de Bogdan Mirică
Vineri, 20.02.2009
-
-
Trimite pe:
Faceliftul operat de BMW pe deja celebrul Seria 3 a adus o serie de imbunatatiri pe care publicul le cerea. Designul a fost retusat pentru o aliniere la noua filosofie de design iar gama de motorizari a devenit mai puternica si mai eficienta. Noul 330d xDrive poate fi usor considerat un etalon in clasa sa multumita consumului, puterii motorului si tinutei de drum impecabile.
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Pentru cei care credeau ca un motor diesel nu poate oferi senzatii tari, BMW a creat celebra unitate cu sase cilindri in linie de 3.0 litri si 245 de cai putere. Tot de aceasta uzina ne-am bucurat si noi pe versiunea revizuita a modelului Seria 3. Sedanul dispune de suficienta putere pentru a inspira un comportament sportiv si pentru a oferi senzatii tari celor cinci pasageri. Cuplul motor de 520 Nm, resimtit pe o plaja mare de turatii, intre 1750 si 3000 de rpm, este una din binecuvantarile unitatii de 3.0 litri, care zvacneste de fiecare data cand pedala de acceleratie este dusa la podea. Resursele ascunse sub capota sunt directionate catre toate cele patru roti motrice prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte care impresioneaza la fel de mult ca motorul. Desi cursa schimbatorului nu este atat de precisa pe cat ne-am fi dorit, treptele se schimba liniar si masina nu pierde putere. Diesel-ul urca in turatii rapid si se comporta ca un motor pe benzina atunci cand vine vorba de silentiozitate. Totusi, la peste 4000 de turatii simfonia pe care o ofera este una placuta pentru urechea celor care isi doresc si ceva forta de la o masina. Tot ansamblul enuntat pana acum este completat perfect de celebra tractiune integrala xDrive care preia sarcinile motrice pentru fiecare roata si te ajuta sa te mentii tot timpul pe trasa ideala.
Consum
Desi vorbim de un motor de trei litri nu este cazul sa ne facem probleme in privinta consumului. Spre surprinderea noastra si probabil a celor care il vor cumpara, BMW 330 xDrive nu este un gurmand cand vine vorba de carburant. Practic bavarezii au reusit sa gaseasca reteta perfecta: un motor puternic care nu consuma mult. Este o incantare sa vezi ca o apasare puternica a pedalei nu arunca in aer valorile consumului. Astfel, cifrele obtinute in traficul real se apropie foarte mult de cele oficiale, anuntate de constructor. Nemtii pretind ca 330d xDrive consuma 8.3 litri/100 km in mediul urban si doar 5.5 litri/100 km la "drum intins". In conditii reale de trafic insa valoarea consumului urban este de aproximativ 9.0 litri/100 km iar in mediul extraurban acesta ajunge pana la 7 litri la 100/km in conditiile in care nu menajezi prea tare pedala de acceleratie si sari frecvent peste 110-120 de km/h. Daca vrei insa sa simti intreaga capacitate a masinii si ceea ce se ascunde sub capota bavarezului trebuie sa te obisnuiesti cu un consum mediu de cel putin 8.0 litri/100 de km pentru ca turatiile inalte isi cer drepturile. Chiar si asa, pentru un motor de o asemenea capacitate consumul pastreaza valori mai mult decat rezonabile.
Interior
Cuvantul care defineste cel mai bine interiorul unui BMW, implicit si pe cel al exemplarului testat de noi, este simplitate. Simplitate nu inseamna insa si mediocritate, calitatea materialelor regasite la interior amintind de faptul ca ne aflam intr-un segment premium unde fiecare detaliu conteaza. Plasticul folosit de BMW nu este foarte estetic insa calitatea se simte la fiecare atingere. Insertiile din ceramica reusesc sa completeze foarte bine pielea fina regasita pe portiere sau pe volan. Tot de plastic vorbim si la nivelul consolei centrale, un plastic lucios care incearca sa imite inoxul. Detaliile simple, artificiile estetice care lipsesc si conservatorismul te fac sa te gandesti ca nu este nimic special la aceasta masina. Aparentele sunt salvate insa de scaunele extrem de confortabile, cu o sustinere perfecta, cu multiple reglaje, imbracate in piele fina asemeni schimbatorului, volanului si cotierei centrale. Afisajul portocaliu al instrumentelor de bord, destul de monoton la prima vedere, continua traditia modelelor germane dar este completat cu succes de celebrul sistem iDrive, pozitionat in centrul plansei de bord, sistem care inspira o doza de digitalizare in interiorul habitaclului. Daca vorbim despre spatiu putem spune ca pasagerii de pe locurile din spate vor reusi sa calatoreasca confortabil. Nu vorbim insa de dimensiuni generoase ca in cazul Seriei 5. Drept pentru care este cazul sa fim putin rezervati atunci cand ne gandim sa inghesuim trei pasageri pe bancheta din spate. De asemenea, pentru cei care se gandesc deja la o excursie la munte sau in afara tarii trebuie sa vorbim si despre portbagaj. Desi nu este cel mai generos din clasa sa, reuseste sa inghita suficient, adica 460 de litri. Este suparator si faptul ca habitaclul nu este presarat cu prea multe spatii de depozitare, soferul si pasagerii fiind nevoiti sa improvizeze daca simt nevoia unui loc in care sa isi "propteasca" telefoanele, revistele sau paharele.
Preţ de achiziţie
Pe segmentul premium nimic nu este chiar ieftin. BMW Seria 3 in versiunea entry-level 316i porneste de la 26.358 de euro cu TVA, un pret destul de piperat pentru 122 de cai putere si un minim de dotari. Cea mai ieftina versiune diesel pleaca insa de la 30.761 de euro, pentru 318d. Versiunea testata de noi, 330d xDrive va scoate din buzunarul viitorilor sai clienti incepand cu 44.863 de euro cu TVA. La aceasta suma este insa musai sa se adauge si o serie de pachete optionale care imbunatatesc confortul soferului si al pasagerilor: tapiteria din piele (1529 de euro), sistemul iDrive (2411 euro), scaunele sport pentru sofer si pasager (529 de euro), volanul sport imbracat in piele (84 de euro), farurile cu xenon pentru faza lunga si faza scurta (588 de euro) si alte cateva dotari care au urcat pretul final pana la suma de 51.163 de euro cu TVA.
Siguranţă
BMW pune pe primul plan siguranta pasagerilor sai, de aceea Seria 3 dispune de airbaguri frontale, cortina fata si spate si laterale. Un asemenea bagaj de putere trebuie tinut bine in frau de aceea BMW si-a echipat versiunea cu discuri de frana ventilate pe ambele punti, ABS, control dinamic al stabilitatii (DSC) si al tractiunii (DTC). Tot la capitolul siguranta trebuie mentionat si sistemul de bare de protectie fata si spate, cu elemente de deformare elastica, pentru impact la viteze de pana la 15 km/h. Foarte utila este si prezenta indicatorului de presiune in anvelope cu monitorizare pasiva a tuturor rotilor si indicator luminos. Pe timp de noapte, siguranta rularii este asigurata de oglinzile cu functie anti-orbire. BMW nu vrea sa ramana in urma atunci cand vine vorba despre inovatie in siguranta de aceea si-a echipat modelul si cu un sistem de franare pentru pilotul automat, care adapteaza practic viteza la cea a masinii din fata.
Ţinută de drum
La capitolul tinuta de drum trebuie sa amintim de la inceput ca exemplarul testat de noi a fost echipat cu un sistem inteligent de tractiune integrala, celebrul xDrive. Masina se comporta exceptional pe sosea, fie ca vorbim de drum mai putin prietenos sau de sosele bune, putine la numar ce-i drept. Sistemul xDrive monitorizeaza permanent cele patru roti si transmite putere celei care pierde aderenta. Mai mult decat atat, in conditiile unui viraj strans, xDrive transmite puterea acolo unde trebuie pentru a obtine o stabilitate exceptionala.
