea sobra, de tip prusac, a siglelor germane.
Ma prapaditilor NEMTII au fost primii de la motoarele cu ardere interna pana chiar si la acele beculete LED care inca multe COYOTE adica toyote nule au.
Daca va uitati in cartea recordurilor cred ca japonezii nici in jumatate nu au premii si premiere mondiale cate au nemtii.
BRAVO GERMANY, IST DAS BESTE !!!
@Cineva: "suprematie" e un cuvant prea vag pentru mine. Sisteme gen lane warning, distronic, tetiere active, night vision, traffic sign recognition, etc are si Lexus, si BMW, si Volvo.
S-klasse e o masina senzationala, asta nu voi nega niciodata.
@BMW defapt primii care au introdus sistemul de iluminare LED au fost cei de la Lexus.
Va mai zic odată spalativa ochii si urechile si rasfoiti cartea recordurilor si vedeți cine a fost Karl Benz si Gotleb Daimler .
Japonia nu are nici jumătate din inventii cat are Germany.
MADE IN GERMANY a fost si este punctul de referință .
(Posted by IPone 5).
P.S. "spalati-va".
P.S.2. Ma bucur ca ti-e drag, dar totusi, ar trebui sa stii ca-l chema Gottlieb.
P.S.3. IPone asta e o replica "1:1" de iPhone?
"Astăzi, Mercedes-Benz S-Klasse este etalonul în materie de lux în gama germanilor" - Sursa: automarket.ro
"The S-Class dominates its class with supreme levels of comfort, style, luxury and performance. Innovative technology combined with dynamic appeal makes the S-Class the executive leader of the road."Sursa: roadtestreports.co.uk