Una dintre cele mai interesante mașini sport de serie care vor fi lansate în acest deceniu se apropie de momentul în care va începe să fie livrată spre fericiții viitori posesori. Este vorba de noua generație Ford GT, supercar-ul cu care marca americană a surprins lumea auto în ianuarie 2015, când o versiune de pre-serie a fost prezentată pe neanunțate la Salonul Auto de la Detroit.
Ei bine, Ford a anunțat ieri deschiderea listei de așteptare pe care clienții se pot înscrie în așteptarea unuia dintre cele maxim 250 de unități ale lui GT pe care le va produce în fiecare an. Listele au fost deschise online pe site-ul FordGT.com ieri, în 13 aprilie, Ford urmând să accepte înscrieri până în 12 mai. Dintre clienții care se vor înscrie la coadă în această perioadă vor fi selectați între 300 și 500 care vor intra pe lista scurtă de posesori ai noului GT, Ford urmând să acopere astfel producția pe primii doi ani a supercar-ului său.
Deși prețul exact al lui Ford GT nu a fost încă anunțat, acesta se va ridica la "circa 450.000 de dolari".
Deși oricine se poate înscrie pe lista de comenzi pentru GT și deși Ford nu cere vreun avans pentru ca un client să se așeze la "coada" virtuală, lista scurtă de viitori posesori ai lui Ford GT va fi una mai degrabă exclusivistă. Asta pentru că strategia de selecție a celor de la Ford seamănă mai degrabă cu cele utilizate de Ferrari la lansarea supercar-urilor sale: posesorii vechiului GT vor avea prioritate, iar aplicanții vor fi nevoiți să treacă printr-un interviu cât se poate de serios în care oficiali ai mărcii Ford vor încerca să afle cât mai multe despre pasiunile lor, despre destinația mașinii și despre istoria lor în ceea ce privește deținerea unor mașini istorice de colecție.
Mai mult, cei care vor un Ford GT sunt invitați să le trimită oficialor Ford un clip care să dovedească faptul că merită să se afle pe lista de clienși ai lui modelului american, iar după eventuala lor acceptare pe shortlist vor fi nevoiți să accepte unele dintre invitațiile Ford la evenimente publice sau promoționale.
Pentru a pune cireașa pe tortul exclusivității, doar clienții din 19 țări din toată lumea au ocazia de a comanda un Ford GT, iar România nu se află printre ele.
Totuși, dacă clientul "face dovada posibilității ridicării mașinii dintr-una dintre țările acceptate", Ford îl acceptă pe listă. În Europa, piețele deschise listei de comenzi pentru Ford GT sunt Austria, Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Olanda, Spania, Suedia, Elveția, Turcia și Marea Britanie.
Peste 600 de cai pentru șosea. Plus o versiune de anduranță
Vă reamintim faptul că Ford GT va dispune de un motor V6 EcoBoost de 3.5 litri, puterea totală anunțată de marca americană fiind de "peste 600 CP". Versiunea de competiție a lui GT va readuce Ford în prim-planul Cursei de 24 de ore de la Le Mans din acest an, americanii mizând pe o reeditare a succesului pe care l-a avut anterior în cursele de anduranță generația precedentă a modelului american.
E frumoasa, potenta, luxoasa, sportiva, calitate nota 10.....si pe langa e un Porsche......
Ford GT e o legenda si fata de unele supercaruri cu aspect discutabil, asta niciodata nu a fost o masina urata (nici exagerata dpdv estetic)
In sfarsit....sper doar ca "testul" va fi unul pe bune si selectia va fi la spranceana si ca, indiferent de coloratura, vor putea cumpara "monstrul" asta doar cei ce merita si care privesc automobilul ca opera de arta mecanica si mai putin ca forma de etalare a outzelor aurite.
Asa e ! Mai bine ....
Numai ca sunt colectionari de supercaruri in America si in lume care vor sa aiba si asa ceva in garaj....
Ȋntr-un univers tributar uniformizării (inclusiv ȋn materie de arhitectură) și, implicit, ciurucurilor utilitariste, așa cum arată automobilismul contemporan și așa cum nicio companie nu poate constitui excepția de la regulă, GT-ul lui Ford este menit să uimească…Simt că n-am cum să mă plictisesc privind ȋntruna la această incontestabilă capodoperă, inclusiv la generația anterioară!
Eu, GM-ist până-n măduva oaselor (chiar dacă, deseori, ȋmi vine să mă dezic, cu obidă chiar, și asta numai din cauza “zonei crepusculare” persistente la nivel managerial…), declar ȋn public, cu deplină fermitate, că Chevy Corvette se situează sub acest GT, din toate punctele de vedere! Cred că n-ar fi nevoie de nicio demonstrație, oricâți experți – reali sau ȋnchipuiți – s-ar ȋncumeta; pur și simplu se vede “cu ochiul liber” spre cine ȋnclină balanța calității ȋn ansamblu: spre…”un Ford”.
Hm, curios până la urmă: un producător cu o singură marcă premium ȋn dotare (Lincoln) este ȋn stare să ȋmpingă limita imaginației mai sus decât unul cu două (Cadillac și Buick), dar nu contează, căci, ca de obicei, ȋn birourile RC, cafeaua se bea ȋn liniște.