Liderul pe segmentul RCA din România se îndreaptă către faliment, după ce anunțatul cumpărător al City Insurance nu a virat banii pentru majorarea de capital, fapt confirmat de ASF.
"Dacă banii promiși nu intră în conturile companiei, aplicăm prevederile legale, adică declanșăm procedura retragerii autorizației de funcționare și intrarea în faliment,” a declarat recent Cristian Roșu, vicepreședintele ASF.
Vehiculul olandez de investiții I3CP a anunțat zilele trecute că a subscris acțiuni emise pentru echivalentul a peste 150 de milioane de euro. Însă acesta ar fi virat în contul companiei doar un leu până la data de 29 august, potrivit Economica.net.
În aceste condiţii, instituţia care trebuie să asigure stabilitatea pe o piaţă de peste 10 miliarde lei analizează situaţia asiguratorului cu o cotă de piaţă de peste 40% şi ar putea decide retragerea licenţei şi o cerere de faliment dacă se constată că nu s-a respectat obligaţia aportului de capital de 150 de milioane de euro pentru a atinge indicatorul de solvabilitate minimă.
În lipsa acestuia, asiguratorul pur şi simplu nu mai are bani pentru a plăti daunele RCA, sursele publicației Economedia indicând chiar o perioadă de câteva zile care pot fi acoperite.
Nu ar fi o premieră, pentru că în 2015 ASF a retras licenţa Astra, iar un an mai târziu Curtea de Apel Bucureşti a declarat falimentul.
Astra avea în acel moment peste 50.000 de dosare de daună cu o valoare de 650 de milioane de lei.Via economedia.ro
Cu alte cuvinte, înfașcă profitul gros an de an, dar oficial pe pierderi şi când nu poate să mai fure poate, gata, dă faliment?
Statul doarme şi se trezeşte mult mai târziu abia la spartul târgului
Dacă era prima dată, îi mai credeam, dar când se întâmplă de atâtea ori....
Cam așa se întâmplă când se practică prețuri de dumping. Așa a pățit și Astra, apoi a urmat Euroins, care sunt și ei sub supraveghere.
Tarifele mici sunt nesustenabile si distrug piata ! ASF-u are datoria de a se sesiza, de a cere calculele din spate si de a opri astfel de scheme Ponzi. Nu e doar problema asiguratorului cu tarife mici ci a intregii piete. Ceilalti asiguratori nu mai vand mai nimic avand preturi mai mari si inchid pravalia. Asiguratorul cu preturi mici da faliment si zeci de mii de clienti raman cu paguba in timp ce piata va fi deja vaduvita de oferta celor ce au inchis/plecat deja ...
Nu trebuie să facă nimic. In caz de faliment portofoliul de clienți este preluat de alte firme iar polițele RCA merg in continuare.