Liderii auto din SUA, pusi la zid!

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 12.04.2007
Lee Iacocca, copilul teribil al Detroit-ului, se intoarce cu o noua carte: "Where have all the leaders gone".

Lee Iacocca este una dintre figurile legendare ale automobilismului. Lumea auto din Statele Unite este greu de imaginat fara prezenta lui Iacocca.

Participarea lui la proiectul Ford Mustang sau salvarea companiei Chrysler, in calitate de presedinte al companiei, sunt cateva dintre realizarile de marca ale americanului. Dupa ce s-a retras din lumea auto, in 1992, Iacocca s-a dedicat carierei de scriitor.

In ultima sa carte, „Where have all the leaders gone”, scriitorul aduce critici grave la adresa politicii duse la Casa Alba si la adresa unor lideri din industria auto. Aceasta carte a starnit o serie de cotroverse in Statele Unite ale Americii.

Fostul boss de la Chrysler a adus o serie de critici virulente la adresa lui Bob Eaton, omul care l-a inlocuit la carma companiei. De asemenea, Iacocca a decretat ca vanzarea companiei Chrysler a dus la situatia in care se afla acum.

Daca nu putem curata dupa un uragan cum sa putem construi un hibrid?!”, a fost una dintre remarcile cele mai dure din controversata sa carte.

Comentarii (2)

  • se vede ca mai sunt si americani care gandesc ...pacat ca sunt tot mai putini...
    0 0
  • AndreiRN
    Industria Auto
    Problema este ceva mai complexa. Industria auto ca si cea aeronautica trece printr-o criza de conducatori cu viziune. Viziune artistica si indrazneata. In ani '50 - '60 se conducea o firma pe baza unui vis. Exemplu concret este Boeing 747 proiectat in '68 cu riscul de falimentare personala a lui Juan Tripp si firmei lui Pan Am. Mustangul si Pontiac GTO si Challanger au fost create de o generatie de conducatori pasionati de automobilism. Acum deciziile sunt luate de o adunatura de economisti care individual nu ar avea indrazneala sa ia o decizie. La cravata si costum tot fac socoteli si calcule in loc sa testeze si sa produca ceva ce le place si pt care sa-si riste cariera. Ceva din pasiune. Tot ei au invatat sa faca profituri investind in firmele care au succes si au cumparat % considerabile de actiuni la Toyota, Honda sau au cumparat firmele cu totul cum ar fi Jaguar, Volvo, Mazda, Isuzu, Saab, Subaru, Fiat, ..... Acum masinile "americane" vin din toate colturile lumi. Intro economie globala nationalismul este un handicap si totusi ......
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru