Liderul pieței RCA din România, aproape de faliment

de Paul Cosma
Miercuri, 08.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) ar putea decide săptămâna aceasta retragerea autorizaţiei de funcţionare a companiei City Insurance, liderul pieţei RCA din România. Compania care deţine peste 3 milioane de poliţe a avut termen până luni, 6 septembrie, pentru o capitalizare de 150 de milioane de euro.

Liderul pe segmentul RCA din România se îndreaptă către faliment, după ce anunțatul cumpărător al City Insurance nu a virat banii pentru majorarea de capital, fapt confirmat de ASF. 

"Dacă banii promiși nu intră în conturile companiei, aplicăm prevederile legale, adică declanșăm procedura retragerii autorizației de funcționare și intrarea în faliment,” a declarat recent Cristian Roșu, vicepreședintele ASF. 

Vehiculul olandez de investiții I3CP a anunțat zilele trecute că a subscris acțiuni emise pentru echivalentul a peste 150 de milioane de euro. Însă acesta ar fi virat în contul companiei doar un leu până la data de 29 august, potrivit Economica.net.

În aceste condiţii, instituţia care trebuie să asigure stabilitatea pe o piaţă de peste 10 miliarde lei analizează situaţia asiguratorului cu o cotă de piaţă de peste 40% şi ar putea decide retragerea licenţei şi o cerere de faliment dacă se constată că nu s-a respectat obligaţia aportului de capital de 150 de milioane de euro pentru a atinge indicatorul de solvabilitate minimă.

În lipsa acestuia, asiguratorul pur şi simplu nu mai are bani pentru a plăti daunele RCA, sursele publicației Economedia indicând chiar o perioadă de câteva zile care pot fi acoperite.

Nu ar fi o premieră, pentru că în 2015 ASF a retras licenţa Astra, iar un an mai târziu Curtea de Apel Bucureşti a declarat falimentul.

Astra avea în acel moment peste 50.000 de dosare de daună cu o valoare de 650 de milioane de lei.

Via economedia.ro

Comentarii (9)

  • Edikkk
    parcă nu este prima oară când liderul pieţei RCA intră în faliment

    Cu alte cuvinte, înfașcă profitul gros an de an, dar oficial pe pierderi şi când nu poate să mai fure poate, gata, dă faliment?

    Statul doarme şi se trezeşte mult mai târziu abia la spartul târgului

    Dacă era prima dată, îi mai credeam, dar când se întâmplă de atâtea ori....
    11 2
  • Problema este că mereu există cineva care vine cu prețuri mici, ce nu au acoperire, de aici rezultă clienți foarte mulți și implicit dosare de daună foarte multe.
    Cam așa se întâmplă când se practică prețuri de dumping. Așa a pățit și Astra, apoi a urmat Euroins, care sunt și ei sub supraveghere.
    10 0
  • Oh no!
    Anyway!
    4 0
  • ASF-ul e de pomana, sute de posturi, salarii uriase si piata se prabuseste sub ochii lor ! Demisia conducerii ASF ar fi un act de minima decenta.
    Tarifele mici sunt nesustenabile si distrug piata ! ASF-u are datoria de a se sesiza, de a cere calculele din spate si de a opri astfel de scheme Ponzi. Nu e doar problema asiguratorului cu tarife mici ci a intregii piete. Ceilalti asiguratori nu mai vand mai nimic avand preturi mai mari si inchid pravalia. Asiguratorul cu preturi mici da faliment si zeci de mii de clienti raman cu paguba in timp ce piata va fi deja vaduvita de oferta celor ce au inchis/plecat deja ...
    10 0
  • Nu e doar ASF-ul de pomană. Toate instituțiile publice sunt la fel. Mii de căpușe la toate nivelurile. Cei din sectorul privat plătesc pentru ca un sistem corupt până sus de tot să se lăfăie în voie.
    8 0
  • Feibucist
    Și cei care au RCA la City ce trebuie sa facă? Mai sunt in continuare acoperiți de RCA?
    2 0
  • @Feibucist
    Nu trebuie să facă nimic. In caz de faliment portofoliul de clienți este preluat de alte firme iar polițele RCA merg in continuare.
    6 0
  • bine ca falimenteaza
    cei mai mari tepari city insurance
    3 0
  • White Rose
    Doar un provincial putea da legea asta! De ce sa plătească doar Bucureștenii rca mai mare în loc sa plătească toți. S-au provincialii sa plătească o taxa când întra kn București. Jumătate din mașinile capitalei sunt din provincie și capitala plătește, cine drag a mai pomenit?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru