Libertate de vara
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cel mai bun lucru care ti se poate intampla ca jurnalist auto in perioada eternelor calduri insuportabile de vara este sa ai pe mana un cabriolet. Aerul irespirabil din oras se transforma imediat in curent care te mangaie iar amplasarea semafoarelor si aglomeratia implica o portionare a senzatiilor interesante. Un BMW fara acoperis inmulteste efectul acestei senzatii iar daca la mijloc intra Z4 Roadster, unul dintre cele mai radicale modele cu soft-top ale germanilor, toata imaginea ia o turnura radicala.
In primul rand, un Z4 Roadster aduce un plus de imagine. Formele sportive, inaltimea extrem de redusa si pozitia la volan a celui pe care il vezi in habitaclul modelului german fac imposibila ignorarea acestuia in trafic. Pe autostrada, un Z4 Roadster care trece pe langa tine in plin fuleu este asemanator cu un glonte care iti trece pe la ureche. Doar ca vorbim de o arma absolut pacifista ale caror efecte sunt cuantificate in senzatii si al carei calibru se masoara in cei 3.0 litri ai motorului.
In momentul in care Z4 a fost lansat, in 2002, BMW incerca sa faca uitat modelul Z3, astfel ca celebrul Chris Bangle a fost chemat la raport pentru a desena un model care sa sparga piata. Ceva mai tarziu, prin 2007, Bangle reusea sa isi imprime tusele pe toata gama BMW, modelele constructorului german devenind campul de lupta al creionului lui Bangle. Si strategia a prins. Cuvantul de ordine e sportivitate. Capota imensa plonjata, scaunele asezate pe axa posterioara si volanul mic, demn de un model pentru are viteza e a doua natura, te transpun imediat din realitatea cotidiana, in care ai rulat pana acum cateva secunde, intr-un model in care trebuie sa ai grija la gesturi.
Asta pentru ca esti urmarit.Pana la urma, nici nu mai conteaza faptul ca Z4 Roadster e un model lansat in 2002 si ale carui sisteme si finisari au ramas la nivelul acelui an. E adevarat, vorbim de un BMW, ceea ce se traduce direct printr-un nivel la care multi constructori nu au ajuns nici macar in 2008, insa pentru un model al marcii bavareze materialele si modul in care acestea sunt dispuse prin habitaclu raman in spatele tendintei actuale. Nicio problema insa, noul Z4 e pe drum si va fi lansat in 2009.
Stai foarte jos. De fapt, daca nu as fi pilotat un monopost pe circuit intr-una dintre saptamanile anterioare, as fi putut spune ca e cea mai joasa pozitie pe care am prins-o la volanul unei masini. Diferenta intre strada si circuit e insa mare. In habitaclu nu intri, ci aluneci. Te lasi pe genunchi si esti deja pe scaunul profilat perfect pentru ca virajele sa nu iti faca probleme. Observi ca nu ai cutie manuala si te gandesti ca pedala de acceleratie e prietena ta, fara a fi nevoit sa o chinui cu schimbari de trepte si cu pierderi de miimi de secunde intre schimburi. E adevarat, ai la dispozitie padelele din spatele volanului pentru a incerca sa te simti in propriul Si asa este.
Cutia cu sase trepte se descurca excelent si nu iti da senzatia ca ai probleme in depasiri. Ar fi si dificil: ai la dispozitie 265 de cai putere cu care jonglezi si un motor de 3000 de centimetri cubi al carui sunet face toti banii. performantele declarate de constructor nu au putut fi testate decat pe autostrada, acolo unde masina se afla in peisajul propice pentru a-ti acorda sansa de a te afirma ca pilot semisportiv semiprofesionist: 5.7 secunde pentru 0-100 km/h si, evident, viteza maxima de 250 de kilometri pe ora. Nu am ajuns chiar la acest nivel, insa ceva imi spune ca masina e capabila chiar de mai mult. Deh, traiasca limitarile. Normal, amatorilor de senzatii le este dedicat un buton pe consola centrala. Pe acesta scrie Sport si imprima ii masinii un comportament interesant pe intreaga plaja a turometrului.
Un element care m-a frapat este capacitatea portbagajului. Cu plafonul pliat, spatiul destinat bagajelor ajunge la 240 de litri iar suprafata de incarcare e perfect accesibila. Prietena sau sotia dumneavoastra va fi absolut multumita. Oricum va avea zambetul pe intreaga fata pe tot parcursul drumului pe care il faceti, astfel ca simplul fapt ca va afla ca are loc pentru bagaje si cumparaturi o va face sa se simta ca acasa in Z4 Roadster.
Nu ar mai fi multe de spus, din simplul motiv ca tot ce conteaza atunci cand te afli la volanul modelului BMW este sentimentul acela de libertate pe care ti-l poate da doar un Roadster adevarat. Sentiment pe care il primesti, insa, doar atunci cand liniile de tramvai nu iti stau in cale, cand celelalte masini din trafic nu incearca sa se infiga prin stalpii din fata ta si cand soarele idiot de oras se transforma intr-unul placut, de sosea.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)