După o lungă aşteptare, presărată ba cu teasere, ba cu fotografii oficiale, Lexus ne oferă primele informaţii ale noului LS, nava amiral ce se va bate cu Mercedes S-Klasse şi Audi A8 în segmentul premium.
Aşa cum anticipam, noul model va beneficia de filosofia de design Lexus, dominată de noua grilă frontală şi de liniile ascuţite. Detaliile sunt încă o dovadă a intenţiei Lexus de a poziţiona mult mai sportiv produsele sale. Grila sub formă de clepsidră, devenită o amprentă a constructorului asiatic, este completată la posterior de un spoiler nou, masiv, cu blocuri optice de tip LED şi evacuări cromate. De altfel, inserţiile cromate nu lipsesc la nivel exterior, Lexus dorind să sugereze cu orice preţ opulenţa.
Se cunosc deja versiunile cu care va fi oferit sedanul, baza urmând să fie asigurată de LS 460, cu sau fără ampatament mărit. Nu va lipsi nici derivatul sportiv al acestei versiuni, LS 460 F-Sport, o premieră a constructorului japonez în acest segment. Pentru cei mai pretenţioşi, Lexus a pregătit şi o versiune de top LS 600h.
Lexus LS 460
Pentru versiunile LS 460, LS 460L şi LS 460 F-Sport, Lexus foloseşte un motor V8 de 4.6 litri, conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte.
Unitatea livrează 391 de cai putere şi un cuplu motor de 487 de Nm, resurse suficiente pentru a garanta un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.4 secunde. Viteza maximă se opreşte la 210 km/h.Pentru cei care doresc mai multă siguranţă pot alege şi un sistem de tracţiune integrală, situaţie în care resursele motorului sunt domolite la 365 de cai putere. Cuplul motor rămâne acelaşi, însă sprintul de la 0 la 100 de km/h se face acum în 5.9 secunde.
LEXUS LS 600h
Versiunea de top, hibridul LS 600h vine cu un motor V8 de 5.0 litri şi 394 de cai putere, asistat de două motoare electrice, pentru a genera împreună un total de 444 de cai putere. Echipat cu o baterie Ni-Mh şi o transmisie ECVT, LS 600h poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.5 secunde până la o viteză maximă, limitată electronic, de 210 km/h.
LEXUS LS 460 F-SPORT
Marea noutate o reprezintă versiunea LS 460 F-Sport, o premieră în gama berlinei.
Derivatul cu veleităţi sportive adoptă, pe lângă look-ul mai agresiv, cu prize mari de aer şi praguri laterale, şi un interior personalizat cu scaune F-Sport, cu susţinere laterală mai bună, inserţii din aluminiu şi un volan îmbrăcat în piele, în spatele căruia se ascund padelele transmisiei.De asemenea, pachetul vine cu o suspensie pneumatică reglată sportiv, cu 10 cm mai joasă, un set de frâne noi, cu şase pistonaşe, semnate Brembo, ascunse în spatele unor jante de 19 inch.
incredibil!
Eu doar semnalam ca e o greseala de tipar in articol. :)) (semne puse ca sa subliniez dezamagirea si ironia).
http://www.lexus.com/models/LS/detailed_specifications.html
Poza 6 lexus vs http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-5-1409/poze/196929/
-"nici" nu seamana!! (cu ocazia asta spatele e chiar reusit cu evacuarile alea)
Poza 45 lexus(interior) vs http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-5-1409/poze/196935/
!!! OMG!! NOROC CU MANETA SCHIMBATORULUI SI CU CEASUL ALA ARUNCAT IN BORD..
Aham...si cu iDrive-ul ala de langa schimbator ce e?
Noroc cu fata,de altfel ce-l mai original lucru la masina asta, insa in poza 13 i-au pus plasa de tantari, sau plasa de beculete de brad peste radiatoare?
Viteza maxima de 210km/h ? ... asta suna de parca ar fi tradus nevasta-mea stirea ... desi cred ca si ea s-ar fi prins ca o masina cu 400 de cai merge lejer la peste 250..
trecand peste treburile astea tehnice despre text ajungem la masina ... care nu-i ce ma asteptam la interior. Ar fi concurat cu actualele A8, 7 sau S dar cu viitoarele... nu ii vad bine.
Motoarele - element decisiv cand vine vorba de masini pentru cei care nu se uita la bani - motoarele... subtire oferta...
@SRI
Ok, nu este copie, este INSPIRATIE evidenta, ca doar marcile chinezesti fac asa ceva, sa copieze cu nerusinare, japonezii sunt mai evoluati totusi.
interiorul nu prea este ca la seria 7, mi se pare destul de original (desi se inscrie in liniile existente pe 7 si S) dar pare totusi invechit pentru 2012 (cata vreme vorbim de estetica nu prea se pot face afirmatii de genul "brusli il bate pe vandam")
despre masina ce poot sa zic nu e pt noi romanii!
@unckle, ce vroiai mai mult de la interior?Arata excelent de bine.Dar cei 3 mari rivali,cum au interiorul?Barem la noul LS este mai imbunatatit,cu display marit,si cu rezolutie mai buna.
- ori google traduce prost milele in km (si mi-e lene sa caut o culegere prin casa) ori au gresit si americanii.
Daca pe Corolla aveam 240 pe bord si 190 i-am atins eu cu un amarat de motor e clar ca avand sute de cai macar 250 tot atingi. Nu de alta dar te faci de ras fata de nemti :)
Pe de alta parte cred ca ala nu e chiar top track speed ci un fel de viteza constructiva sau cumva o viteza recomandata sau hai o viteza maxima la un anumit numar de ture. (ex la Corolla 1.4 viteza constructiva era 175)
Cat despre masina sigur va fi una de top, mult lux, performanta, se pare ca si calitate (tipic Lexus)... ce sa mai, un rival cat se poate de matur pentru Clasa S, Seria 7 sau A8. orice ar spune unii, fie ca le place sau nu, Lexus face masini foarte capabile. Principala problema in opinia mea este imaginea de marca mediocra pe unele piete.
http://www.netcarshow.com/bmw/2013-7-series/1024x768/wallpaper_21.htm
Ei na si tu:), de parca pana acum Mercedes a spus ceva, iar Lexus este concurent, chiar daca vor colabora cu Toyota.Dar nu a fost asta o problema niciodata cu inspiratia Lexus, este doar o problema cu cei care nu recunosc. Si ca sa nu uit, spuneai ceva de niste guri rele cu Avensis vechi si Opel Vectra C...pai Vectra C a aparut in 2002 iar Avensis exact in 2003, deci este o confuzie:)
Daca tot trebuie sa discutam partea de estetica da-mi voie sa argumentez un pic afirmatia de mai sus:
- ecranul navigatiei este incadrat in bord similar cu cel de la S - dar este la fel de mare (sau pe acolo) ca cel de pe A8
- avem un LCD cu o multitudine de informatii intre turometru si vitezometru - asa cum au cei de la audi (audi stiu ca baga si camera cu infrarosii pe acel lcd).
- partea centrala porneste cu acel LCD de dimensiuni A8 incadrat ca la S si coboara cu gurile de ventilatie si ceasul (S Class) apoi avem comensile sistemului multimedia (o parte din ele, similar dar destul de diferentiat de seria 7) la orizontal avem schimbatorul de viteze asemanator cu ce fac cei de la Audi (nu numai pe A8) si o serie de butoane (functionalitatea dicteaza si trebuie sa le pui... asa le pun toti).
Acum, desi se poate face comparatia de mai sus, cu bucatelele de asemanari intre concurenti, nu cred ca se poate spune decat ca este un interior care se inscrie intre niste limite deja existente. Interiorul este bine armonizat, bordul arata foarte bine, dar nici nu este acea "nava spatiala" care trebuie sa tina piept tripletei germane - asta este parerea mea, iar chestiile de gust sunt greu de discutat pentru ca, asa cum stiti, suntem oameni diferiti si avem simpatii diferite (eu vad cele mai "placute" interioare la F10 si noul CLS ... altii la A8 .. etc).
Referitor la spatele masinii - da oarecum inspre seria 7, dar nici nu este izbitoare asemanarea. Sunt chestiile subtile cu liniile din stopuri (care seamana mai mult) sau bucatica creomata de deasupra numarului, "umerii" deja clasici etc. care seamana, dar nu atat de mult ca acele leduri. Nu ai cum sa le confunzi pe strada, asta este sigur :)
Este superba rau la interior,si mult echipata cu tehnologie.Lexus,a produs mereu masini rafinate,si cu calitate si design rupte de restul.Felicitari Toyota!