De asemenea, la viteze de peste 220 de km/h masina surprinde prin stabilitate, senzatia de nesiguranta fiind complet inexistenta. Putem spune ca xDrive-ul face adevarate minuni pe drumurile virajate si iti accelereaza bataile inimii de fiecare data cand abordezi mai indraznet o curba. Nu te lasa niciodata la nevoie, fiind deosebit de greu sa ii imprimi un caracter supravirator. Chiar si atunci cand DTC-ul este dezactivat partial, BMW se tine bine pe sosea si nu iti ofera senzatii "necurate". Practic xDrive-ul face totul in cazul comportamentului rutier. Este detaliul care te face sa te urci cu incredere la volan si sa cobori cu zambetul pe buze.
Tractiunea integrala isi face datoria exemplar chiar si pe drumuri acoperite de zapada unde senzatia de siguranta deplina scade in favoarea celei de exaltare maxima, nivelul adrenalinei atingand cote inalte.
Vizibilitate
Dimensiunile compacte ale sedanului iti usureaza sarcinile atunci cand conduci un Seria 3. Oglinzile laterale ofera o vizibilitate buna ca si retrovizoarea, singurele probleme putand insa aparea la mersul cu spatele. Pentru cei neobisnuiti cu dimensiunile masinii le recomandam prudenta sau un pachet de senzori de parcare. Pe timp de noapte farurile cu xenon au grija sa se adapteze traiectoriei pe care o urmezi si sa iti ofere suficienta vizibilitate pentru a rula in conditii de siguranta.
Tehnologie
Atunci cand am vorbit despre interior am rezumat totul prin simplitate. Nu este insa cazul sa facem abuz de acest cuvant cand vine vorba despre elementele tehnologice pe care BMW a avut grija sa le introudca in interiorul habitaclului. Pentru ca vorbim de un segment premium vorbim si de dotari premium: sistem de climatizare bi-zonal cu priza centrala de aer si pentru psagerii din spate, sistem audio cu magazie de CD-uri si conexiune pentru iPod, senzori de lumini si ploaie, proiectoare de ceata, cruise control, comenzi pe volan, conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil si trei trepte de incalzire a scaunelor.
Daca tot am ajuns la scaune merita sa enuntam si multiplele posibilitati de reglare electrica. Cele mai placute vor fi insa cu siguranta cele care adapteaza sustinerea laterala a pasagerului si soferului.
Despre cruise control se cade sa amintim ca reactioneaza foarte rapid, atat la accelerare cat si la decelerare, raspunsul fiind unul dintre cele mai bune pe care le-am intalnit pana acum.
Cireasa de pe tort va fi insa noul sistem iDrive, care beneficiaza de noua interfata, introdusa in toamna anului trecut pe noul Seria 7. Spre deosebire de vechiul iDrive, noul sistem multimedia este mult mai usor de folosit, are o interfata mai prietenoasa si se dovedeste foarte util in orice situatie. Comenzile plasate pe consola centrala sunt usor de folosit. Sistemul de navigatie se dovedeste a fi foarte util si in Romania, chiar daca informatiile nu sunt intotdeauna complete.
Design
Seria 3 a fost intens criticata pentru liniile sale destul de conservatoare, faceliftul operat de BMW anul trecut incercand sa estompeze tocmai aceste reactii negative. Foarte multe diferente nu se observa, doar blocurile optice si spoilerele fiind putin restilizate. Trebuie insa sa remarcam ca stopurile incep sa se alinieze noii filosofii de design introduse de Seria 7 si Z4, fiind totodata mult mai reusite. Jantele din aliaj si linia mai agresiv a spoilerului frontal tin sa aminteasca tuturor de veleitatile sportive ale modelelor bavareze. Designul conservator se regaseste si la interior, unde fiecare comanda isi are locul bine definit iar ergonomia este pusa pe primul plan.
Corect.
La bmw de motoare si cutii suspensii ,transmisii niciodata sa nu vorbiti de rau ca sunt cele mai bune din lume .
Alde Hitler nu se joaca produc Bavarezii cel mai bun.
In privinta cutii de viteze in poze e cu cutie manuala.
Cred ca ati incurcat ceva referitor la cutie.
BMW are cele mai bune cutii de viteze si motoare.
Poate tu ai bani sa intretii un Renault. Noi fraierii fara bani ne cumparam BMW ca e mai ieftin la piese.
Ex. BMW 530d - disc frana: 180 lei
Renault Megane - disc frana: 500 lei
Sa fie Renault!
bun articol....bravo
Va certati degeaba! In primul rand vorbim de clase diferite, nu avem cum sa comparam Laguna 3 GT cu BMW Seria 3. Mie mi se pare ca daca le asezam una langa alta, BMW-ul este urat si mai bine le lasam asa. In ultimul timp toti constructorii icearca sa scoata masini din ce in ce mai frumoase, numai cei de la BMW nu stiu cum sa le faca mai HIDOASE( depinde si de gusturi). Cat despre intretinere sunt ferm convins ca este imposibil ca piesele si reviziile la BMW sa fie mai ieftine decat Renault.
Sunt sigur ca seria 3 este o masina foarte buna, economica,poate si fiabila dar totul se plateste atat in pretul masinii cat si in serviciile post-vanzare.
@critic- CELÉBRU adj. faimos, ilustru, mare, renumit, reputat, vestit, (înv. şi pop.) mărit, numit, (reg.) revestit, (Transilv.) hireş, (înv.) norocit, (grecism înv.) perifan, (fam.) arhicunoscut, (fig.)
Deci celebru nu inseamna nici cel mai bun, nici cu traditie. X-drive-ul este un sistem celebru. Adica, mai pe intelesul tau, a auzit lumea de el. Incepi sa pricepi?
Ia cineva premii pentru cele mai multe comentarii? Pentru ca altfel eu nu-mi explic de ce postati cand nu aveti nimic de spus...
Referitor la masina asta: o cunosc, am condus exact masina din test anul trecut la Bran (pe-atunci avea numere rosii) si confirm ca este SENZATIE! Practic nu te simti la volanul ei, ci simti ca esti TU pe sosea si ca poti face tot ce vrei, sfidand bunul simt de enorm de multe ori.
netul e plin de poze decente, bine incadrate si au macar un levels in camera raw sau photoshop.
si eu vreau sa-mi iau exact aceeasi masina, dar astept sfarsitul anului, cand cred ca va fi mai rau cu masinile "scumpe".
pe una de asta eu nu dau mai mult de 15.000 euro
va rog sa corectati
mare atentie
in rest ...bmw e bmw
Nu putem compara un Renault cu un BMW , in mare vorbind, dar pe anumite segmente sta bine si francezul. EX: Clio RS, Megane F1 Team, Laguna RS, Espace. Sunt adresate unui anumit segment de cumparatori.......
MAS are sigut un PATE de 1310 cu care trebuie sa se duca la Remat in Martie si ne explica noua cum sta treaba cu Euroncap.
nu inteleg de ce a disparut, sau ati facut voi o smecherie
oricum vad ca va miscati destul de rpd
felicitari
Multumim pentru sesizare.
asta daca nu l'ati facut deja si nu am fost eu atent, cu toate ca in "arhiva" voastra nu exista
astept raspuns ,daca se poate
multumesc
Multumim pentru ca ne urmaresti.
Mircea.
@critic:vezi ca in multe teste bmw x versus audi quattro, audi o cam ia peste bot de la bmw si aici vorbim despre teste facute pe zapada.poti cauta linistit testul facut de pro motor.incetati sa mai ridicati audi in slavi pentru niste performante obtinute acu 30 de ani. performante 0 in sport? prietene, stai putin, unde e audi in wrc? ca nu l-am mai vazut de mult? iar te rog frumos sa nu vorbesti de performante zero.eventual implicare 0.e o diferenta.bmw nu se implica la nivel de constructor in raliuri, asta e cu totul altceva, iar tu vorbesti ca si cum se chinuie de 30 de ani sa obtina un titlu.dar daca chiar vrei sa vezi x drive in actiune, poti sa te uiti la Dakar oricand.
modelul despre care vorbim este exceptional, punctul forte al oricarui bmw fiind bineinteles motorul si tinuta de drum.felicitari din nou si de mii de ori celor de la bmw, eu ii apreciez tocmai pentru politica lor conservatoare, reusind sa respecte traditia in vremuri cand e din ce in ce mai greu.
felicitari si celor de la automarket pentru stire si pentru articolul detaliat despre drive test.cine vrea o parere despre acest model, linistit poate sa si-o faca pe automarket.ati testat un model puternic, care va impresionat cu performantele motorului in ciuda faptului ca modelul testat e un awd, ceea ce il face mult mai greu decat un rwd.
Astept propuneri din partea voastra ca nu-mi strica niste bani!
dai un search pe google.iata niste comentarii de pe forumuri neutre.
"dar vreau sa te previn ca piesele de Renault sunt INCREDIBIL DE SCUMPE! Cred ca tine de politica firmei sa isi scoata bani multi si din piese, ca altfel nu imi explic de ce uneori sunt dublu la pret fata de piese ale unor masini mai de prestigiu."
Mack, Seb are dreptate in privinta pieselor de Renault. Sunt monstruos de scumpe, unele piese sunt chiar mai scumpe decat la BMW, care dintre granzii germani, are cea mai scumpa intretinere
EU AM UN MEGANE SEDAN SI PIESELE SUNT FOARTE SCUMPE
-piesele la masinile frantuzesti sant mai scumpe decat la la e46.
renault ca si dacia ..masini scumpe . revizii scumpe si la piese nici nu mai zic...intretinere f. scumpa ..am avut renault si l-am vandut. nu-mi mai cumpar niciodata renault. mi-am cumparat masina second bmw 318 tds consum mult mai redus, intretinere ieftina, iar ca design, putere si feeling nici nu se compara.
deci de pe spinarea noastra nu cred ca te imbogatesti. ;)
Numa' astia ii stiu atat de inversunati impotriva daciei autohtone si pupa-n cwr renou' de parca l-ar fi apucat pe D-zeu de-un coi si au senzatia ca ei chiar au si conduc masina adevarata... Condu si tu un BMW in stare OK, si compara-l cu masini contemporane lui tot in stare OK, si vorbim dup-aia. Sunt din filme diferite man. Si asta pentru ca BMW se adreseaza unui segment de oameni, iar Renault unui segment cu totul diferit.
Nu poti compara o masina din segmentul premium cu una de categoria "Economy Class" e ca si cum ai zice ca a zbura la Business Class e la fel sau mai nasol decat daca zbori cu tot poporu in coada avionului. Geez!
2. renoaiele sunt ieftine si cumparate si esti obligat sa le faci la service ca sa le pastrezi garantia... de acolo vin preturile
3. revin din nou la majoritatea romanilor... cu bmw.... deci cum voi, cu niste amarate de bmw`uri in 4 cilindrii si rupte in 3 (in 2 ies prea bine) spuneti ca e nu stiu cat de za best. daca vreti sa spuneti de bmw`uri, vorbiti de masinile in 6 cilindrii, nu de ce aveti voi acasa, ca ce aveti acasa sunt foarte comparabile cu megane si logan(e) la 120 cai si 1 tona 300 + ...
da asa-i romanu in general... a mea ii mai tare... (btw stiati ca majoritatea firmelor de asigurari nu au contracte cu reprezentantele VW pentru ca sunt prea scumpe ? :)) - mi s-a spus ca ma pot duce la reprezentanta ca sa mi-o repar, da eu platesc diferenta dintre preturile de la un service obisnuit si serviceul vw ) - asta chiar a fost noutate cand m-a izbit
2.si aici ai dreptate, multi nu au de ales.
3.dar aici gresesti, zic eu, e absurd sa spui ca un bmw in 4 cilindri e asemanator cu loganul sau meganul, in primul rand motorul in 4 cilindri de la bmw e mult mai fiabil, dinamic si puternic, ceea ce e cu adevarat important este stabilitatea, confortul si siguranta in comparatie cu loganul si renaultul.de multe ori si consumul e mai in favoarea bmw-ului.
si lancer evo x e tot in 4 cilindri, asta nu inseamna ca e asemanator cu loganul.
dar sunt de acord intrun fel cu tine, nici eu nu sunt fan ca sa zic asa al bmw-ului in 4 cilindri turat la maxim cu impresii de M.un bmw adevarat incepe de la 6 cilindri.din pacate sunt multi sinucigasi dinastia la care faci tu referire, care isi iau bmw desi habar nu au unde li tractiunea la masina, doar ca sa fie in trend, au un motor de 1.6 fara ulei in baie, da ei ii dau blana pe viraj ca apoi sa ajunga vedete la ora 5 la stiri.
http://bmwccro.sprinx.net/(S(cwxrnu45cujp1obocu4dwl45))/Files/technicaldata/3sedan0908_datasheet.pdf ; versus http://www.subarumotors.ro/legacy/datasheet/legacy_specs.pdf , http://www.subarumotors.ro/legacy/datasheet/legacy_echipare.pdf . Preturi: BMW 320 xdrive sedan standard = 36000 Euro , Subaru Legacy Diesel 2.0 AC = 19000 Euro cu reducere 4900 Euro. Deci fara reducere Sbaru costa 24000 Euro, preturi DDU. Iar Legacy ar fi mai degrabil comparabil cu seria 5. Cei care spuneti despre piesele BMW ieftine, de unde credeti ca vine diferenta de pret? Numai din salariul mare al muncitorului "german" care de fapt e turc, grec, pakistanez, si alte neamuri. Mai ganditi si cu capul vostru, nu numai din ceea ce au spus unul si altul. La pretul asta BMW-ul 320 xdrive este mai scump si decat un suv serios, de exemplu Nissan Xtrail (care este mai aproape de un off-roader veritabil).
sunt ferm convins ca, costurile de productie pentru un bmw 320x depasesc costurile unui subaru.dar, traim intro lume in care firma se plateste, fie ca ne place sau nu.indiferent ca preturile pieselor la bmw sunt mari sau nu, la renault sunt clar exagerate.
Dar, surpriza, un Lancer Evo 2.0T GSR 295 CP cu Super All-wheel control costa tot 36000 Euro DDU cat un BMW 320 xdrive! Oare de ce BMW este "mai firma" decat alte brand-uri, de ex. Mitsubishi? Care sunt motivele pentru care BMW este "mai masina" decat alte masini. Nu intreb asta ca si cand as fi un novice, am aproape 40 de ani, si am mers cu destule masini. Dar cu EVO nu am mers, deci.... sunt poate subiectiv. Ii rog pe cei care "s-au dat" cu unul sa ne spuna impresiile lor!
CRED ca ar trebui sa transmita CUPLU rotii care ARE aderenta :)
Un om care nu-si mai incape in piele de atata Mercedes nu are cum vreodata sa aprecieze nici o piulita de la un BMW ;) Pentru el nu exista altfel de masini decat Mercedes! Va face orice e posibil sa discrediteze un BMW. In plus doar simpla posesie a unui Mercedes ii da puteri nebanuite ce-l fac sa creada ca masinile nu mai au nici un secret pentru persoana sa, iar restul, noi muritorii ce ne permitem sa comentam aici, sa fie intr-o eterna necunostinta fata de dumnealui.
Ironiile despre "1310", le repeta in mai multe topicuri, cu toate ca am o banuiala ca scoala de soferi pe o "1310" a facut-o :D
Drept pentru care ar fi mai interesant din partea dumnealui sa faca o comparatie de pret a pieselor si serviceului intre Mercedes si Renault decat sa-si dea cu parerea despre designul ultimelor BMW-uri :) Pana atunci ar fi de preferat sa lase aroganta deoparte si sa priveasca masinile dincolo de Mercedes ;)
Sa Natate!
iar despre Subaru..sincer NO COMMENT..nu aveti la drive test un lecacy?tare as fi curios cum merge masina aia(nu ma supar daca faceti rost de 3.0i cu 245CP :D:D pt drive test).daca subaru nu-i masina calitativa,atunci Bmw ii caruta(aici ma refer stric la calitate/fiabilitate/robustete si nu la faptul ca ii premium&blabla).si lecacy ii premium,si 2.0D boxer
INCA MAI ESTE VALABIL PARIUL CU PIESELE DAR VAD CA NU SE BAGA NIMENI....
Asta inseamna ca toti vorbiti doar sa va aflati in treaba.
@shtou:ai dreptate cand zici de turbo la bmw, nici eu nu sunt multumit de politica lor, dar din pacate nu au ce face, pentru ca trebuie sa tina pasul cu audi.
subaru si evo sunt cred ca singurele japoneze care le apreciez.iar tractiunea integrala la subaru sincer cred ca este peste bmw.in ceea ce priveste preturile dintre ele, am explicat din punctul meu de vedere de ce sunt asa de mici comparativ cu bmw.sa nu uitam ca nu vb doar de bmw, la fel sta si audi, mercedes etc.sunt de parere ca daca subaru ar avea clientii bmw-ului, ar avea preturi apropiate.
Mergem la reprezentante si facem comparatie; hai sa nu ne luam dupa unul si dupa altul care scrie pe forum.
DACA TU ZICI CA PIERD ASTEPT UN MESAJ DE LA TINE SA-MI ZICI CA VII SA NE INTALNIM IN MILITARI CA SUNT REPREZENTANTE RENAULT SI BMW. DACA NU VENITI SA NE CONVINGEM TACETI ... CA SUNTETI PRAF. CARE ESTE BARBAT SA FACA UN PARIU SAU NU AVETI NICI BANI SA VA .. DAR IMI SPUNETI MIE DE PIESE.
Care din cei care scriu aici are o masina mai stralucita in afara de C3PO , care nu are nici permis dar isi da cu parerea de masini.
MIRCEA eu vreau sa pun un pariu cu ei si promit ca banii castigati o sa ti-i dau tie sa ne mai incanti cu tot felul de stiri... Dar dupa cum se vede situatia nu se ingramadeste nimeni sa se convinga live asa ca
ca o parere strict personala,4x4 de subaru cea mai buna de asfalt si printre cele mai bune si off road(chiar printre elite).si nu sunt putine teste care sa ateste treaba asta..acuma sa fim realisti:subaru are traditie si experienta in 4x4 comparativ cu bmw..nu contest calitatile bmw ului(mi-ar trebui m3 -ul asta nou cu v8 ooioi sau m5 cu v10) dar prefer un 4x4 de subaru asa pt linistea mea sufleteasca pe strazile din romania care sunt foarte curate..si curatate perfect de zapada,noroi,mizerie etc.
@decimus:te rog frumos poarta-te ca un om civilizat.nu trebuie sa ne faci papagali ca nu suntem de aord cu tine.eu nu team insultat, imi sustin punctu de vedere.nici macar nu citesti posturile.tiam spus ca nu fac 700km pentru un pariu.hai sa incercam sa vorbim polticos unul cu celalalt.sta in firea omului si a masculului in special sa fie "teritorial" si sa-si sustina ideile cu inversunare.la fel fac si eu la fel faci si tu.dar hai sa nu insultam ca suntem totusi pe un forum si nu in spatele blocului.
Plimba-l si pe MOWGLI ca e disperat sarcul :))))))
cred ca le impaci amandoua.daca as vrea turism as merge pe subaru sau bmw.xdrive-ul la bmw este foarte "capabil" pe generatiile noi.poate chiar peste quattro.oricum, tractiune spate in favoarea tractiunii fata.clar.
subaru consuma destul de multisor.
http://www.automarket.ro/stiri/subaru-forester-diesel-in-romania-de-la-23590-euro-14944.html
Daca totusi preferati benzina ca si carburant, mai exista si varianta de 2 litri, Forester 2.0 X
Forester e o masina fiabila, comenzi directe, stabilitate buna , mai pe scurt placuta la condus. La finisajele interioare s-ar mai fi putut lucra. Fara sa fie masiva se descurca mai mult decat onorabil inafara soselei, iar pretul se incadreaza in cei 30000 de euro cu TVA inclus. Doar varianta Turbo ajunge undeva peste 33000 cu TVA.
http://www.automarket.ro/masini-noi/subaru/forester-17/
(acelasi link)
In acelasi pret si cu performante bune se mai incadreaza Toyota RAV4 2.0 WT-i sau dieselul de 2.2 sau Mitsubishi Outlander 2.0 Invite - tot TDI.
Cel mai bine e sa le incercati pe rand la cate un drive test pentru ca parerile pot fi subiective in functie de confortul fiecaruia.
Poate sa fie super M daca este de 18 ani tot un jaf este chiar daca are sute de cai. Tot respectul pentru cele din 1999-2004, super frumoase.
Ca sa aduci din germania o epava care arata bine, spun unii, din 90 toamna inseamna ca ai probleme grave....
Multa bafta!!!!
imi cer scuze celor de la automarket si utilizatorilor de la abaterea de subiect, dar am spus, se simte lipsa unui forum, sau macar a unor mesaje private.am scris-o si pe blog-ul lui Mester, sper ca vom avea si astfel de facilitati, tocmai pentru a evita astfel de abateri de la subiect, si de ce nu pentru a ne cunoaste mai bine si a forma o comunitate automarket.
Nimeni nu o sa iti dea un premiu ca ti-ai schimbat BMW-ul cu un alt BMW dar, in schimb, o sa iti ia frumos banutii. De multe ori ajungi sa cumperi doar iluzii.
Oricum raman la parerea mea ca cea mai buna motorizare diesel este pe Koleos; performante foarte bune si consum mic.
sportivitate,eleganta,confort,design,totul imi place la bmw
singurul care nu-mi place este pretul :D,dar..pt pasiune se fac sacrificii
Salutari
Inca ceva: ce inseamna DTC dezactivat partial? Daca nu stiti va spun eu: la o apasare de buton se dezactiveaza ASR-ul si la a doua si stabilitatea
bafta
SI CU ASTA SPUN TOT
Excelenta remarca . Exact de asta incerc sa evit cat pot bmw intalnite in trafic.
Ex. BMW 530d - disc frana: 180 lei
Renault Megane - disc frana: 500 lei"
Mda, de aceea crapa o gramada prin BMW-uri la mana a saptea. Franeaza in ultimul moment, ca de - au bemveu - si sucombeaza.
Tovarasu` Marse, sa-ti explic cum e cu piesele de schimb:
1. Number One, prima strigare, doar piese si echipamente echipare de fabrica (OEM), pe care scrie BMW, Renault, Merc etc. Ai prins ideea, da` n-ai tu fata de echipare originala, dupa cat costa discu` tau de la BMW. Piesele de origine sunt verificate de producatorul autovehiculului si GARANTATE. Pricepi tu, baiete, asta inseamna ca BMW-ul tau sau al altuia franeaza asa cum au gandit bavarezii. La 180 RON discul de la 530d, dupa cum ne informai maret, tu nu mai ai frane de BMW. Doar iluzii in capul tau si nu intentionez sa te jignesc. Eventual sa-ti salvez viata de profan cu gura mare.
2. Number Two, a doua strigare, piese de calitate asa-zis originala, certificate de prestigiul producatorilor acestora (Brembo, ca sa pricepi), dar care nu au omologare din partea producatorului masinii. In principiu, merg si astea, cu mentiunea ca exista si aici mai multe calitati de fabricatie. Mai ieftine (cu mult) decat echiparea OEM.
3. Number Three, a treia strigare, adica ce ai tu pe masina. Disc de 180 bucata care sa opreasca ditamai hardughia de 1,8 tone la gol si cuplu de peste 500 nm. Da, amice, poti sa-ti pui viata in mainile producatorului unui disc de 530d care costa "imensa" suma de 180 RON, adica nici macar 50 de euro. Sigur, cunoastem gargara ca nu e nicio diferenta, sunt bune etc. Pana cand mori ca n-ai putut frana la timp - asa e, sunt foarte bune. Nu te mai intreb care e limita de uzura. Daca nu vezi prin disc, inseamna ca e bun, nu-i asa?!
Concluzia ar fi ca multi din cei carora le curg balele dupa o masina premium habar nu au cu ce se mananca intretinerea acestora. Nu mai vorbim de un brand sportiv prin definitie ca BMW, unde mentinerea sistemelor la parametrii initiali este vitala.
Desigur, bat degeaba in tastatura. Baiatul asta cu 180 RON discul are probabil un jaf cumparat la 180.000 km pe bord (300.000 reali) si face maximum 10.000 pe an, daca se nimereste sa-i deconteze cineva motorina pentru 5.000. Dracu stie cum se face, dar astia cu putini km umfla statisticile decedatilor pe drumurile publice. La 180 RON discul, nu trebuie sa ne mai mire.
La multi ani!