Lexus LS - informaţii complete despre motorizări

de Bogdan Mirică
Marti, 31.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus LS va avea pe versiunea sa entry-level un motor V8 de 391 cai putere. Derivatul hibrid, versiunea de top LS 600h vine cu 444 de cai putere.

După o lungă aşteptare, presărată ba cu teasere, ba cu fotografii oficiale, Lexus ne oferă primele informaţii ale noului LS, nava amiral ce se va bate cu Mercedes S-Klasse şi Audi A8 în segmentul premium.

Aşa cum anticipam, noul model va beneficia de filosofia de design Lexus, dominată de noua grilă frontală şi de liniile ascuţite. Detaliile sunt încă o dovadă a intenţiei Lexus de a poziţiona mult mai sportiv produsele sale. Grila sub formă de clepsidră, devenită o amprentă a constructorului asiatic, este completată la posterior de un spoiler nou, masiv, cu blocuri optice de tip LED şi evacuări cromate. De altfel, inserţiile cromate nu lipsesc la nivel exterior, Lexus dorind să sugereze cu orice preţ opulenţa.

Se cunosc deja versiunile cu care va fi oferit sedanul, baza urmând să fie asigurată de LS 460, cu sau fără ampatament mărit. Nu va lipsi nici derivatul sportiv al acestei versiuni, LS 460 F-Sport, o premieră a constructorului japonez în acest segment. Pentru cei mai pretenţioşi, Lexus a pregătit şi o versiune de top LS 600h.

Lexus LS 460

Pentru versiunile LS 460, LS 460L şi LS 460 F-Sport, Lexus foloseşte un motor V8 de 4.6 litri, conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte.

Unitatea livrează 391 de cai putere şi un cuplu motor de 487 de Nm, resurse suficiente pentru a garanta un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.4 secunde. Viteza maximă se opreşte la 210 km/h.

Pentru cei care doresc mai multă siguranţă pot alege şi un sistem de tracţiune integrală, situaţie în care resursele motorului sunt domolite la 365 de cai putere. Cuplul motor rămâne acelaşi, însă sprintul de la 0 la 100 de km/h se face acum în 5.9 secunde.

Esential 391 de cai putere oferă versiunea LS 460.
444 de cai putere livrează versiunea de top, hibridul LS 600h.
5.5 secunde îi sunt necesare noului LS 600h pentru a atinge 100 km/h.
LEXUS LS 600h

Versiunea de top, hibridul LS 600h vine cu un motor V8 de 5.0 litri şi 394 de cai putere, asistat de două motoare electrice, pentru a genera împreună un total de 444 de cai putere. Echipat cu o baterie Ni-Mh şi o transmisie ECVT, LS 600h poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.5 secunde până la o viteză maximă, limitată electronic, de 210 km/h.

LEXUS LS 460 F-SPORT

Marea noutate o reprezintă versiunea LS 460 F-Sport, o premieră în gama berlinei.

Derivatul cu veleităţi sportive adoptă, pe lângă look-ul mai agresiv, cu prize mari de aer şi praguri laterale, şi un interior personalizat cu scaune F-Sport, cu susţinere laterală mai bună, inserţii din aluminiu şi un volan îmbrăcat în piele, în spatele căruia se ascund padelele transmisiei.

De asemenea, pachetul vine cu o suspensie pneumatică reglată sportiv, cu 10 cm mai joasă, un set de frâne noi, cu şase pistonaşe, semnate Brembo, ascunse în spatele unor jante de 19 inch.

Comentarii (34)

  • Spate copiat cu nerusinare de la BMW,IDEM interiorul!
    incredibil!
    16 19
  • zarnesteanu
    Cu asta legsuse si-a mai trecut in cont inca un hibrid. Un hibrid intre Audi, BMW si ceva Mercedes.
    11 10
  • uneori se intampla ca munca titanica a unor specialisti (uneori dintre cei mai buni) sa fie apreciata de....niste ...nimeni dar nu de oricare ci de aceia cu multe multe diplome si nu de oricare ci de acelea de care numai la noi in RO le gasesti...in fine din partea mea nota 10 pt. acest nou model...mi s-ar parea interesant daca ar sari la acest segment si infiniti cu un model...
    15 11
  • Calingura
    Chiar le-au limitat la 210 km/h?
    4 10
  • Arata foarte bine masinuta.@Calingura,versiunea anterioara prindea 265-270 viteza maxima,uita-te pe www.youtube.com.@eu2,BMW,Audi,Mercedes,de ce au copiat si ei de la Toyota ideea cu hybrizii?Sau sistemul de asistenta la parcare si multe altele?
    2 16
  • Calingura
    fratilor chiar trebuie sa pun :))) sau paranteze in care explic ca e gluma?

    Eu doar semnalam ca e o greseala de tipar in articol. :)) (semne puse ca sa subliniez dezamagirea si ironia).
    2 2
  • @Calingura

    http://www.lexus.com/models/LS/detailed_specifications.html
    0 0
  • Un interior de 15 stele,o marca cu adevarat luxoasa si economica.Asta da masina.....Nu am cuvinte! Bravo Toyota! Ma face sa rad ironia unora ,ca sunt copiate stopurile.Unde vedeti voi oameni buni ca seamana stopurile a BMW?Mai de graba seamana cu versiunea anterioara.Noul seria 7 nu are stopurile asa drepte si lunguiete.
    7 9
  • @ian,sa fim seriosi,esti chiar simpatic cu munca titanica a specialistilor. :)

    Poza 6 lexus vs http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-5-1409/poze/196929/
    -"nici" nu seamana!! (cu ocazia asta spatele e chiar reusit cu evacuarile alea)

    Poza 45 lexus(interior) vs http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-5-1409/poze/196935/
    !!! OMG!! NOROC CU MANETA SCHIMBATORULUI SI CU CEASUL ALA ARUNCAT IN BORD..

    Aham...si cu iDrive-ul ala de langa schimbator ce e?

    Noroc cu fata,de altfel ce-l mai original lucru la masina asta, insa in poza 13 i-au pus plasa de tantari, sau plasa de beculete de brad peste radiatoare?
    8 1
  • Mai SRI si altii, liniile alea tip "resou" la stopuri si prelungirea lor in sus pe lateral de acolo este, nu din alta parte, diferenta e ca Lexus a modificat putin sa para ca simbolul L de la Lexus, nu va mai agitati atat, se stie c-au copiat tot timpul elemente stilistice, interiorul este mai reusit dar tot fara prea mare personalitate, dar exteriorul este diluat rau, ca masina o fi buna si performanta e altceva, dar sunt departe de podium, si oricum daca sunteti fani nu conteaza pe unde se situeaza, nu? Daca pt unii e cea mai buna, f bine, doar ca nu prea e, la motoare clasice este in urma,la design este si mai in urma, atuul lor raman hibridele si ultra mentionata fiabilitate.
    8 6
  • @dan_grc? Si eu ce am zis?Am spus ca nu seamana cu BMW,si ca sunt specifice unui LS chiar cel anterior aproape.Ce elemente stilistice au copiat?Spune-mi si mie?Grila arata specifica noii generatii Lexus.Iar interiorul este excelent,foarte elegant si foarte bine dotat.Iar motoarele sunt imbunatatite acum la noua generatie.Ce este asa greu sa recunoasteti?
    4 7
  • Omule, vorbesc in general, prima tinta era Mercedes, acum au trecut pe la Bmw si Audi, grila aia nu aduce a Toyota sa stii. Si asta ai inteles tu din ce-am zis eu? Liniile tip "resou" si prelungirea in sus si pe lateral sunt de acolo adica de la Bmw, dar nu conteaza asta, conteaza doar sa recunoasteti niste lucruri evidente, exteriorul este o corcitura, voi dc nu puteti sa recunoasteti asta?
    8 5
  • Vorbeam de chestii stilistice, prea multi zic chestia asta, nu doar eu, lasa hibridele, hai sa nu incepem iar acum ce-a inventat fiecare si unde au aparut prima oara majoritatea sistemelor actuale. Si sigla Gs-ului ti se pare ca aduce a Toyota? Ca-ti place sau nu, sigla aduce a Audi, dar repet, nu asta e problema, problema e ca unii negati niste lucruri evidente, asta a fost stilul Lexus de la inceput, sa copieze ce-i mai bun si sa incerce chiar sa faca acel lucru si mai bine. Si ca sa repet pt a 3-a oara, liniile orizontale din stopuri prelungite in sus si pe lateral putin este ...a la bmw, sigla este a la audi, mercedes a fost lasat la urma de data aceasta. Daca designerii asta au facut si conducerea a aprobat, asta a iesit, nu se mai poate schimba asta, la exterior este diluat, corcitura, interior luxos dar fara stil, dar fiind o marca tanara poate ca-si va gasi si stilul, dar asta cu generatiile viitoare.
    7 2
  • sunt atat de multe greseli in articol ca m-a luat asa un fior rece pe spate ... cum frate suspensie mai joasa cu 10cm? fata de ce, de LandCruiser?
    Viteza maxima de 210km/h ? ... asta suna de parca ar fi tradus nevasta-mea stirea ... desi cred ca si ea s-ar fi prins ca o masina cu 400 de cai merge lejer la peste 250..

