Lexus vrea să se îndepărteze de părintele Toyota

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 09.05.2012
Lexus vrea să renunţe la imaginea sa de subsidiar al gigantului Toyota. Noul GS încearcă să abordeze un design nou, să renunţe la multe componente Toyota şi să fure astfel din clienţii BMW şi Mercedes.

Esential

4900 de comenzi a înregistrat Lexus GS în doar două luni.

Lexus încearcă să adopte o nouă direcţie în viitor. Subsidiarul de lux vrea să se îndepărteze de Toyota, mizând pe o nouă personalitate, şi caută să aibă cât mai puţine puncte comune cu părintele său. Brandul japonez vrea să adopte un stil complet diferit, să împrumute cât mai puţine componente şi să se poziţioneze complet diferit pe piaţă.

Promotorul noii filosofii Lexus este chiar noua generaţie a modelului GS, construită special pentru a respecta aceste directive noi. Sedanul se îndepărtează de Toyota, drept dovadă şi evoluţia comercială foarte bună înregistrată până în prezent: în doar două luni de la lansare au fost înregistrate 4900 de comenzi, mai multe decât a înregistrat vechiul model în 2011.

Lexus intenţionează să vândă publicului imaginea unui brand premium cu o atitudine agresivă şi prin intermediul unor campanii publicitare noi. Dacă până acum japonezii mizau pe loialitatea clienţilor şi pe apartenenţa lor faţă de valorile brandului, pe viitor vom vedea o marcă ce încearcă să-şi atragă public nou cu ajutorul unor noi trăsături: plăcerea de a conduce şi caracterul individualist.

Kiyotaka Ise, şeful Lexus, a declarat că vrea să se îndepărteze de Toyota, un brand de volum, şi să fure din clienţii germanilor BMW şi Mercedes. “Dacă vrem să câştigăm clienţii BMW şi Mercedes nu ne putem mulţumi cu imaginea de brand derivat din produsele Toyota“, a declarat şeful Lexus.

Tot el a continuat: “Am încercat o individualizare puternică la nivel de design.

Am apelat la o grilă nouă, pe care o vom introduce pe toate modelele. Va fi amprenta noastră, aşa cum BMW şi Mercedes au propriul stil când vine vorba de grila frontală.“

Noua poziţionare încearcă să le readucă japonezilor poziţia de lideri în segmentul premium american, piaţă pe care au pierdut-o anul trecut în favoarea BMW.

via l autoblog 

Comentarii (3)

  • Marian
    audi nu are o problema in a vinde masini pe platforme comune cu VW. Problema e ca ei nu reusesc ca si altii sa te conviga sa cumperi aceeasi marie cu alta palarie dar la pret dublu.
    PS: hai cu rosu...
    25 13
  • @Marian
    Nu, n-are de ce să te “împurpureze” careva, deoarece ai subliniat adevărul. Este doar o tâmpenie de circumstanţă a câtorva exaltaţi din conducerea Lexus. Cum adică să se rupă de compania-mamă? Este ca şi cum creierul meu ar vrea să nu mai depindă de fluxul de nutrienţi din corp şi să arate că se poate descurca şi singur, pe cont propriu, afară din corp. Toate platformele, motoarele şi componentele utilizate de divizia Lexus aparţin intelectualmente părintelui Toyota Motor, ba mi se pare că inclusiv Lexus beneficiază de pe urma activităţii de cercetare şi fabricaţie piese, părţi şi sisteme auto a departamentului Toyota Boshoku al Marelui Grup Toyota, proprietarul lui Toyota Motor, implicit al diviziei Lexus. Mai mult decât o glumă idioată nu poate fi această “doleanţă” mercantilistă (Lexus îi poate întrece pe rivalii germani eventual la capitolul destul de important al imaginaţiei luxului, dar ca performanţe tehnice nu încă…făcând abstracţie de faza cu Nurburgring). De altfel, cred că acel domn Ise (i se cam urâse cu binele…) va fi cu siguranţă şi pe bună dreptate penalizat sau înlăturat de consiliul de administraţie al diviziei Toyota Motor, fiindcă astfel de declaraţii belicoase, insuficient cumpănite şi dornice de lovitură de imagine, proxima cocălăreşti, pot afecta interesele corporaţiei chiar pe termen lung. Ce-şi imaginează domnia sa? Oare nu realizează adevărul elementar că, fără aportul material şi logistic al Toyotei, dar şi financiar (ca subsidiară, nu poţi trăi numai din rata proprie de profit, ci trebuie să primeşti şi fonduri structurale de la “centru”), Lexus îşi va rupe gâtul la abordarea primei curbe pe drumul independenţei?...Mă miră faptul că până şi japonezii pot avea printre ei pseudo-manageri sau şefi neprofesionişti…Dar, în definitiv, ce ne mai poate surprinde în ziua de astăzi şi în ce domeniu?
    6 1
  • Text
    Din punctul meu de vedere mi se pare o treaba,aiurea ca Lexus sa se desparta de propriul parinte (Toyota),care l-a pus pe picioare acum cativa ani in urma.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru