Lexus nu vrea să creeze modele accesibile de tipul lui Mercedes CLA

de Bogdan Mirică
Luni, 09.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus nu vrea sa le calce pe urme rivalilor de la Mercedes, care mizează pe modele mai ieftine, cum este CLA, pentru a atrage clienţi tineri şi nu neapărat fideli brandului.

Urmareste Automarket
În anul 2000, Lexus devenea cel mai vândut brand premium pe piaţa din Statele Unite. O poziţie pe care avea să o menţină vreme de 11 ani consecutiv, în ciuda problemelor de fiabilitate cu care părintele Toyota s-a confruntat în primăvara lui 2010.

Cutremurul devastator cu care s-a confruntat Japonia în 2011 a marcat însă declanşarea unui declin al vânzărilor Lexus pe piaţa din SUA, prima poziţie în segmentul premium de peste Ocean revenind celor de la BMW.

Nu va exista o poziţionare de tipul lui CLA.

Avem brandurile Toyota şi Scion pentru un astfel de public şi nivel de preţ.

Jeff Bracken
director general Lexus
Deşi sunt neînvinşi până în prezent, germanii sunt ameninţaţi de Mercedes, care mizează pe modele de mici dimensiuni, cu tracţiune faţă, cum ar fi A-Klasse, B-Klasse sau CLA. Lexus conştientizează progresul făcut de rivalii din Stuttgart şi apreciază succesul comercial al coupe-ului cu patru uşi CLA. Succes comercial generat în primul rând de preţul destul de redus al modelului în SUA: sub 30.000 de dolari.

Lexus, al cărui CT200h este ceva mai scump decât CLA, nu vrea să urmeze politica de modele accesibile a rivalilor. O confirmă chiar Jeff Bracken, directorul general Lexus, care susţine că „nu va exista o poziţionare de tipul lui CLA. Avem brandurile Toyota şi Scion pentru un astfel de public şi nivel de preţ. Trebuie să recunoaştem, însă, că au avut un start grozav, care are un impact benefic asupra volumelor vândute şi asupra gamei, generând trafic şi pentru celelalte modele”.

Esential 270.000 de maşini se aşteaptă să vândă Lexus în 2013 pe piaţa din SUA.
Chiar şi aşa, şeful Lexus nu vede cu ochi buni clienţii modelelor Mercedes CLA şi BMW Seria 1, care pot fi uşor de influenţat şi deloc fideli unui brand anume.

În vreme ce Mercedes se află pe drumul către poziţia de lider al segmentul premium din SUA, Bracken se păstrează cu picioarele pe pământ şi recunoaşte că Lexus nu poate aspira la această poziţie fără modele accesibile.

În vreme ce japonezii speră să vândă 270.000 de unităţi în SUA în 2013, BMW şi Mercedes se aşteaptă să sară de 300.000.

În anul său de glorie, 2007, Lexus reuşea să vândă în SUA peste 320.000 de maşini. Abia pentru 2014, Bracken susţine că va fixa o ţintă de vânzări apropiată de record, adică 300.000 de unităţi.

Comentarii (16)

  • Ivanoff
    @12345678979
    Nu fi nebun ca ii bagi pe melteni in ceata...
    Cine crezi ca stie ceva de Avalon sau de Crown?
    Iti pierzi timpul de pomana...
    15 17
  • viitor pt LEXUS "FALIMENT"....NOROC
    10 9
  • Care faima ? Care onoare ? Poate in urma cu cateva secole, acum firmele japoneze sunt cele mai ahtiate dupa profit in ziua de azi . Altfel cum iti explici ca majoritatea furnizorilor japonezi de componente auto s-au inteles intre ei sa mentina preturile sus, JECMANIND astfel milioane de oameni . Profitul estimat obtinut de firmele japoneze este de ordinul miliardelor de $, amenda de 740 milioane $ pe care au primit-o de la ministerul de justitie din SUA fiind un chilipir ( http://www.autoblog.com/2013/09/27/japanese-auto-parts-makers-fined-740m-for-price-fixing/ ) .
    9 6
  • @ivanuov, mafia etc
    Mai bine zii ca a intrat nebunul de serviciu care vorbeste cu el insusi.

    On topic.
    legzuz are "mici" probleme de imagine si nu numai. Daca intra pe piata masinilor mici cu preturile nesimtite pe care le practica, normal ca oamenii le dau cu tifla. Daca scad prea mult preturile musca din felia lui taiota. In cazul asta, cel mai bine, "noi nu creem modele accesibile". Ha-ha-ha.

    Este foarte bine ca Benz si BMW au inceput sa intre peste ei in clasa compactelor, hatch-uri, etc. Vanzarile cresc, iar clientii au ocazia sa guste un Mercedes sau un BMW inainte ca aburii "fiabilitatii" nipone si alte fumuri de marketing sa le intoxice creierul. Nu e nimic rau ca un client nu mai trebuie sa astepte varsta a doua sa-si permita o nemtoaica de lux.

    Intodeauna a fost mai class sa porti un Rolex, Omega, sau Tag Heuer decat citizen, seiko sau casio.
    19 13
  • O marca care se respecta ! Felicitari celor de la Lexus.
    16 8
  • TC1900
    lexus a plecat in us ca o copie a mercedes, modelul lor de top ( nu mai stiu cum ii zice ) era o copie trasa la indigoa s classe - din anii 80 sau cat era.

    dar ca multe lucruri japonezii au copiat si au imbunatatit originalul( mai ales calitativ ) in timp ce mercedes umbla pe colcauri ( cumpara chrysler , mitsubishi si parte din hyundai si visa sa devina nr 1 mondial) pana ce a venit criza si s-a reintors la origini.

    la momentul asta lexus e departe de trio german mai ales dpdv al dezvoltarii gamei de modele, ce se va vedea in scaderea in clasament ca nr de vanzari comparativ cu cei 3 teutoni


    in us au succes mai ales pt ca acolo hybridele sunt apreciate
    10 6
  • Asa ceva, 4 comentarii cu 3 nick-uri diferite in care isi raspunde tot lui, mai Robert tu ai innebunit de tot.

    E normal ca domnul Bracken sa considere clientii de compacte Bmw sau Mercedes mai putin fideli unei marci atata timp cat Lexus CT este un semi esec la nivel global, apoi nu stiu cat de bine se vinde seria 1 in SUA, ca de aceasta piata e vorba, cea mai importanta pt Lexus, seria 1 se vinde binisor, dar in SUA nu extraordinar, americanii nu sunt asa mari amatori de compacte hatchback, CLA da, se vinde bine, trebuia sa ramana la acest model, nu sa generalizeze.

    Obsesia banilor? Lexus este dependenta 100% de Toyota, adica de foarte multi bani, fara Toyota nu stiu cati ani s-ar descurca singuri, deci cand iti da "mama" miliarde e posibil sa nu fii asa obsedat de bani, dar asta e de inteles, de neinteles este cum poate sa fie cineva atat de obsedat de nici el nu mai stie pe ce anume si cand sa se opreasca.
    23 8
  • Daca un model se vinde mai bine , nu inseamna ca e si mai bun...
    10 15
  • Lexus este nu face masini ieftine ca CLA??? Asta e o gluma?

    CLA incepe de la aproximativ 30008 euro, iar CT de la 29900 euro. Un CLA 220 (2,2l si 170 cp) incepe de la 39000. Lexus IS 300h (care e cu o clasa mai mare), incepe de la 40000euro. Cu niste dotari de bun simt, Mercedes-ul CLA depaseste usor Lexus-ul.
    12 4
  • @Blower
    Asa este, dar nici daca se vinde mai prost nu inseamna ca este mai bun, nu vorbim de supercaruri de 300 de mii, vorbim de modele obisnuite, dar premium, sunt convins ca daca tot Lexus era pe primul loc in SUA nu mai spuneai asta.
    11 3
  • @@Blower , ideea e ca fiecare cam intelege diferit prin "masina buna"....
    6 5
  • dan_grc
    Sunt eu deosebit de prostut, incat vorbesc de Lexus ca este dependenta 100% de Toyota, dar am uitat sa spun de Audi care este si el 100% dependent de grupul VE (VAG), si ce sa vezi, sunt obsedati de bani ca si bascalia mea de marca pe care o indragesc nu mai vorbim de mercedes.
    4 15
  • Poftim frate! Chiar si Automarket.ro are un geniu. Cam pustiu ce-i drept. Pustiu la cap, pustiu la cultura, dar cu o gramatica devastatoare. Un izvor nesecat, o inspiratie ametitoare si o raza de speranta pentru viitorul tarii. Totusi, geniu. In felul lui. Bai "eminescule" ce sa zic, mi-a pierit si zambetul de pe buze. Sunt palid de invidie.
    9 4
  • @@dan_grc
    Ce-ai pretenash, te-a inselat femeia intr-un Bmw? Ai grija, nu e de glumit cu nebunia, du-te si intinde-te pe canapea la un psiholog, eu vad ca tu jelesti pe aici, nu altcineva.
    7 1
  • Cineva
    @zarmesteanu (FALS)
    Tu chiar crezi ca nu stim ca esti fals ? Se vede clar ca esti cu in loc de n (zarmesteanu). Iti pierzi timul degeaba pe aici. Orice ai scrie nimeni nu te baga in seama pt. ca isi da seama ca esti dereglat la cap din nascare .
    @ AM. Luati masuri impotriva acestor capuse si blocatile IP=ul.
    9 1
  • Chiar nu vad rostul acestui vs, nemti - japi, toate-s ok cu avantajele si dezavantajele lor. Realitatea e ca suntem atat de subiectivi incat aparitii deosebite in peisaj trec aproape neobservate (vezi alfa giulietta care la vremea aparitiei ei era una din cele mai avansate masini - 1,4 turbo 170 cp) ajungandu-se in situatia in care masini absolut ok sa devina banale prin popularitate (eu nu mi-as cumpara o nemteasca tocmai din acest motiv).
    Lipseste diversitatea si nu cred ca avem argumente serioase pentru a justifica acest lucru, iar pierderea diversitatii induce riscul monopolizarii pietii de un numar mic de producatori care ulterior or sa faca ce vor muschii lor, nu ai nostri.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru