Lista completă a tarifelor maxime pentru RCA: preţurile variază între 540 şi 3.000 de lei în funcţie de capacitatea motorului şi vârstă

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 27.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şoferii de peste 60 de ani cu maşini cu motoare de cel mult 1.4 litri vor plăti maxim 541 de lei pe an pentru poliţa RCA, în timp ce tinerii de până în 25 de ani cu maşini cu unităţi de peste 2.5 litri vor achita peste 3.000 de lei.

Guvernul a publicat joi lista completă a tarifelor maxime pentru poliţele RCA, care vor rămâne valabile timp de 6 ani. Datele prezentate într-un document oficial iau în calcul doar vârsta şoferului care a înmatriculat maşina şi capacitatea cilindrică a motorului, astfel că zona geografică nu mai are nicio influenţă asupra tarifelor.

Cel mai mic RCA va costa cel mult 541 de lei şi va fi plătit de către şoferii de peste 60 de ani cu maşini cu motoare de cel mult 1.4 litri, în timp ce şoferii de până în 25 de ani vor achita aproape 1.000 de lei. Deloc surprinzător, cel mai dur vor fi taxaţi şoferii cu motoare de peste 2.5 litri, care vor plăti între 1.500 - 3.000 de lei, în funcţie de vârstă.

O simplă analiză a datelor evidenţiază că persoanele cu vârste cuprinse între 31 şi 60 de ani vor plăti practic tarife foarte asemănătoare. În schimb, diferenţele dintre RCA-ul pentru o persoană de 30 de ani şi una de 31 de ani vor fi majore, în general de circa 30%.

Tarifele maxime vor rămâne în dezbatere publică timp de o săptămână, pentru ca apoi să fie aprobate de Guvern.

Iată tabelele complete cu preţurile maxime pentru poliţele RCA pe un an: 

Capacitate maxima 1200 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 997
26-30 ani 810
31-40 ani 617
41-50 ani 624
51-60 ani 618
Peste 60 ani 547

Capacitate 1.201 - 1.400 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 985
26-30 ani 800
31-40 ani 610
41-50 ani 617
51-60 ani 611
Peste 60 ani 541

Capacitate 1.401 - 1.600 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 1.166
26-30 ani 942
31-40 ani 712
41-50 ani 721
51-60 ani 714
Peste 60 ani 629

Capacitate 1.601 - 1.800 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 1.294
26-30 ani 1.042
31-40 ani 784
41-50 ani 794
51-60 ani 786
Peste 60 ani 691

Capacitate 1.801 - 2.000 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 1.516
26-30 ani 1.217
31-40 ani 909
41-50 ani 922
51-60 ani 912
Peste 60 ani 798

Capacitate 2.001 - 2.500 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 2.129
26-30 ani 1.698
31-40 ani 1.255
41-50 ani 1.273
51-60 ani 1.259
Peste 60 ani 1.095

Capacitate peste 2.500 cmc
Varsta Pret maxim
Pana in 25 ani 3.087
26-30 ani 2.450
31-40 ani 1.796
41-50 ani 1.822
51-60 ani 1.801
Peste 60 ani 1.559

Via Profit

Comentarii (24)

  • Asiguratoru
    Stati ca nu inteleg.
    Eu la motor de 1.1 la 52 ani am platit pana acuma 280lei la asigurare. De la anul platesc undeva la 542 lei ? Mai am un pic si pun anunt pe olx.
    16 0
  • Asiguratoru
    De ce in primul tabel daca are motorul mai mic este mai scump ca urmatorul ?
    16 0
  • 1,4L..corectati va rog

    Cel mai mic RCA va costa cel mult 541 de lei şi va fi plătit de către şoferii de peste 60 de ani cu maşini cu motoare de cel mult 1.4 litri,

    uitandu-ma pe tabel trag concluzia ca cei cu motoare de sub 1,2L sunt mai periculosi decat cei cu motoare intre 1,2 -1,4L
    15 0
  • Claudiu
    Bravo, asa da ..... mai merge, in sfarsit ceva si pentru noi
    5 2
  • @Asiguratoru

    280 pe an sau pe 6 luni? Că tata are 55, fără accidente și a plătit 500 cu reduceri pe an.

    Aici sunt prețurile MAXIME (deci pot fi mai mici) anuale din ce înțeleg.
    7 0
  • Si cand imi amintesc ca acum 2 ani, pentru o masina E4 de 1124 cmc, din 2008, am platit pentru un an 1230 de lei, imi vine si acum sa plang.
    3 1
  • Marian
    Asta mi se pare o prostie. Ce treaba are motorul cu valoarea asigurarii? La astea hibride cum o sa fie? Se pune doar motorul termic? Adica un Prius o sa fie la 1.8 incadrat (sau cat o fi motorul de mare)...
    Dar la un Leaf sau un Zoe nu o sa fiu obligat sa platesc RCA? La astea cum o sa fie, dupa cat de voluminos este motorul? Daca are doar unul sau mai multe pe fiecare roata in parte platesc pentru fiecare motor in parte?
    Daca tot e pe 6 ani ... ma gandesc ca o sa apara multe electrice in perioada asta.
    Revenind la motoare termice (pe benzina sa zicem), un motor de 2 l de acum 15 ani are mai putini CP ca un motor de 1.4 turbo din ziua de azi ... de ce sa platesc mai mult la cel de 2 l. Sunt un pericol mai mare cu el?
    13 1
  • la mine e mai ieftin ca anul trecut, se pare. hehe...
    cand intra in vigoare? peste 2 sau 3 sapt trebuie sa mi reinoiesc polita.
    4 0
  • La mine e de 2 ori mai ieftin - de la 2000-2200 lei la 1024 maxim.

    Are părți bune această lege pentru cei tineri și responsabili, dar și unele mai puțin bune sesizate de @Marian.
    3 0
  • someone
    pe mine de la inceput m-a intrigat discriminarea asta pe motiv de varsta. ma gandeam ca o data cu noua reglementare se va scapa de ea
    dar mai grav decat asta e ceea ce voi toti de mai sus ati scris deja, si anume cum motoarele sub 1200 au rca mai scump decat cele intre 1200 si 1400.
    parca s-a aplicat fizic acea vorba pesimista a romanului, si anume ca am scapat de dracu si am dat de tata-so
    5 0
  • "discriminarea" pe motiv de varsta este si afara. Nu vad nici o discriminare aici....statistic sangele tanar e mai hot iar biznisul e biznis.

    acuma sa-i vedem pe cei mai "cu staif"...tineri nelinistiti si cu masini a caror capacitati sunt mai mari decat propria varsta
    3 0
  • someone
    simone tempestini , campion mondial la clasa wrc junior, are 20 si ceva de ani. el trebuie sa plateasca rca al naibii de scump pentru simplul motiv invocat de autoritati, ca e un sofer mai prost decat cei de peste 30-40 ani. serios ?!?!?!?!?
    3 3
  • @someoane

    toti suntem tempestini si nu stiu eu? mai degraba niste plavani...

    sa incercam sa vedem si padurea
    8 1
  • @@
    Cum spanac sa nu fie discriminare? Cei mai periculosi soferi, la modul general vorbind, sunt femeile care de multe ori merg haotic (stiu, sunt misogin, dar nu cred ca nu sunteti de acord cu mine) si varstinicii care incurca traficul aiurea. Schimba banda fara sa se asigure, merg prea incet cand nu e cazul (si nu trebuie sa zburam pe sosele), nu acorda prioritate si raman de multe ori cu mana blocata pe claxon. Pe mine era sa ma faca praf un tataie care a iesit dintr-un garaj fara sa se asigure. Iar ala plateste 200 de lei si eu 400, ca sunt tanar si n-am experienta. Nu conteaza ca am avut doua accidente din vina altora si niciunul din vina mea. RCA-ul imi va creste.
    Hai, Romania! Tara de... ce vreti voi!
    12 4
  • ba ,voi nu sinteti intregi la
    Baaa esti nebun?...pai eu acum platesc vreo 400 ron(pt mai multa siguranta sa nu vb prostii miine imi voi verifica actele ,pe care le tin in masina)pt un motor de 1600 la virsta de 42 ani...pai daca ma uit pe tabelul ala la mine ,asta inseamna o crester cu 100% a tarifului...daca asta e pt nivelul b12(parca asta e nivelul de inceput) hai sa zic ca e ok,DAR daca e valabil pt b6 sau b5 cit cred ca am eu,nu-i mai deloc in regula...si oricum de citiva ani nu am mai cistigat nimic la rca ,pt ca bonusurile mele au fost "papate " de crestrile rca...mai am pe firma o masina cu motor de 1200 pe care plateam vreo 640 pe an ...banuiesc caacum se face 1200?!?!...voua chiar vi se par sume APROPIATE?!?!?
    pai futui grijania masii,de la anu cresc impozitele pe pfa si firme cu cel putin 100% si voua vi se pare in regula?!?!hai frate ca orcum sunt pe picior de mutare,poate asta-i sutu in kur necesar pt emigrare...sa-si tina ciolos,ponta ,iohanis statu si smecherii pe circa lor ca eu cred ca o iau catinel la vale...sa traiti bine ?!?!...auzi cica sa fii corect...ptiu baga.....!
    8 0
  • E o iluzie ca preturile pot fi reglementate. Piata e singura care le poate stabili. Prevad ca aceasta nastrusnicie nu va tine mai mult de 6 luni. Statul nu poate obliga nici un asigurator privat sa vanda in pierdere. Si asta dupa ce toata lumea a vandut ani de zile in pierdere fortata de dumpingul Astra, Euroins, Carpatica
    1 1
  • In primul rand, in tabelele respective sunt tarifele maxime. De exemplu eu acum, la varsta de 28 ani si un motor de 1.5 platesc un RCA de aprox. 900 lei, acesta fiind valoarea minima. Valoarea maxima depaseste 1800 lei la anumiti asiguratori. Legea mi se pare foarte buna pentru ca stabileste maximul pe care un asigurator il poate cere. Conform tabelelor voi plati maxim 942 lei, cel mai probabil cea mai ieftina asigurare pe care o voi putea face va fi in jur de 600-700 lei, ceea ce reprezinta o scadere. Sunt convins ca in cazul multora valoarea asigurarilor va scadea. Cati din voi va faceti asigurare la Allianz de exemplu? Cu 942 lei pe an asigurare maxima eu cu siguranta imi voi face.
    2 0
  • ba,voi nu...
    @gigel...Bine ar fi cum zici tu...numa ca eu is tare vaccinat cu smecherii ...
    1 0
  • In plus tarifele afisate banuiesc ca sunt cu 0 bonus/malus. pentru un B10 de exemplu ar trebui sa fie cu 38% mai mici. Tot ce stiu sigur e ca mie, personal, imi scade asigurarea.
    2 0
  • Problema a fost de fapt, la marii transportatori. Ei au facut greva si au cerut micsorari de vlori la asigurari si au obtinut. De fapt le-au cam injumatatit valorile. In schimb , pentru noi, ceilalti, ,,civilii,, de rand, efectiv valorile au explodat.Pe 11.10.2016, am facut asigurarea pe un an la Clio, 1.4 benzina.Sunt la segmentul 41-50 ani. si am optat pt. cea mai ieftina asigurare de pe piata pt. ca oricum sunt niste hoti , toti, si la necaz te certi si pt. 10 lei cu ei.Acum, vad ca , MAXIM, as fi platit 617 lei. Si accentuez, MAXIM pt. ca nici una dintre societati, nu va lasa mai mult de 50 lei din valoare, jur! Voua cum vi se par e suma , fata de cei 318 lei platiti , pe un an, la 11 octombrie?
    4 0
  • Nu sunt specialist in drept, dar, consider ca modalitatea de departajare , raportata strict la varstaproprietarului masinii si nu la conduita sa in trafic, constituie discriminare in cel mai pur sens si este neconstitutional. Nu stie nimeni ca un sofer de 78 de ani este mai bun, mai atent sau mai responsabil decat unul de 28 de ani. Segmentul de pana in 30 ani, pur si simplu este desfiintat. Ce dracu mai vor sa faca cu panarama aia de ,,Prima masina''? Cui le vor vinde?Celor de peste 60 ani? O magarie tipic romaneasca prin care statul se spala pe maini si lasa din nou, ca o norma obligatorie, stabilita prin lege, sa fie la cheremul unor SRL-ur,i iar cand astia falimenteaza, tot prostii platesc pagubele. Personal as fi fost incantat ca si o societate exclusiv de stat sa participe in acest conglomerat de asiguratori si astfel sa le forteze mana la valori minimale celorlalti. Dar nu pupam noi asa ceva pt. a nu ar castiga suficient AIA, asa cum se intampla si la banci, de altfel.
    5 0
  • Hai ca va stresez ;);) Pentru Dumnezeu, nu inteleg ce cauta capacitatea cilindrica ca factor de departajare???? Este cumva o noua taxa de mediu asigurarea???? Mult mai bine se rezolva daca stabileau doar doua criterii: isoricul soferului, gasit i bazele de date ale politiei cu formularea unui punctaj gen bonus/malus si, si......clasa din care face parte masinuta!!!!!!!Ca de fapt aici ii doare pe unii!!!!Mi se pare absolut decent ca asigurarea sa fie raportata la acest factor pt. ca si costurile reparatiilir sunt altele. Daca un A4 se loveste cu un Logan, si sa zicem ca au absolut aceleasi pagube, costul pieselor este diferit si atunci se explica de ce proprietarul masinii scumpe este dator sa plateasca asiguratorului sau, un pic mai mult decat loganistul. Ce treaba are capacitatea cilindrica aici??? Ca motoare de 1.6 pot fi pe ambele masini, dar.....Logan e clsificata in clasa mica low cost iar Audi in clasa premium, deci....vrei masina scumpa platesi mai mult.. Nu mai vorbim de SUV-uri , care tr. sa aiba cele mai mari tarife, ca de regula au soferi din Yello stone!
    4 0
  • Yellowstone, scuze!
    2 0
  • ovidiu
    Este adevarat ca sunt cam mari preturile pentru categoria pana in 25 ani. E firesc sa fie taxata ceva mai mult lipsa de experienta, dar nu exagerat. Sunt mari diferentele si asta dovedeste ca firmele straine de asigurari fac legea in Romania. Nu poate fi facuta diferentierea pe clasa de masina (Logan si Audi) intrucat asiguratorul nu plateste daunele pentru autovehicolul propriu ci pentru autovehicolul celuilalt. Daca eu am Audi si lovesc un Logan firma de asigurari va plati reparatia Loganului si nu reparatia turismului meu. Nici diferentierea pe capacitatea cilindrica nu este mai rationala. Cred ca cel mai bine ar fi sa se faca asigurarea pe persoana si nu pe vehicul. Daca timp de 10 ani nu am provocat vreo dauna este firesc sa platesc mai putin decat unul care face accidente la tot pasul.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru