Limitarile de viteza cresc emisiile poluante?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Una dintre masurile pe care minicipalitatile le iau pentru a reduce poluarea este limitarea vitezelor pentru toate tipurile de vehicule. Si totusi, Asociatia Dealerilor din Spania (Faconauto) a comandat un studiu ale carui rezultate sunt cel putin interesante din acest punct de vedere. Astfel, spaniolii sustin ca reducerea vitezelor are efecte exact opuse.
In sustinerea acestei cauze, Faconauto aduce trei argumente puternice. In primul rand, limitarea vitezelor ridica numarul de masini implicate in blocajele din trafic si ridica numarul accidentelor, deoarece masinile implicate intr-un blocaj nu pot "evada" in caz de acrosaj in lant.
In al doilea rand, deoarece majoritatea masinilor vandute in Europa au transmisie manuala, utilizarea treptelor joase determina turatii mai mari si implicit emisii mai mari de CO2.
In sfarsit, unul dintre cele mai tari argumente este faptul ca, in principal, masinile sunt construite pentru a consuma/emite noxe in regim optim la circa 90-100 km/h, in timp ce autoritatile spaniole incearca in aceasta toamna sa reduca accidentele pe sosele prin limitarea vitezei la 80 km/h.
Solutia pe care o propun spaniolii este adoptarea unor limite de viteza care sa mearga pana la 120 de km/h, cu precizarea ca acestea pot fi flexibile in functie de conditiile meteo, de trafic si de "conduita responsabila a soferilor".
In plus, una dintre masurile pe care le avanseaza Faconauto seamana cu celebra taxa de prima inmatriculare care a creat atatea divergente la noi: teste de emisii mult mai stricte si implicit incercarea de a scoate din circuit masinile vechi cu emisii mari pentru a face loc celor mai noi si mai putin poluante.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
A doua prostie: masinile consuma cel mai putin intre 60-90km/h
Masinile consuma cel mai putin in jurul valorii de 90 km/h, depinde de model, gama de motoare si de raportul angrenajelor din cutia de viteze (plus o sumedenie de alte variabile). Unele modele sunt destinate performantei si favorizeaza demarajele rapide. Acestea au rapoarte mai scurte, in detrimentul consumului. Alte modele sunt mai lenese. Accelereaza mai greu, au rapoarte mai lungi, dar sunt ceva mai economice.
In concluzie, in articol nu au fost scrise prostii si nici autorii nu sunt (mari) dobitoci. Acum ca am lamurit problema, iti doresc o zi sau seara buna si mai calma.
Peste 90km/h, la autoturismele de strada, frecarea cu aerul creste implicit consumul. Exceptie, daca se poate spune asa, fac automobilele cu CX Foarte scazut, cu forme aerodinamice extreme. Cand spun aerodinamica extrema nu te gandi la masinile de Formula1- ele au un CX foarte prost.
Si vorba lui Iantzu pune mana pe carte ca nu urzica!
Sa-ti explic: masinile F1 au un CX Foarte prost datorita rotilor care confera o rezistenta mare la inaintare si a eleroanelor care sunt facute sa asigure o crestere a fortei deportante. De unde crezi ca rezulta forta deportanta daca nu din cresterea rezistentei la inaintare?
Scuza-ma ai facut FIZICA la scoala? Aaa! Sau nici macar n-ai terminat clasa intai!
Pune mana pe carte, ca nu urzica!
"A substantial amount of downforce is provided by using a rear diffuser which rises from the undertray at the rear axle to the actual rear of the bodywork. This downforce comes at the cost of what is actually a quite high aerodynamic drag coefficient (about 1 according to Minardi's technical director Gabriele Tredozi [1]; compare with the average modern saloon car, which has a Cd value between 0.25-0.35), so that, despite the enormous power output of the engines, the top speed of these cars is less than that of World War II vintage Mercedes-Benz and Auto Union Silver Arrows racers. However, this drag is more than compensated for by the ability to corner at extremely high speed. The aerodynamics are adjusted for each track; with a relatively low drag configuration for tracks where high speed is relatively more important like Autodromo Nazionale Monza, and a high traction configuration for tracks where cornering is more important, like the Circuit de Monaco."