Lincoln vrea să facă maşini la fel de manevrabile ca modelele BMW
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lincoln, divizia premium a celor de la Ford, a anunţat că pregăteşte o schimbare completă a gamei. Pe lângă noile MKS şi MKT, constructorul american va lansa încă cinci modele noi sau reîmprospătate, ale căror trăsături vor fi diferite de modelele din gama Ford. Constructorul american promite să aducă dinamismul unui BMW şi rafinamentul Lexus sub un singur acoperiş.
Pentru a realiza acest lucru, sedanul MKS va primi un redesign, o suspensie auto-adaptivă, un sistem de entertainment mai avansat şi comenzi vocale. În plus, constructorul pregăteşte un plafon din sticlă retractabil, un sistem computerizat de reducere a zgomotelor şi alte facilităţi premium. Viitoarele modele Lincoln vor împărţi componente cu modele din gama Ford, dar exteriorul, blocurile optice şi finisajele vor fi diferite.
În urmă cu zece ani, Lincoln era cea mai bine vândută marcă premium din Statele Unite ale Americii. Între timp, cei de la BMW, Audi şi Mercedes-Benz şi-au extins gamele şi au început să ofere din ce în ce mai multe modele pe piaţa din SUA.
Cei de la Lincoln au fost copleşiţi, deoarece furnizau modele Ford cu materiale de calitate superioară şi dotări suplimentare. Modelul MKS împarte numeroase componente cu Ford Taurus, în timp ce crossoverul MKX are o platformă indentică cu cea a lui Ford Edge.Via | BMWBlog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Si mai mult ca asta, americanii nu au nevoie de masini asa de manevrabile, au nevoie doar de tinuta cat mai buna in linie dreapta (la care BMW nu exceleaza) pentru ca se stie "forma" drumurilor de la ei.
Deci, ce vor ei de fapt sa faca??
Datorita directiei prea incisive, in linie dreapta daca modelul nu beneficiaza de directie activa (ceea ce face directia sa devina tot mai tare cu cat viteza este mai mare), la orice miscare neatenta a volanului poti sa ai surprize.
Din aceasta cauza, pe deoparte daca directia e mai moale, la drum drept, chiar daca mai atingi involuntar de volan, masina nu raspunde prea mult. Dar in curbe nu vei simti masina la fel de controlabila. Pe cand, ca si in cazul modelelor BMW, te joci cu ele in viraje, dar pe autostrada, la viteze ridicate, orice atingere a volanului se poate traduce printr-un balans al caroseriei (aici intervenind sistemele despre care vorbeam mai sus).
Deci, da, aveam dreptate.
.. noroc pe romani ca nu au prea multe autostrazi :)
Practic. Daca orice miscare a volanului este transmisa direct catre roti (fara sa existe sisteme care sa reduca sau sa intarzie fenomenul) iar ordinul de demultiplicare a directiei (altfel zis raportul dintre unghiul cu care este miscat volanul si unghiul sub care se misca rotile ca raspuns sau - cat de tare se "stramba" rotile cand tragi de volan) este mic, atunci risti ca orice joc din volan sa fie transpus ca oscilatie a traiectoriei, deci un mic (sau mai mare) zig-zag involuntar pe asfalt, ceea ce la viteze mari nu este prea dorit, nu? Ok, este si ESP-ul care te va ajuta sa eviti un derapaj daca lucrurile se complica, dar in orice caz, nu este prea relaxant sa conduci in acest mod. De ceva timp BMW a introdus sistemul Dinamic Drive (daca nu-i gresesc numele) care are rolul de a opune rezistenta miscarilor din volan la viteze ridicate si astfel daca, spre exemplu, iti scapi telefonul din mana nu mai e riscul sa tragi si volanul din reflex, sau alte cazuri de genul asta.
Mercedes a rezolvat altfel problema, oridinul de demultiplicare a directiei creste odata cu viteza, adica in cazul S Klasse de exemplu, la manevrele de parcare obtii unghiul maxim de bracare doar cu 1.5 rotiri din volan, iar la viteze de autostrada ai obtine acelasi lucru (ok nu bracajul maxim, dar asta implica si miscarile involuntare de care ziceam) din 3 rotiri si ceva. Deci daca vrei sa schimbi banda, tre sa tragi ceva mai mult de volan si daca te mai joci cu volanul, efectul asupra rotilor nu va mai fi atat de sesizabil...
A inteles cineva? :) Dau meditatii in particular :))
Si cei de la Cadilac se chinuie de ceva ani incoace sa se bata cot la cot cu BMW Mercedes Lexus sau Audi dar e greu neica.
Frate tu de unde ai scos tampenia asta? Din ce carti de colorat te-ai documentat? Ori asa au zis ei in comunicate de presa si doar nu mint, nu? Actualele modele CTS, STS, BLS nu-s nici la nivelul la care era BMW acuma doua generatii... Condu un CTS si pe urma un seria 5, apoi iar CTS-ul si...taci...
Nu mai zi chestii din astea pe forumuri auto, ca te faci de rusine si e pacat.
americanii fac niste carute cu motoare uriase care le vand la prostii lor. (va rog nu aduceti in discutie modele extreme si scumpe: ford mustang shelby, scc, etc). care sunt cu cativa zeci de ani in urma celor din europa.
@gt-r au si ei gropi... chiar destule as putea spune. mai ales in orase.
ps. @ gt-r problema semnalata de tine cu directia nu are legatura cu directia cat cu tractiunea spate. :)
Cum poti sa spui ca, Cadillac nu e la nivelul Bmw?
Esti varza,copile........