Lista roşie: Fortwo, Phaeton şi Veyron, vedete în lista modelelor cu cele mai mari pierderi

de Sebastian Toma
Vineri, 27.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O analiză a modelelor contemporane a relevat faptul că prima generaţie a lui Smart fortwo a fost o afacere foarte proastă pentru constructorul său. Veyron, Phaeton, Stilo şi VelSatis fac şi ele parte din lista roşie.

Esential 3.35 miliarde de euro a pierdut Smart cu prima generaţie a lui fortwo.
4.6 milioane de euro pierde Bugatti la fiecare exemplar Veyron produs.
Smart Fortwo nu a fost un succes din punct de vedere economic pentru cei de la Daimler, în ciuda celor 749.000 de unităţi produse între 1997 şi 2006. Prima generaţie a modelului destinat oraşelor a marcat o piedere de 3.35 miliarde de euro pentru cei de la Smart, compania pierzând 4.470 euro pentru fiecare unitate vândută. Acest rezultat face prima generaţie a lui Smart fortwo să fie modelul care a provocat cele mai mari pierderi unei companii în ultimii 15 ani, potrivit unei analize realizate de specialiştii de la Bernstein Research. Bugatti Veyron este şi el inclus în acest studiu, acesta fiind modelul la care constructorul are cea mai mare pierdere per unitate, de 4.617.500 euro pentru fiecare Veyron vândut.

Spre deosebire de cazul Veyron, unde cei de la Volkswagen Group ştiau că vor pierde bani cu fiecare exemplar vândut, ceilalţi constructori şi-au asumat un risc cu lansarea respectivului model fără să aibă certitudinea succesului.

Analiştii care au realizat acest studiu spun că pierderile "catastrofale" din industria auto sunt rare, dar nu inexistente. Studiul lor vizează riscurile asociate marilor salturi tehnologice din industria auto, alături de riscul asociat comercializării unui produs de nişă care nu reuşeşte să-şi convingă clienţii ţintă. În cazul proiectului Smart fortwo, analiştii spun că investiţia mare din spatele noii platforme, a motorizării noi şi a fabricii din Hambach, construite de la zero, au fost cauzele costurilor ridicate ale primei generaţii a modelului.

Urmareste Automarket
Analiştii de la Bernstein spun că Daimler a riscat foarte mult pentru un model aflat în partea inferioară a pieţei, iar pericolul nu a fost rentabil, din moment ce au vândut doar 40% din volumul total aşteptat. Însă au existat cazuri mai grave, în care modele precum Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 şi Jaguar X-Type au dezamăgit şi mai puternic departamentul de marketing, acestea fiind vândute în doar 12% din volumul total aşteptat, în cel mai grav caz.

Marcă şi model Pierderea companiei estimată în miliarde de euro Pierderea companiei/exemplar (în euro) Volum producţie
Smart fortwo
(1997-2006)
3.36 4.470 749.000
Fiat Stilo
(2001-2009)
2.10 2.730 769.000
Volkswagen Phaeton
(2001-2012)
1.99 28.100 72.000
Peugeot 1007 (2004-2009) 1.90 15.380 123.000
Mercedes-Benz A-Klasse
(1997-2004)
1.71 1.440 1.187.000
Bugatti Veyron
(2005-2013)
1.70 4.617.500 400
Jaguar X-Type
(2001-2009)
1.70 4.690 363.000
Renault Laguna
(2006-2012)
1.54 3.550 434.000
Audi A2
(2000-2005)
1.33 7.530 176.000
Renault VelSatis
(2001-2009)
1.20 18.710 64.000

Via Autocar | Bernsteinresearch

Comentarii (21)

  • wind of change
    "Smart fortwo este modelul cu cele mai mari pierderi pentru Daimler"

    Da, prima generatie ! Acest lucru se va schimba insa odata cu parteneriatul incheiat cu Alianta Renault-Nissan.
    43 22
  • Dacia Plant
    Si atunci de ce le-am mai produs daca au vazut ca le da in calcul costurile de fabricatie mai mari ca pretul de vanzare ? La Bugatti sa zicem ca inteleg marketingul lor si poate si a modelului Phaeton fiind emblema VW, insa restul ? Ce au vrut sa demonstreze ?
    2 9
  • Clar frate, Renault nici nu stie ce este ala esec in vanzari, cu ei vor merge la sigur.
    20 30
  • Aiurezi copile! Renault are cu totul alta imagine de marca si alt management decat cel care a conceput VelSatis si Laguna 3 cu ani in urma.
    Carlos Ghosn, Carlos Tavares, Laurens van den Acker, Stephen Norman sunt oameni de valoare, ce au demonstrat destule pana acum si vor continua treaba buna cu siguranta.
    37 17
  • @Liviu
    Asa este, de e x Latitude este facut in alta era, nu era Ghosn la conducere, altceva mai stiti in afara de Ghosn? V-a spalat creierul omul asta, sunt altii mai bun ca el baiete.
    24 22
  • mihai81
    @Liviu
    Adevarat! Dar nu vorbim numai de Renault aici, ci de ALIANTA, deci de oameni foaqrte smecheri. Nu degeaba a vrut Daimler o intelegere cu ei, in afara de platforme si motorizari. Dar deh, romaqnasii nostril le stiu pe toate si in mod evident sunt mult mai "inteligenti" decat niste creiere aflate in varful piramidei industriei auto...

    @noname
    Ce-i cu Latitude? Vezi tu vreun Latitude in lista de mai sus? Latitude e o masina foarte buna pentru pietele emergente carora se adreseaza. La momentul actual e exact ceea ce are nevoie Renault. Poate peste 1 an-2-3 n-o sa mai fie. Cine stie ! Ca ai tu alte preferinte, asta-i alta poveste...
    Nu ne intereseaza.
    28 12
  • @mihai81
    Ai gresit adresa, smecherii ii gasesti prin cartiere, cei de la conducerea Renault nu cred ca sunt asa, auzi smecheri:))). Latitude nu apare in lista de mai sus, dar este un esec si mai mare decat Laguna, poti sa verifici asta, era prea mult sa fie 3 modele Renault pe lista, modele din ultimii 10 ani doar.
    10 19
  • Nemti stiau ca vor pierde,veyronu,phaeton,A2 si Smartu s-au nascut din ambitie si sa demonstreze ca se poate,nu cu scopul de a aduce profit.
    Renault a cam dat-o in bara de fiecare data,cand au vrut sa faca o masina premium,dar au talent la masini mici twingo/clio/megane si de asta producatori ca Mercedes fac aliante cu ei,pentru ca nu stiu ca construiasca masini mici.
    14 18
  • Latitude nu apare in lista caci se mai produce. Va aparea si ea. Smart Fortwo e o masina ok care merge acum pe piata de second-hand-uri. VelSatis e singura care-mi place din aceasta lista. Nu apare nici AvanTime. Cred ca vanzarile lui VelSatis il includ si pe el.
    4 11
  • bai frate cum sa pierzi 4000000 euroi la o unitate(fie el si veyron)...da ce drac ii facut din aur bolidu ala???pai cu 4 mil cumperi tot orasul in care locuiesc...si-ti mai raman bani si de-un chiolhan....sau poate exista o explicatie....euroiul pe care-l cumperi cu greutatea lui in aur in romania(ca asa vrea isarescu) te stregi la partea posterioara cu el dincolo,ca nu are nici o valoare
    9 3
  • @esf: Proiectare, dezvoltare, promovare.
    5 2
  • Nu cred ca au pierdut la Veyron....nu stiu de ce am impresia ca e o minciuna si o intoxicare in stil VAG.
    11 7
  • E impropriu spus ca pierde bani cu fiecare masina vanduta. Din contra, castiga bani cu fiecare masina vanduta dar nu suficienti ca sa isi amortizeze investitia.
    VW stia de la bun inceput ca daca investeste 1,7 mld euro nu o sa isi scoata parleala din 400 de masini vandute...Dar daca vrei sa iti faci imagine, sa dezvolti noi tehnologii trebuie sa dai bani. Per total sunt sigur ca au avut de castigat. Cam la fel si cu Phaeton, tot de imagine...
    Vb de Latitude mai sus care e bazat pe Laguna deci mari costuri de proiectare si realizare nu prea sunt. Faptul ca nu se va vinde bine in Europa era cunoscut de la inceput, din acest motiv se fabrica in Coreea, piata destinata fiind in principal Asia.
    Nu stiu cum au estimat oamenii astia pierderile dar nu cred ca sunt prea adevarate. Unele modele nu sunt proiectate de la 0 ( vezi Xtype-Ford Mondeo, Vel Satis- Espace) si folosesc elemente comune cu alte modele, deci costuri cel putin injumatatite in comparatie cu un model 100% nou.
    5 0
  • @nume da,daca folosesti 1000 ingineri sa-ti proiecteze un prezon la o roata,1000ingineri sa-ti proeicteze un colier la un furtun,1000ing pt oglinda retrovizoare,vreo 1000 de scretare sa plimbe 2 hirtoage la 8 ore si vreo 1000 de oameni s-o vopseasaca cu salarii de peste vreo 2000 euroi lunar poate as fi de acord cu tine...si marmota invelea la ciocolata(asta era cea mai prost platita)
    2 2
  • @Bethurbazal
    Si Laguna 3 nu se mai produce sau ce?! Phaeton nu se produce?
    Bineinteles ca se produc ! Mda, explicatii de la dobitoci, pentru dobitoci.
    5 1
  • Daca faceau mai multe exemplare din acel tip, si la un pret mai mic, isi scoteau banii pe investitii. Dar din pcate nu se vrea asta si scopurile sunt multiple.
    1 1
  • Atentie !!! Clasa medie (Laguna, Latitude), respectiv clasa mare (VelSatis) nu inseamna automat "masini premium" ! Problema Velsatis-ului si Lagunei sunt DESIGNUL ! Laguna 1 si 2 s-a vandut bine pana acum. Poate nu neaparat in Europa, dar Latitude se vinde si el bine in general. Consider ca odata cu noua filosofie de design vor avea succes mai mare pe clasa medie si de ce nu, clasa mare.

    Cred insa ca toata discutia a pornit de la invidia unora fara de parteneriatul Daimler-Renault-Nissan.
    5 0
  • Aici e vorba de Laguna 2, Phaeton-ul vechi si Smart-ul vechi. Se si specifica in articol. Unora insa le e mai usor sa jigneasca decat sa gandeasca.
    1 3
  • @Bethurbazal
    Nu-i deloc vorba de Laguna 2. Laguna 2 si-a sfarsit fabricatia undeva in 2007. Din 2007 incoace discutam de Laguna 3 (trei). Grosul vanzarilor sunt facute de Laguna 3, pt ca se discuta de ea pana in 2012.
    Tu esti cel care nu gandesti. Informeaza-te !
    4 0
  • Mea culpa! Intr-adevar e vorba de Laguna 2. N-am crezut ca L3 e asa de veche.
    0 0
  • Corectie: e vorba de Laguna 3.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru