Lexus LF-NX - versiunea de serie va fi lansată la Geneva şi va păstra designul inedit

de Bogdan Mirică
Miercuri, 04.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus LF-NX, rivalul japonez pentru BMW X3 şi Audi Q5, ar putea fi expus în versiune de serie la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie a anului viitor.

Atunci când a fost dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Tokyo, conceptul Lexus LF-NX a stârnit un val de reacţii diferite din partea media şi a publicului. Mulţi au fost exaltaţi de liniile ascuţite ale conceptului, în vreme ce alţii au considerat iniţiativa designerilor mult prea curajoasă.

Lexus LF-NX Concept anticipează un rival pentru Audi Q5 şi BMW X3

Lexus LF-NX a revenit apoi luna trecută, la Salonul de la Tokyo, reiterând ideea unui SUV compact premium, demn de a se putea lupta cu Audi Q5 şi BMW X3.

Se pare că versiunea de serie nu este departe, mai multe surse din interiorul companiei japoneze confirmând un debut public în cadrul Salonului Auto de la Geneva, de anul viitor. Pentru a-şi putea face loc într-un segment dominat de rivalii germani, Lexus va miza pe o carte riscantă: designul.

O mare parte din designul neobişnuit al conceptului va fi regăsit şi pe versiunea de serie a maşinii

Paul van der Burgh
şeful Lexus Europa
Aspectul exterior al conceptului LF-NX va fi păstrat şi în cazul versiunii de serie.
O confirmă chiar Paul van der Burgh, directorul european Lexus, care motivează decizia prin dorinţa clienţilor de a fi mult mai expresivi şi de a ieşi în evidenţă.
Versiunea de serie va încerca să adopte aceste trăsături.

Despre propulsie nu există informaţii, însă cele două apariţii ale conceptului au lăsat loc de multe interpretări la acest capitol. Prima presupune că modelul va folosi o variantă a ansamblului hibrid expus la Frankfurt şi compus dintr-un motor convenţional pe benzină, de 2.5 litri, alăturat unuia electric. A doua presupune utilizarea motorului cu patru cilindri, de 2.0 litri, supraalimentat, prezentat sub capota conceptului de la Tokyo.

Nu este exclusă posibilitatea nici de a vedea ambele soluţii de propulsie pe modelul de serie, model de serie ce va fi disponibil în showroom-uri, cel mai devreme, în 2013.

via wcf

Comentarii (11)

  • am zis si cu alta ocazie, modelul asta este pur si hidos. Dar daca il scot EXACT asa cum este in poze ii voi aplauda sincer pe cei de la Lexus. Tre' sa ai un curaj nebun sa apari cu asa ceva pe piata. Monstruzitatile SUV americane cu designul lor macho si incisiv ce respira prin toti porii "uite, am doua perechi de boase!" se vor dovedi un chitait de little girl pe langa zimtii lui LF-NX
    11 16
  • Asa este, ce-i cu hidosenia asta ? Romanii sunt invatati cu formele stravechi si clasice nene asa cum ne-au invatat germanii. Nu cu formele unor masini ale viitorului care par SF. E drept ca o asemenea creatie ''concept'' ar fi uimitoare sa vedem in serie, dar noi cocalarii cu Bemve si mercedes suntem mai incuiati na, si vrem aceleasi forme demodate si clasice, aceleasi linii plictisitoare la oricare masina, asta suntem noi. Deci, NU Lexus.

