Esential
59 | de jurnalişti auto vor încerca să stabilească cine este "Car of the Year 2012". |
35 | de maşini concurează pentru titlul "Car of the Year 2012". |
59 | de jurnalişti auto vor încerca să stabilească cine este "Car of the Year 2012". |
35 | de maşini concurează pentru titlul "Car of the Year 2012". |
Organizatorii "Car of the Year" au prezentat astăzi lista celor 35 de modele ce vor concura pentru titlul suprem până în primăvara anului viitor. Şi anul acesta, cei 59 de jurnalişti prezenţi în juriu, aleşi din 23 de state europene, vor trebui să călătorească până în Suedia pentru a-i testa şi evalua corect pe toţi cei 35 de concurenţi.
În competiţie au fost admise doar modelele prezentate în ultimele 12 luni, complet noi, puse în vânzare pe cel puţin cinci pieţe europene până la debutul concursului. În plus, concurenţii trebuie să îşi propună o cifră de vânzări de cel puţin 5000 de unităţi pe an.
Jurnaliştii prezenţi în juriu vor fi nevoiţi să evalueze maşinile ghidându-se după criterii diverse: design, siguranţă, performanţă şi preţ. Accentul va cădea însă pe tehnologiile inovative introduse şi pe valoarea cu care se vinde maşina.
Membrii juriului, câte şase din Spania, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, precum şi alţi câţiva din ţări cu activitate auto, vor fi nevoiţi să împartă câte 25 de puncte unui număr de minim 5 maşini.
Punctajul maxim pe care îl pot acorda unui concurent este de 10 puncte.Din cele 35 de maşini vor rămâne doar şapte în data de 9 ianuarie 2012, data la care se face prima selecţie a competitorilor. Abia apoi, după ce va trece şi de marea finală, unul din cei 35 de candidaţi i se poate alătura lui Nissan Leaf, câştigătorul de anul trecut.
Marca | Modelul |
Audi | A6 |
Q3 | |
BMW | Seria 1 |
Seria 6 | |
Chevrolet | Aveo |
Orlando | |
Citroen | DS4 |
DS5 | |
Fiat | Panda |
Ford | Focus |
Honda | Civic |
Hyundai | i40 |
Veloster | |
Kia | Picanto |
Rio | |
Lancia | Ypsilon |
Lexus | GS |
Mazda | CX-5 |
Mercedes | B-Klasse |
SLK | |
M-Klasse | |
Chevrolet/Opel | Volt/Ampera |
Opel | Zafira |
Peugeot | 508 |
3008 Hybrid4 | |
Porsche | 911 |
Range Rover | Evoque |
Renault | Kangoo ZE |
Fluence ZE | |
SsangYong | Korando |
Toyota/Subaru | Verso S/Trezia |
Toyota | Yaris |
Volkswagen | Beetle |
Up! | |
Jetta |
Focus are sanse.......insa e prea devreme pt. o concluzie.....
sau Ypsilon
Sincer, nu as fi surprins ca noul Panda sa confirme si sa depaseasca succesul predecesorului, avand in vedere cat s-a investit si cum se prezinta noul model.
Sa nu uitam ca, pana la momentul in care se va alege un castigator, cifrele de vanzari vor avea si ele un cuvant de spus.
Bafta tuturor.
Ford Focus vine cu multe lucruri interesante in pachet, dar mie nu imi prea place un aspect, acela ca a pierdut din agilitatea generatiei anterioare. Acest aspect poate sa fie subiectiv pentru unii, dar parca modelul a castigat mult in siguranta, in detrimentul pasiunii de a conduce...
Spuneam ca Panda are sanse la titlu pentru ca imi place generatia actuala, a luat premii la capitolul fiabilitate. Conform declaratiilor celor de la Fiat, motoarele multijet pot sa reziste 250.000 km fara interventii asupra lor, daca sunt bine intretinute. Iar in cei peste 31 de ani de la lansare, micul model al celor de la Fiat s-a vandut in peste 6.5 milioane de exemplare. In ceea ce priveste generatia actuala, materialele folosite la interior rezista bine in timp, chiar si la exemplare cu multi kilometri parcursi. Masinuta a castigat un premiu important in 2004, vom vedea ce va realiza noul model. Proaspat lansat la Frankfurt, va beneficia probabil de motorasul TwinAir si de eforturile investite pentru a oferi un model mai bun decat predecesorul... Poate va castiga din nou, poate va castiga Ford Focus sau Toyota Yaris.
Sau, de ce nu, poate va castiga Chevrolet Aveo. Marca Chevrolet a progresat mult in ultima perioada, sa nu uitam ca modelul Cruze a obtinut 5 stele la testele de impact, iar Spark a obtinut 4 stele, fiind chiar la 1 punct de a obtine 5 stele. Aveo vine cu multe dotari chiar in varianta de baza si are dimensiuni bune pentru traficul din marile orase.
Chiar ca astept sa vad ce surprize ne va rezerva votul de la anul.
Numai bine!
Octav, ai drepatet cu panda. Insa eu nu am trecut-o pentu ca generatia precedenta a castigat multe premii. Nu zic ca asta ar putea fi un motiv, dar sunt prea multi carcotasi, inclusiv de la concrenta care ar putea zice ca la mijloc e ceva putred.
Nu spun ca o sa castige Fiat Panda, dar ar fi o realizare ca masinuta aceasta sa cucereasca titlul, chiar daca a mai castigat un titlu important in 2004. Nu sunt fan Fiat, dar in constructia noului Panda pare ca s-a depus ceva munca, pentru ca modelul sa vina cu progrese la toate capitolele.