După ce General Motors a ameninţat că intenţionează să fure coroana segmentului mediu premium cu al său Cadillac ATS şi în mare parte a eşuat, un alt constructor de talie mondială are aceeaşi intenţie. Este vorba despre Lexus, care a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit noua generaţie a modelului IS.
Într-un interviu recent, acordat publicaţiei americane Motor Trend, Junichi Furuyama, inginerul şef care s-a ocupat de dezvoltarea noii generaţii IS, a declarat: ”Misiunea mea este să depăşesc BMW Seria 3 şi să obţin primul loc în segmentul sedanurilor premium de clasă medie. Aşa văd eu propunerea. Acesta este obiectivul pentru care mi-a fost atribuit acest proiect.”
Furuyama a vorbit despre modificările importante aduse noii generaţii şi despre faptul că IS este superior vechiului model în ceea ce priveşte dinamica generală şi ţinuta de drum. Acelaşi oficial a recunoscut că oferta vechiului IS a fost sub ceea ce ofereau rivalii săi germani, de unde şi insuccesul pe piaţa din Europa.
”Când am fost desemnat să coordonez proiectul de dezvoltare al noii generaţii IS am decis să conduc toate maşinile rivalilor pentru a putea studia diferenţele.
Din păcate, deşi pe atunci eram de părere că IS este una dintre cele mai sportive şi mai plăcute maşini din segment, am fost nevoit să recunosc că BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse erau cu mulţi paşi înaintea noastră. Acesta a fost părerea mea la acel moment”, a concluzionat Furuyama.Tocmai din aceste considerente Furuyama a decis să abordeze un stil cu totul diferit atunci când a început proiectarea noului IS.
DACA !!!, se hotarasc asupra carui principiu sa ''mearga'' ( Benz - confort, BMW - Sportivitate, Audi - incearca sa ofere ambele intr-un spirit mai avangardist & tanar, cel putin asa s-au lansat la inceput ( vezi quatro ) ), atunci ar avea mai multe sanse...
DAR !!! deocamdata pe nici un segment , nu-s lideri ( incepand de la clasa C terminand cu sportivele sau SUV-urile )
am vazut CT-h-ul in trafic, este absolut superb exterior, se diferentia de tot blvd. Magheru sunt convins ca si interior este super lucrat ( cu siguranta la fel de bine lucrat sau chiar mai bine decat Benz C-class ) DAR!!! are o singura motorizare si nu este nici prea econom dar nici prea sportiv pt ce pret are
BMW nu sunt capabili sa produca o masina la nivelul valori oferite de Lexus nici in 20 de ani.
Cat despe fiabilitate ....... cimitirele de masini sunt pline de BMW dar extrem de rar vexi un Lexus acolo si cand apare este golit de piese fantastic de rapid.
Am vazut BMW caruia nu-i lipsea un surub la cimitir si nimeni nu se uita la ele.
Deci dragi fani BMW, nu va mai imbatati cu apa de la canal. Cand vorbim de FIABILITATE, japonezii sunt pe primul loc. Germanii sunt in urma si semneaza acte de colaborare cu japonezii, din respect pentru calitate.
@AndreiRN: tu esti tipul care vedea si cimitirele de masini pline de Volvo ? In ultimii 3 ani au crescut vanzarile, deci ai sanse sa zici ca vezi si mai multe. Iti apreciez comentariile si le citesc cu interes deosebit.
@dan_grc: e normal sa se gaseasca piese de BMW peste tot avand in vedere cat de des se strica si cat de mare e cererea. Adica pentru ce le-ar produce BMW, daca nu ar fi nevoie de ele. Mai scrii si tu din cand in cand lucruri adevarate, chiar fara sa vrei.
Cu motoare defecte 1 din 45, Bmw este o obsesie pt toti concurentii, in special pt Lexus, desigur ca este o gluma acest articol, japonezul n-a spus ca vrea sa detroneze seria 3, asta e in mintea fanilor Bmw, a spus ca Lexus este numarul 1 la fiabilitate si ca "neam de Bmw, nici in 20 de ani nu se va apropia de vreun Lexus". Esti sigur mai @Japan ,@ mafia care esti...ca nu este si invers cu vanzarea de tehnologie? Tu esti cel care se imbata cu apa rece, dc? Este vorba de un model cu pile de hidrogen care va aparea in 2020, iar primele sisteme hibride pe Bmw luate de la japonezi dupa 2014 vor aparea, deci despre ce vorbesti tu aici? Da motoarel pe care le vor primi japonezii nu este tot vanzare de tehnologie? Da niste sasiuri sportive pt viitoare modele, tehnologia de reducere a greutatii cu fibra de carbon, aia nu este tehnologie? Daca ar gandi toti japonezii ca tine ar fi jale, din fericire sunt clar mai inteligenti.
dar in schimb latra unul Japan ( adica este made in Japana?! , pe tasu il cheama Tonto-san?! ) cum Lexus e mai bun iar cei care construiesc Lexus, mergand pe premiza ca el stie mai decat Junichi-san, nu stiu ce construiesc =))
2. Piesele de Lexus se potrivesc frumos si la Toyota sau baieti care fac modificari au mereu nevoie de cate ceva.
3. Daca ar intra un grup de romani din astia mai tineri si necunoscatori si ar vedea cum stau aliniate BMW pe butuci ar fi ceva demn de filmat ca ai ar vrea sa le ia pe toate dar .... pt ce? Partea mecanica este facuta pt scurta folosinta.
toyota vinde masini relativ ieftine, dar piesele pt ele sunt f scumpe.si loganul este ieftin, dar piesele de origine sunt de 4 ori m scumpe decat la alte marci
, si cred si eu ca sunt supradimensioante unele componente la masini, si la 4x4 toyota cu cate 2 baterii, ca la camion este f buna peste tot , dar cand e vorba de costuri , v ati ars, multumesc
toyota vinde masini relativ ieftine, dar piesele pt ele sunt f scumpe.si loganul este ieftin, dar piesele de origine sunt de 4 ori m scumpe decat la alte marci
, si cred si eu ca sunt supradimensioante unele componente la masini, si la 4x4 toyota cu cate 2 baterii, ca la camion este f buna peste tot , dar cand e vorba de costuri , v ati ars, multumesc
Oricum ,domnul @Andrei RN este un expert in ale mecanicii.Mi-a placut enorm cand i-a explicat (anul trecut,cred)userului@kumite (parca)cum demonteaza supapele si axa cu came de la un motor in 2 timpi.
Aici deja s-a pornit un adevarat razboi intre "japonezi"si "restul lumii":ba tu esti ghertoi ca ai germana.Nu,nu,tu esti mai ghertoi,ca ai o cutie de pepsi facuta de japonezi.
E interesanta evolutia umana.Sau involutia umana.Cand ii vad pe unii ce scriu(si cum scriu)pe automarket,incep sa prind curaj.
Papagalul ala n-a scris nici o carte. Ca de obicei se exprima ambiguu pentru a crea situatii iluzorii la care nu nici in visele lui cele mai umede n-are cum sa ajunga.
Termenul "in cartea mea" pe care il foloseste este traducerea expresiei "in my book" folosita in mod uzual intr-o tara vorbitoare de limba engleza. Intelesul lui "in my book" este "dupa pareea mea, in opinia mea" etc. Ca de obicei, maimuta nu se dezminte. Mai arunca cate-o pastila din asta doar doar vreo pitipoanca proasta si credula ii pica in plasa si cade pe spate de admiratie.
In alta ordine de idei, nu pot sa remarc situatia super amuzanta in care "jinjinieru' sef" de la legzuz spune verde in fata ca sunt in coada clasamentului iar ursuletii cu flasnete admiratori de japoneze sunt gata sa-si dea viata pentru gloria si slava tinichelei cu L pe capota. Chiar trebuie sa le spuna pe fata "usurel baietii tatii ca nu suntem asa de buni"?
4, cand ma atras designul si am mers pe la cei care voiau sa le vanda si le-am testat dar vb cu ei mi-m dat seama ca ma bag intro groapa si am ramas la Mercedes.
Adevarat ca au un design atractiv si sunt performante dar cand e vb de fiabilitate .......... garantia lor spune tot.
Am avut si Honda si Toyota dar cand am decis ca o sa merg restul vieti pe biodiesel facut de mine Mercedes a fost alegerea finala si s-au adunat si 2 Iveco.
Dar pt a avea o imagine clara intr-un domeniu este suficient sa ti ochii mari si sa observi ce se intampla in jurul tau si cu cat e mai mare suprafata de observatie cu atat imaginea creata este mai corecta.
Oricum acuma lucrez pe un aeroport militar la una din problele 787 7 zile pe saptamana dar pt 12k pe luna.
In Zarnesti acum 5 luni dupa revolutia anti-Basista ,imediat dupa ce Basescu l-a alungat pe Boc,a fost un concurs la care taranii trebuiau sa aleaga mai multe litere dintre 2 tari :Japonia vs Germania,si ghiciti??? Pana si niste amarsteni de tarani care manca pana goala cu sare si se incalzesc iarna la coada vacii au stiut ca Germanii sunt cei mai tari din lume.
Acum avem o noua generatie, precedenta s-a dus si nu ne mai intereseaza pentru ca am facut bani de pe urma ei, "Uite lume un IS care noi zicem ca e cel putin la fel de bun ca Seria 3". Atata tot!
Si cu siguranta ca situatia se va repeta si in viitor.
Este si cazul lui Cadillac... a promis ca va face vanzari cel putin la fel de bune ca si concurentii (deci uite lume ca si noi putem avea un rival de talia lui BMW"), doar ca nu prea le-a iesit. Deci daca ar fi sa rezum tot ce a zis nenea de la Lexus, as zice strategie de marketing.
Deci cum spuneam, sa vii sa te spargi in figuri pe un site romanesc, in fata unor necunoscuti, cu salariul pe care il ai in stainatate e dovada suprema de fandoseala si mizerie umana. Poate face banii aia sau poate nu. La cat e de stramt la cap, am mari indoieli, dar sa zicem ca e asa.
In America de Nord insa, si presupun ca si in Europa de Vest, Australia, Noua Zeelanda, etc discutia despre cati bani faci, cat ai dat pe masina de lux, daca-ti merg copii la scoala privata si cat platesti, etc, sunt subiecte strict si indiscutabil TABU.
E o dovada te taranism cras sa te apuci sa te lauzi la un chef (de ex.) in fata unora care stii clar ca au salarii mai mici ca al tau, cu cat castigi pe luna. Este ca si cum le dai peste nas fara sa ridici mana.
In general in lumea buna subiectele de discutii sunt extrem de interesante si variate, dat cand vine vorba de viata personala, privata este un "gentlemen agreement" pe care nu ai voie sa-l calci, si mai ales pe care nimeni nu simte nevoia sa-l atinga. De la anumite sume in sus, se presupune ca esti suficient de multumit cu tine insuti incat sa nu trebuiasca sa mai confirmi in public realizarile pe care le ai.
Anyways .... :) i-am spus-o tipului mai demult. "Doar atat iti mai lipseste, sa vii sa te lauzi aici cu cat castigi". Si utie ca s-a intamplat. Probabil data viitoare, cand o sa simta ca nu e suficient de apreciat, o sa vina sa ne spuna cum isi multumeste nevasta/amanta in pat, de cate ori si cat de mare o are. De data asta nu-l mai provoc pentru ca la cum i se lipesc mistourile de subconstient si cat e de istet, e in stare de orice.
Celui de deasupra care mi se adreseaza, vezi ca nu toate posturile sunt ale mele. Un "amic" bun de-al meu scrie cu "-zarnesteanu" sau "_zarnesteanu" in locul meu. Si nu, nu-i simplatizez pe nazisti sub nici o forma. Imi plac cateva din cantecele lor dar cam atat.
Şi te mai rog din suflet ceva: nu mai asocia Saab, Volvo şi BMW cu rablele, deoarece calităţile acestor trei mărci depăşeşc puterea ta de înţelegere...Nu uita că va rămâne valabil pe veci clasamentul GM din anul centenarului său: dintre atâtea mărci şi atâtea modele proprii, concepute în atâtea decenii, a ales drept cea mai mare realizare a sa un...Saab. Culmea, unul în care nu-şi vârâse nasul. O fi fost sinceritate nudă de a recunoaşte adevărata valoare sau doar o simplă imprudenţă? Nu contează, căci istoria nu reţine decât faptele; de motivaţii se ocupă istoricii. În mod ironic, se trezeşte un “no name”, crezându-se mai catolic decât papa, să echivaleze o marcă-martir, încă scuipată de o grămadă de ignoranţi şi răuvoitori, cu un gunoi sau un fier vechi.
Cât despre BMW, te asigur eu că nu există la ora actuală o firmă mai sportivă, mai puternică şi mai atractivă pe segmentele pe care le domină! Nu mai zic de imbatabilitatea RR la superlux global! Iar dacă “ursuleţii” sau “pisicuţele” n-ar avea tangenţă cu fiabilitatea, cât de tâmpit să fii ca să-ţi permiţi să umbli cu o maşină cunoscută ca având, teoretic, faimă de vulnerabilă mecanic doar de dragul de a fi concordant cu “trendul” ?...Aaaaa, că la noi majoritatea, inclusiv modelele noi de BMW, sunt călărite de alde piţi & coca, da, se poate incrimina caracterul îndoielnic al unor asemenea “automobilişti”. Ca o statistică proprie, din ce-am sesizat eu, prin service-uri predomină VAG-urile, apoi...Opel-urile. Pe urmă...Daciile. De pildă, nu cred să existe service care să nu fi primit niciodată vizita măcar a unui Golf, fără să-i jignesc pe deţinătorii acestei îndrăgite maşini. Mie mi se pare că “germanele” din prezent te sufocă de plictis, cu o singură excepţie: BMW! Chiar şi Mercedes pare să-şi fi pierdut din autoritatea şi fascinaţia design-ului, cu care ne obişnuiserăm în trecutul nu foarte îndepărtat, iar AMG dă semne că va fi depăşită tot mai mult în performanţe de M Division. Preocupată să doboare supremaţia Toyotei sau a lui GM, nu-i exclus ca VAG să ignore semnalele vârtoase emise chiar sub nasul ei, la München, însă, deocamdată, poate sta liniştită, căci BMW păcătuieşte prin ceva care, de fapt, ar trebui s-o propulseze spre piscuri: nu ştie să plămădească decât produse premium...Iar de la premium la cimitir, dragul meu Andrei, e-o cale atât de lungă, că mii de ani...ştii continuarea. Adică presupun că da!
Cucucucucu.antic ...... locul tau este la sanatoriu mental.
Poate chiar de acolo si scri.
De la un restaurant l-am ridicat.
La locul meu de munca nu gasesc acuma dar inainte am luat coaste de rachete, magneziu pt foc frumos si ulei hidraulic militar.
Ceara de albine o dau inapoi la albine sa construiasca faguri cu ea.
Si Dodgul meu merge si cu apa cu un borcan ca in ani '70 si merge super daca adaug ceva metil in borcan vara.
Daca o stiam ti-o spuneam Lalalache.
Acuma recitind care e rational si care e dus cu pluta?
Ca eu sunt sigur ca tu esti un MINCINOS.
Lasa ca o sa te renasti cu baterii chinezesti si plin de leduri sclipitoare.