    trecand peste treburile astea tehnice despre text ajungem la masina ... care nu-i ce ma asteptam la interior. Ar fi concurat cu actualele A8, 7 sau S dar cu viitoarele... nu ii vad bine.

    Motoarele - element decisiv cand vine vorba de masini pentru cei care nu se uita la bani - motoarele... subtire oferta...
    9 3
  • Samba, pana acum am avut rabdare sa-ti raspund in comentarii mai elaborate, acum nu prea mai am, asadar tu nu trebuie sa fii intr-un service? Sau pinguinule sau mafia, care esti...
    @SRI
    Ok, nu este copie, este INSPIRATIE evidenta, ca doar marcile chinezesti fac asa ceva, sa copieze cu nerusinare, japonezii sunt mai evoluati totusi.
    7 4
  • @samba - deci lexus nu a avut nici un model care sa semene cu un ML ... nope, nu a avut ;)

    interiorul nu prea este ca la seria 7, mi se pare destul de original (desi se inscrie in liniile existente pe 7 si S) dar pare totusi invechit pentru 2012 (cata vreme vorbim de estetica nu prea se pot face afirmatii de genul "brusli il bate pe vandam")
    7 3
  • unii au sechele din nastere probabil dar ei nu stie sa leaga 2 cuvinte care este!!:)))) ce sa le faci dar nu le trebuie atata timp cat au pe bot stema care le da putere si senzatia ca cu puta mare...:))))
    despre masina ce poot sa zic nu e pt noi romanii!
    2 6
  • @dan,asa parca mai merge.Ca era diferenta mare intre ce spuneai tu si ce ai spus acum.Asa este,ei nu au copiat ei au luat doar ideea si au mai imbunatatit-o,nu era o copie in definitiv.

    @unckle, ce vroiai mai mult de la interior?Arata excelent de bine.Dar cei 3 mari rivali,cum au interiorul?Barem la noul LS este mai imbunatatit,cu display marit,si cu rezolutie mai buna.
    2 4
  • Ok Dan draga,chiar as fi bucuros sa nu ma mai contazici la opinie,sau sa imi raspunzi macar ca chiar nu am nevoie.Multumesc!.Apropo,ai scapat de depresie?Fara suparare,dare erai cam agitat in ultima vreme.Stai linistit eu nu am nimic cu tine.Am crezut ca,cu tine se poate discuta ca intre oameni.Dar se pare ca m-am lamurit,esti doar un copil candriu,care probabil s-a matolit astazi ,si bineinteles berechet de josnic.Chiar nu mai vreau si mi-a ajuns,cat mi-am pierdut vremea cu voi pustii.Poate pana cand te vei maturiza vei vedea si tu cum se atesta fiabilitatea motoarelor.O seara buna!
    3 5
  • Calingura
    pentru Gelu:
    - ori google traduce prost milele in km (si mi-e lene sa caut o culegere prin casa) ori au gresit si americanii.
    Daca pe Corolla aveam 240 pe bord si 190 i-am atins eu cu un amarat de motor e clar ca avand sute de cai macar 250 tot atingi. Nu de alta dar te faci de ras fata de nemti :)

    Pe de alta parte cred ca ala nu e chiar top track speed ci un fel de viteza constructiva sau cumva o viteza recomandata sau hai o viteza maxima la un anumit numar de ture. (ex la Corolla 1.4 viteza constructiva era 175)
    4 4
  • zavragiu
    Toate modele din gama Lexus au fost reusite,si foarte fiabile.Nici acest model nu face rabat de la asa ceva.Iar tehnologia este punctul lui forte,arata foarte bine interiorul,iar sistemul multimedia,arata in sfarsit a sistem adevarat,mult mai bine decat la ceilalti competitori de acelasi segment.Eu zic ca este mult superior celorlalti ( a8,7 series,s class,XTS, XJ).Iar sistemul de propulsie hybrid este unul foarte revolutionar,castigand foarte multe premii,la capitolul ecologie sau emisii scazute.Cei care nu stiu ce masini produce Lexus sa stea in banca lor.O limuzina de clasa premium adevarata,iar noile motoare sunt excelente,mai ales VVT-i urile de la Toyota.Ei bine ,se vede ca japonezii se pricep mult mai bine la motoare pe benzina,desi unui Lexus nu i-ar fi stat bine cu motoare diesel,asa il face mult mai rafinat si mai ''inactiv'' in timpul mersului.Chiar vazuse-m la un moment dat un pieton care vb la tel. si mergea pe strada,si cand sa traverseze pe partea cealalta,era sa il calce un Lexus ,modelul RX400h,drept urmare sunt foarte silentioase aceste motoare de pe Lexus,daca nu esti atent s-ar putea sa te trezesti pe capota,desi silentiozitatea asta ajuta si la insonorizare,si dupa cum am citit si pe alte stiri auto,se spune ca a fost imbunatatita insonorizarea astfel incat sa nu se mai auda mai deloc sunetul motorului.Este un lucru bun intr-adevar.Iar la exterior ara exact ca si suratele sale, din gama cu acea grila ,numai ca la acest model s-a facut o exceptie si au prelungt-o pana jos aproape ca la Audi,dar nu arata ca la Audi,la Audi e mai urata si mai dreapta.In rest forma este aceeasi ca si anteriorul,si ma bucur tare mult ca nu i-a stricat fostul artificiu de design.
    3 5
  • Da, spatele seamana cu Seria 7. dar s-a gandit cineva ca ar fi posibil ca BMW sa nu spuna nimic pentru ca intre BMW si Toyota exista acum o alianta? Iar BMW ia de la Toyota tehnologia hibrida. Si probabil ca BMW este cu ochii si la ce va fi hibrid sub capota noului LS. Asta ar fi pe principiul "interesul poate fesul".
    Cat despre masina sigur va fi una de top, mult lux, performanta, se pare ca si calitate (tipic Lexus)... ce sa mai, un rival cat se poate de matur pentru Clasa S, Seria 7 sau A8. orice ar spune unii, fie ca le place sau nu, Lexus face masini foarte capabile. Principala problema in opinia mea este imaginea de marca mediocra pe unele piete.
    8 0
  • @Laucalin:Nu seamana mai de loc.

    http://www.netcarshow.com/bmw/2013-7-series/1024x768/wallpaper_21.htm
    1 5
  • Duce doar a impresia ca seamana dar nu,si eu am crezut acelasi lucru prima data,dar m-am lammurit dupa ce m-am documentat putin in galeria de imagini.
    2 4
  • @Laucalin
    Ei na si tu:), de parca pana acum Mercedes a spus ceva, iar Lexus este concurent, chiar daca vor colabora cu Toyota.Dar nu a fost asta o problema niciodata cu inspiratia Lexus, este doar o problema cu cei care nu recunosc. Si ca sa nu uit, spuneai ceva de niste guri rele cu Avensis vechi si Opel Vectra C...pai Vectra C a aparut in 2002 iar Avensis exact in 2003, deci este o confuzie:)
    6 2
  • Da, da, daaa, ai dreptate. Am confundat. Am crezut ca era invers. Multumesc!:)
    4 0
  • Este o grava problema cu voi astia care nu vreti sa recunoasteti,ca le-au iesit perfect celor de la Lexus,au creat un model foarte aratos.Nu mai balacariti ca a copiat,ca asta nu este copii asta este o idee imbunatatita.
    3 9
  • AAAAA,la ledurile stopurilor va-ti uitat voi?Nu de alta dar acum mi-am dat seama.Ce sa zic mare branza,arata aproape la fel,ia vedeti nu cumva si becurile de la faruri sunt la fel?
    3 9
  • AAAAA,la ledurile stopurilor va-ti uitat voi?Nu de alta dar acum mi-am si eu dat seama.Ce sa zic mare branza,arata aproape la fel,ia vedeti nu cumva si becurile de la faruri sunt la fel?
    3 9
  • @SRI - si iPhone este o idee "originala" care se pare (conform ultimelor stiri legate de procesul din california) ca s-a "inspirat" masiv dintr-un telefon SONY pe care sefii nu l-au agreat (si aici apare geniul lui SJ care a stiut sa speculeze o idee buna atunci cand altii o refuzau)

    Daca tot trebuie sa discutam partea de estetica da-mi voie sa argumentez un pic afirmatia de mai sus:
    - ecranul navigatiei este incadrat in bord similar cu cel de la S - dar este la fel de mare (sau pe acolo) ca cel de pe A8
    - avem un LCD cu o multitudine de informatii intre turometru si vitezometru - asa cum au cei de la audi (audi stiu ca baga si camera cu infrarosii pe acel lcd).
    - partea centrala porneste cu acel LCD de dimensiuni A8 incadrat ca la S si coboara cu gurile de ventilatie si ceasul (S Class) apoi avem comensile sistemului multimedia (o parte din ele, similar dar destul de diferentiat de seria 7) la orizontal avem schimbatorul de viteze asemanator cu ce fac cei de la Audi (nu numai pe A8) si o serie de butoane (functionalitatea dicteaza si trebuie sa le pui... asa le pun toti).

    Acum, desi se poate face comparatia de mai sus, cu bucatelele de asemanari intre concurenti, nu cred ca se poate spune decat ca este un interior care se inscrie intre niste limite deja existente. Interiorul este bine armonizat, bordul arata foarte bine, dar nici nu este acea "nava spatiala" care trebuie sa tina piept tripletei germane - asta este parerea mea, iar chestiile de gust sunt greu de discutat pentru ca, asa cum stiti, suntem oameni diferiti si avem simpatii diferite (eu vad cele mai "placute" interioare la F10 si noul CLS ... altii la A8 .. etc).

    Referitor la spatele masinii - da oarecum inspre seria 7, dar nici nu este izbitoare asemanarea. Sunt chestiile subtile cu liniile din stopuri (care seamana mai mult) sau bucatica creomata de deasupra numarului, "umerii" deja clasici etc. care seamana, dar nu atat de mult ca acele leduri. Nu ai cum sa le confunzi pe strada, asta este sigur :)
    0 5
  • @unckle,hai sa ne uitam la becurile farurilor acum,ia vezi or fi si ele copiate.Ce naiba ma.Acum daca stati sa va uitati la fiecare chichita,nu va vad prea bine.Fara suparare.Pai daca o luam asa si nemtii au copiat cate ceva de la japonezi (sau au imprumutat indea).Iar ecranul,este mai mare decat la a8,este ca la GS,doatat cu cel mai mare display din lume.Ca va place nu va place,mie imi place cum arata,eu zic ca le-a iesit cu brio.Va fi un concurent foarte bun pt cei 3 concurenti ai sai.Si exact cum spunea @dan mai sus,are un mare avantaj in fata la ceilalti anume '' hybrizii si fiabilitatea''.
    5 8
  • "Pentru cei care doresc mai multă siguranţă pot alege şi un sistem de tracţiune integrală, situaţie în care resursele motorului SUNT DOMOLITE LA 365 DE CAI PUTERE ." WTF ??
    5 2
  • Alex Bin
    o masina superba,mai ales interiorul.
    3 2
  • @Alex Bin,

    Este superba rau la interior,si mult echipata cu tehnologie.Lexus,a produs mereu masini rafinate,si cu calitate si design rupte de restul.Felicitari Toyota!
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru