Limuzina franceza de croaziera
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce preferi atunci cand tocmai ti-ai achizitionat un model de lux? Sa experimentezi senzatiile de pe scaunul soferului sau sa te relaxezi pe locurile din spate? Cel care lanseaza aceasta dilema este noul Citroen C6, model de lux pe care francezii il comercializeaza in Romania inca din primavara trecuta.
Desi majoritatea publicului tinde sa incline balanta in favoarea masinilor germane atunci cand vorbim despre sedanuri de lux, de ceva timp incoace francezii dovedesc ca designul avangardist si multitudinea dotarilor pot atrage la fel de mult clientii.
Automarket a testat zilele acestea varful de gama al celor de la Citroen, arma franceza impotriva dominatiei germane. Principalul atu al celor care vor alege brandul francez, in favoarea deja popularelor modele germane, va fi individualismul oferit de designul revolutionar care pastreaza insa liniile caracteristice filosofiei de design Citroen.
Blocurile optice fata, alungite si colturoase, imprima o linie eleganta care se continua pana la stopurile rotunjite sub forma de bumerang, imbinate cu geamurile laterale. Liniile exclusiviste sunt subliniate si de luneta concava si portierele fara rama. Toate aceste ingrediente care compun designul noului C6 au facut ca limuzina franceza sa intoarca foarte frecvent capul tuturor trecatorilor. Personal, am experimentat o situatie in care jocul de fotbal a fost lasat deoparte pentru cateva secunde in schimbul admirarii "vaporului" de lux.
Aceleasi impresii deosebite le-a atras si interiorul care aduce mult cu un hotel de cinci stele care afiseaza discret luxul si opulenta, reusind sa combine perfect stilul frantuzesc cu gadget-urile ce usureaza sarcinile soferului si cu linile specifice brandului Citroen.
Afisajul digital color al instrumentelor de bord impresioneaza inca de la rasucirea cheii in contact. Pe parcursul deplasarii acesta ofera o lizibilitate excelenta multumita ecranului proiector care afiseaza viteza si eventualele probleme in partea inferioara a parbrizului.
Senzatia de confort va fi resimtita atat pe locurile din spate cat si pe cele din fata multumita tapiseriei din piele fina de culoare crem si a materialelor plastice moi de calitate.
Rafinamentul este subliniat de accentele cromate si insertiile din lemn de la nivelul spatiilor de depozitare, care se gasesc din belsug si se pot adapta oricaror nevoi.Accesoriile hi-tech nu lipsesc, sarcinile soferului fiind mult usurate multumita comenzilor de pe volan, senzorilor de schimbare accidentala a benzii la peste 80 de km/h, care creeaza vibratii in scaunul soferului, cruise controlul sau pilotul automat, oglinzile incalzite retractabile, senzorii de lumini si ploaie, reglare electrica a scaunelor si a volanului, precum si functia de memorare a pozitiei acestora, scaune incalzite chiar si pentru pasagerii spate si luneta heliomata.
Sistemul audio marca JBL completeaza arsenalul dotarilor interioare si reuseste sa pastreze aceeasi calitate a sunetului indiferent de volum. Sistemul de navigatie color care include si harta Europei de Est si magazia cu 6 CD-uri sunt alte doua detalii ce tin de performantele ansamblului de entertainment.
Un mare plus pentru limuzina franceza este sistemului de telefonie integrat care permite conectarea cartelei dumneavoastra GSM. Veti fi astfel surprinsi sa observati ca agenda telefonica si mesajele scrise vor putea fi vizualizate pe ecranul LCD.
Siguranta pasagerilor este asigurata de airbagurile frontale, laterale si cortina, precum si de sistemele ESP si de monitorizare a presiunii in pneuri. In plus, C6 este prima masina care a reusit sa obtina un punctaj de patru stele pentru protectia pitonilor in cadrul testelor EuroNCAP, limuzina franceza dispunand de un sistem care ridica garda cu 65 de mm in doar 40 de milisecunde si amortizeaza astfel impactul cu pietonul.
Sa vorbim putin si despre senzatia pe care o traieste soferul noii limuzine franceze si de performantele acesteia pe sosea. Pe mainile noastre a incaput versiunea diesel de 2.2 litri si 173 de cai putere, care s-a dovedit destul de sprintena pentru cele 1800 de kilograme ale masinii. Limuzina prinde viata intre 1500 si 2750 de turatii, cand cuplul motor de 370 de Nm se simte cel mai bine.
Masina accelereaza prompt in primele patru trepte de viteza, impulsul nefiind insa la fel de bine resimtit si in treptele cinci si sase.
De altfel, limuzina accelereaza destul de greoi de la 140 de km/h, viteza maxima constructiva, anuntata de constructorul francez fiind de 217 km/h.Sedanul de lux sta foarte bine pe sosea multumita suspensiei hidropneumatice care poate fi ajustata de catre sofer prin simpla apasare a butoanelor situate pe consola centrala. Limuzina dispune de doua trepte de ridicare a garzii la sol si una de coborare, pe care insa nu v-o recomandam pe drumurile noastre decat daca este vorba despre o autostrada proaspat asfaltata. Cele doua pozitii de ridicare a garzii la sol permit rularea cu o viteza maxima de 40 respectiv 10 km/h.
Suspensia poate fi de asemenea comutata pe modul sportiv, in care, desi veti simti din plin neajunsurile infrastructurii romanesti, va veti bucura de mai multa stabilitate in viraje. In modul normal insa, Citroen C6 isi merita pe deplin titulatura de limuzina, suspensia menajand pasagerii si minimizand senzatia de disconfort creata de gropile bucurestene.
Pentru ca vorbim de un diesel destul de mare, ati fi tentati sa credeti ca C6 nu reuseste sa depaseasca neajunsurile acestei motorizari in materie de zgomot la rulare. Ei bine va inselati! Insonorizarea francezilor este perfecta, C6-le fiind foarte silentios chiar si la viteze de peste 150 de km/h. Consumul ramane in jurul valorii de 10 litri la 100/km.
Limuzina frantuzeasca este foarte usor de condus, ambreiajul nu este rigid iar cursa schimbatorului este foarte precisa. Vizibilitatea este ajutata de suprafata vitrata si de oglinzile retrovizoare mari. In plus, pe timp de noapte, foarte utile vi se vor parea luneta si oglinzile heliomate care elimina efectul de orbire creat de ceilalti participanti la trafic.
Citroen a creat C6-le pentru oamenii de afaceri individualisti, care vor sa iasa din anonimatul limuzinelor germane si isi doresc o masina avantgardista care sa respire eleganta si stil. Trebuie sa stim insa ca versiunea diesel de 2.2 litri si 173 de cai putere vine si la un pret destul de piperat, de 43.185 de euro fara TVA.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Comentarii (0)