    Raman la SH-ul meu, care trb sa il inmatriculez pe RO.
    10 22
  • "...dorinta clientilor de a fi mult mai expresivi si de a iesi in evidenta."
    Asta nu se aplica celor care au Lexus.Asta se aplica celor cu lant de aur pe cefe late.Adica posesorilor de ce vreti voi.Asa-i? Incep sa ma intreb daca japonezii s-au desteptat sau s-au prostit.Golf masina anului in Japonia, Toyota cu motor bmw....
    12 2
  • Masina asta face toate celelalte mizerii din clasa ei sa para si mai gay decat sunt acum.
    13 10
  • Da, e noul limbaj de design japonez 2014 ,,fierastrăul și/sau toporul,, :):)
    19 5
  • Trecand peste uratenia fundamentala, e la fel de disproportionata ca si "noul"rav4. Una anosta, alta hidoasa dar amandoua dimensional, un porc pe roti. Nici macar Giugiaro n-ar mai avea ce sa indrepte la vreo una. Dar deh, ce stim noi :):) "Alesii" soartei cu fiabilitatea-n gat o vor cumpara oricum. Si se vor uitat de sus la muritorii de rand fara sa se simta nici macar o fractiune de secunda regii nebunilor in caruta sluteniei absolute. Gloata lui nisan juke, leaf, cube, honda element etc, are acuma un membru nou. La cat mai multi ! :):):) Daca se poate, numai din tara fiabilitatii absolute.
    20 9
  • inexorabil
    Nouă nu ne convine niciodată nimic! Râdem de Toyota că ar fi ageamie la "design". Este ca şi cum o femeie nepricepută de obicei la gătit se încumetă prima dată în viaţa ei să conceapă singură o mâncare, informându-se dintr-o cărţulie de bucate. Prin analogie, Lexus a încercat să-şi "lamborghinizeze" oarecum stilul, în speranţa că poate-poate va crea o bună impresie generală...Numai că, cel puţin în rromânika, este greu de stabilit un echilibru între fair-play-ul lui @vianu, sarcasmul lui @Mafia, inflexibilitatea lui @zarnesteanu (s-o numim "consecvenţă", ca să nu se supere) şi amărăciunea lui @inexorabil. Acum hai deţi la culcare, căci asta ştim să facem cel mai bine: să dormim...în toate sensurile posibile.
    10 7
  • romanu-i patriot german pana-n maduva oaselor
    9 14
  • @ Lache
    Toyota Proace ( a se citi Peugeot Expert ) iti place (http://www.autoexpress.co.uk/toyota/proace ) ? Febra reducerii costurilor i-a atins iremediabil si pe japonezi .
    8 5
  • Mi se pare foarte amuzant cum sunt catalogati filogermani cei care nu agreeaza acest design, te pomenesti ca iubitorii de italiene sau
    frantuzesti automat vor indragi niste forme foarte greu de digerat, daca era un model nemtesc sunt convins ca nu putea fi decat " monstruos si potrivit pt cocalari", nu Robert?

    @inexorabil
    @mafia sarcastic? Un sarcasm reusit presupune o oarecare finete, chiar nu este cazul.
    11 2
  • inexorabil
    Dane, sarcasmul nu ţine cont de gradul de instruire...Cel care îşi şlefuieşte prea mult construcţia ironică riscă să nu mai fie înţeles nici măcar de cei la fel de înteligenţi ca el. Dar este adevărat că @Mafia "bate" mai mult spre băşcălie răsuflată, care nu pare mereu hazlie...Evident că tot el se semnează "dan_grc" (fără logo). De ce o fi atât de obsedat de persoana ta, n-am idee! Dar ajung să-l cred Satan, din moment ce îşi arogă atâtea identităţi, încât le-am pierdut şirul. Tot el este "Ghionea" şi "Ivanoff", nu? Mă rog, treaba lui ce face. Dacă ar fi rămas @Mafia şi atât, l-aş fi stimat pentru patosul său pro-nipon. Dar, fiindcă a ales această tactică bramburistă şi fiindcă singura lui raţiune de a scrie pe AM pare a fi "Lui Dan, cât mai multe lături turnate pe cap" (de parcă ar fi prelucrat vechiul slogan comunist "Ţării, cât mai mult cărbune"), nu-l pot vedea decât ca pe un neant caricatural...A avut preţuirea mea sinceră odată, demult. A preferat să se şteargă cu ea undeva numai ca să poată deveni acum un clovn demn de milă, focusat pe a te îngâna pe tine: "Sunt Dan-grc şi mă sparg în băşini de cocalar cu BMW"...Fleoşc! Mostră din ciclul "Ce-mi plac glumele mele!". O singură reacţie firească îmi rămâne să afişez, sugestivă prin următorul emoticon: :-(
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru