Alături de noul RC Coupe, model dezvăluit astăzi şi aşteptat să se dueleze cu BMW Seria 4, Lexus va profita de ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Tokyo pentru a dezvălui un nou concept.
Lexus RC Coupe - informaţii oficiale şi galerie foto
Este vorba despre o reinterpretare a conceptului LF-NX, expus în toamna acestui an în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
De această dată, SUV-ul cu un design extrem de colţuros, adoptă o nouă soluţie de propulsie dincolo de grila supradimensionată. Japonezii renunţă la motorul convenţional de 2.5 litri în favoarea unuia complet nou, supraalimentat, de 2.0 litri turbo. În comunicatul oficial care însoţeşte anunţul, Lexus susţine că motorul de 2.0 litri va oferi ceva mai multă putere şi un consum de carburant îmbunătăţit.
Conceptul pe care îl vom vedea la Tokyo se deosebeşte de omologul său de la Frankfurt prin adoptarea unei extensii pentru spoilerul faţă şi prin coborârea gărzii la sol. Habitaclul beneficiază acum şi de noul sistem Remote Touch Interface, care încearcă să transforme experienţa digitală dintre utilizator şi ansamblul multimedia într-una mult mai prietenoasă.
Un motor turbo, printre cele 10 pe care le are Lexus in gama nu va spune nimic. Ba chiar fiabilitatea va fi aceeasi. Daca TOATA gama Lexus avea numai motoare turbo, atunci as fi spus ca nivelul de fiabilitate a scazut considerabil, insa cu o sigura motorizare turbo........nehhh, nici macar nu se va simti. Lexus ramane in continuare cea mai fiabila marca premium .Oricum de la anul vor avea motorizari Fuel Cell, asta pentru cunoscatori.
Hai sa ti le enumar :
1.8 (136 CP) = CT200H ,
2.5 (208 CP)=IS250 ,
2.5 (223 CP ) hybrid =IS300H/ GS300H,
2.5 ( 209 CP)= GS250 ,
3.5 ( 345 CP) hybrid= GS450H,
3.5 (299 CP) HYBRID =RX450H,
5.0 (445 CP )HYBRID= LS600,
4.6 ( 381 CP) =LS460,
3.5 ( 306 CP )= GS350/ IS350,
3.5 ( 270 CP ) = RX350,
4.6 (301CP ) = GX460,
5.7 ( 383 CP )= LX570
4.8 ( 560 CP) = LFA
Nu mai comentati fratilor daca sunteti paraleli cu lumea auto.
Motorizari diferite, la ASTA AM FACUT EU REFERIRE. Cand o masina are alta varianta de putere si motorizarea este diferita . Aici se vorbea de puterea motoarelor. Ce fiabilitate are un aspirat si ce are unul turbo cu putere diferita ? In speta ca un motor turbo printre cele 10-12 aspirate pe care le are Lexus nu va afecta fiabilitatea marcii.
Lumea uita sau pur si simplu ignora cu buna stiinta faptul ca turbo, atunci cand s-a inventat el, n-avea absolut nici o legatura cu reducerea emisiilor sau a consumului, ci cu cresterea puterii la o cilindree mai mica. Putere mai mare inseamna consum mai mare, indiferent de cum se obtine acea putere. In realitate, la un mers gen Bucuresti iti consuma turbo de te ia cu ameteala, indiferent de cilindree, trait pe proprie piele.
Cand fac astia teste oficiale de consum, motorul merge la o turatie atat de mica incat nici nu intra turbo. Asta, plus faptul ca sunt de cilindree mica, duce la niste cifre absolut fanteziste, fara nici cea mai mica legatura cu realitatea.
Am si acum in minte un test oficial de consum la nemti, cu motor 1.4 tsi de 122 cp vs noul motor de la Mazda, cel de 2.0 in varianta de 120 cp. Culmea, in exact aceleasi conditii, cel de 2.0 a consumat mai putin! Asta, plus placerea mai mare in condus si, atentie, cuplul mai mare (Mazda are cu vreo 10 Nm in plus).
Producatorii n-au invatat decat sa "sunteze" testele si sa faca motoare astfel incat sa ofere niste cifre incredibile de consum si emisii doar in conditiile de test oficiale. La fel si in cazul NCAP, au studiat testele si au construit masinile in concordanta, iar in realitate un impact altfel decat in teste te duce sigur la schilodire pe viata, daca nu chiar moarte.
Cand ma gandesc la motoare turbo, ma gandesc la performanta si atat. Si sunt convins de la bun inceput ca ea vine cu un consum pe masura. Nu exista ceva in plus fara sacrificiu, totul e in echilibru.