Spre deosebire de cazul Veyron, unde cei de la Volkswagen Group ştiau că vor pierde bani cu fiecare exemplar vândut, ceilalţi constructori şi-au asumat un risc cu lansarea respectivului model fără să aibă certitudinea succesului.
Analiştii care au realizat acest studiu spun că pierderile "catastrofale" din industria auto sunt rare, dar nu inexistente. Studiul lor vizează riscurile asociate marilor salturi tehnologice din industria auto, alături de riscul asociat comercializării unui produs de nişă care nu reuşeşte să-şi convingă clienţii ţintă. În cazul proiectului Smart fortwo, analiştii spun că investiţia mare din spatele noii platforme, a motorizării noi şi a fabricii din Hambach, construite de la zero, au fost cauzele costurilor ridicate ale primei generaţii a modelului. Analiştii de la Bernstein spun că Daimler a riscat foarte mult pentru un model aflat în partea inferioară a pieţei, iar pericolul nu a fost rentabil, din moment ce au vândut doar 40% din volumul total aşteptat. Însă au existat cazuri mai grave, în care modele precum Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 şi Jaguar X-Type au dezamăgit şi mai puternic departamentul de marketing, acestea fiind vândute în doar 12% din volumul total aşteptat, în cel mai grav caz.Marcă şi model | Pierderea companiei estimată în miliarde de euro | Pierderea companiei/exemplar (în euro) | Volum producţie |
Smart fortwo (1997-2006) |
3.36 | 4.470 | 749.000 |
Fiat Stilo (2001-2009) |
2.10 | 2.730 | 769.000 |
Volkswagen Phaeton (2001-2012) |
1.99 | 28.100 | 72.000 |
Peugeot 1007 (2004-2009) | 1.90 | 15.380 | 123.000 |
Mercedes-Benz A-Klasse (1997-2004) |
1.71 | 1.440 | 1.187.000 |
Bugatti Veyron (2005-2013) |
1.70 | 4.617.500 | 400 |
Jaguar X-Type (2001-2009) |
1.70 | 4.690 | 363.000 |
Renault Laguna (2006-2012) |
1.54 | 3.550 | 434.000 |
Audi A2 (2000-2005) |
1.33 | 7.530 | 176.000 |
Renault VelSatis (2001-2009) |
1.20 | 18.710 | 64.000 |
Via Autocar | Bernsteinresearch
Da, prima generatie ! Acest lucru se va schimba insa odata cu parteneriatul incheiat cu Alianta Renault-Nissan.
Carlos Ghosn, Carlos Tavares, Laurens van den Acker, Stephen Norman sunt oameni de valoare, ce au demonstrat destule pana acum si vor continua treaba buna cu siguranta.
Adevarat! Dar nu vorbim numai de Renault aici, ci de ALIANTA, deci de oameni foaqrte smecheri. Nu degeaba a vrut Daimler o intelegere cu ei, in afara de platforme si motorizari. Dar deh, romaqnasii nostril le stiu pe toate si in mod evident sunt mult mai "inteligenti" decat niste creiere aflate in varful piramidei industriei auto...
@noname
Ce-i cu Latitude? Vezi tu vreun Latitude in lista de mai sus? Latitude e o masina foarte buna pentru pietele emergente carora se adreseaza. La momentul actual e exact ceea ce are nevoie Renault. Poate peste 1 an-2-3 n-o sa mai fie. Cine stie ! Ca ai tu alte preferinte, asta-i alta poveste...
Nu ne intereseaza.
Renault a cam dat-o in bara de fiecare data,cand au vrut sa faca o masina premium,dar au talent la masini mici twingo/clio/megane si de asta producatori ca Mercedes fac aliante cu ei,pentru ca nu stiu ca construiasca masini mici.
VW stia de la bun inceput ca daca investeste 1,7 mld euro nu o sa isi scoata parleala din 400 de masini vandute...Dar daca vrei sa iti faci imagine, sa dezvolti noi tehnologii trebuie sa dai bani. Per total sunt sigur ca au avut de castigat. Cam la fel si cu Phaeton, tot de imagine...
Vb de Latitude mai sus care e bazat pe Laguna deci mari costuri de proiectare si realizare nu prea sunt. Faptul ca nu se va vinde bine in Europa era cunoscut de la inceput, din acest motiv se fabrica in Coreea, piata destinata fiind in principal Asia.
Nu stiu cum au estimat oamenii astia pierderile dar nu cred ca sunt prea adevarate. Unele modele nu sunt proiectate de la 0 ( vezi Xtype-Ford Mondeo, Vel Satis- Espace) si folosesc elemente comune cu alte modele, deci costuri cel putin injumatatite in comparatie cu un model 100% nou.
Bineinteles ca se produc ! Mda, explicatii de la dobitoci, pentru dobitoci.
Cred insa ca toata discutia a pornit de la invidia unora fara de parteneriatul Daimler-Renault-Nissan.
Tu esti cel care nu gandesti. Informeaza-te !