Lexus LF-FC ne arată viitorul în materie de limuzine japoneze

de Sebastian Toma
Miercuri, 28.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus a prezentat un concept electric alimentat cu hidrogen numit LF-FC. El anticipează aspectul următoarei generații a lui LS, nava amiral a mărcii premium japoneze.

Lexus LF-FC, cel mai recent concept al mărcii nipone, va fi prezentat la Salonul Auto de la Tokyo. Exponatul prefigurează aspectul viitoarei nave amiral a mărcii premium din portofoliul Toyota Motor Corporation, Lexus LS. Pe lângă aspectul extravagant, descris de designerii mărcii drept "eleganță agresivă", conceptul celor de la Lexus prezintă și un sistem de propulsie electric, care își obține energia din hidrogen. Prezența acestui sistem de propulsie ecologic în dotarea conceptului LF-FC prezintă ipoteza unei nave amiral ecologice pentru constructorul japonez. Introducerea unei asemenea variante în gama LS în viitor nu poate fi exclusă, mai ales în contextul în care Lexus LS este oferit de ani buni și în variantă hibridă.

Lexus LF-FC arată impresionant și din spate.

Filozofia de design aplicată a acestui concept se numește "L-finesse" și se reflectă în toate trăsăturile exponatului. Pe lângă grila frontală masivă, deja caracteristică pentru modelele recente ale constructorului nipon, remarcăm un set de blocuri optice cu design agresiv și care au luminile de zi separate.

Aripile din față sunt umflate peste nivelul capote și accentuează aspectul musculos al mașinii, în timp ce profilul vehiculului îmbină mai multe linii într-un mod elegant.

Postul de conducere al lui Lexus LF-FC.

Posteriorul prezintă un set de stopuri care urmează aceeași idee ca blocurile optice frontale, iar bara de protecție spate are un aspect neașteptat de agresiv pentru cel al unei limuzine premium. Cei de la Lexus au mers atât de departe încât au echipat acest concept cu jante din fibră de carbon, lucru pe care îl mai vedem doar la suedezii de la Koenigsegg.

Așa arată locurile din spate ale conceptului LF-FC de la Lexus.

Urmareste Automarket
Interiorul lui LF-FC încearcă să îmbine confortul cu design-ul futurist și își propune să-i îmbrace pe ocupanții săi.
Volanul, fețele de uși și bordul sunt îmbrăcate în piele de înaltă calitate, iar japonezii au echipat sistemul multimedia cu un sistem de control prin gesturi. Fiind vorba despre o limuzină premium, cei de la Lexus l-au echipat pe LF-FC cu mai multe sisteme avansate de asistență a șoferului, capabile să asigure conducerea autonomă în anumite situații. Japonezii promit un nivel înalt de manevrabilitate pentru acest model, proiectat să aibă un centru de greutate cât mai scăzut și o stabilitate ridicată la viteze mari.

Via Lexus

Comentarii (28)

  • Judecand dupa ultimul clip si din alte detalii mixte, noua generatie LS va fi un adevarat OZN printre limuzinele de serie din acest segment. Numai prin sistemul de propulsie pe hidrogen va fi clasat la superlativ peste S class si banalul Seria 7, modele care nu dispun in prezent de asa ceva. Interiorul este la superlativ, dar nu ma pot pronunta definitiv pana nu va aparea versiunea de serie. Designul cu siguranta este, nu o revolutie si o EVOLUTIE in segmentul automobilelor premium. Bravo Lexus ! Asteptarile chiar au meritat. Daca LS-ul prezent care este pe piata de 8 ani cand este o limuzina care da clasa oricarui concurent la capitolul fiabilitate, confort, si performante . Iar cand zic performante ma refer la urmatorul lucru :

    -LS600HL viteza maxima 265km/h si 0-100 in 5,5 sec

    -Mercedes S400H viteza maxima : 250km/h si 0-100 in 6,8 sec

    -Audi A8 hybrid : 235km/h si 0-100 in 7,7 sec

    -noul BMW seria 7 nu are inca o motorizare compatibila ( asteptam aparitia uneia )
    23 26
  • Iar la capitolul confort am uitat sa dau cateva exemple :

    - Silentiozitatea la viteza pe peste 200 km/h, linistea la relanti, motorul termic este oprit.

    -Scaunul VIP din spate dreapta cu intindere pt picioare, LS a fost prima limuzina de acest gen care a oferit inca din 2007 acest detaliu de confort, in prezent a aparut si pe W222 si pe Range Rover LWB , din cate vad la poza nr.18 ambele scaune sunt destinate cu suport pt VIP, posibil ampatamentul masinii a crescut.

    Cat despre fiabilitate, exemplele sunt clare : Cate LS-uri au luat foc si cate S-uri noi w222 au avut probleme ? Pai eu cunosc deja trei cazuri : un S65AMG care l-a lasat pe un proprietar din Corea in pana de 3 ori, un CDI care a luat foc la 2 saptamani dupa achizitie, etc.
    17 22
  • tendinte de design foarte sofisticat...cu modele de genu asta tinichigii auto dau faliment...
    22 3
  • Impresionant!! Primul comentariu. Detaliile mixte m-ar interesa mai mult, dar trebuie să recunosc că m-a binedispus expunerea de mai sus.
    LS -ul actual s-a lansat în 2012, nu cred că are chiar 8 ani.
    În concluzie și eu pot spune că așteptarea a meritat, tăticul limuzinelor este aici.
    21 16
  • @dan_grc , felicitari pentru comentariu. Inca odata ai dat dovada de mult curaj sa-ti expui o parere foarte ''pertinenta'' . LS-ul actual s-a lansat in 2007 si a trecut prin 2 facelifturi. In 2012 s-a aplicat al doilea facelift. Acum stai jos.
    19 25
  • Tare design-ul, dar pana atunci eu cred ca noul BMW seria 7 este cea mai buna limuzina din segment, de departe.
    19 18
  • @Nelu.Pantofaru, ai un 1+ de la mine. Nu sunt fan BMW , dar iti dau dreptate, bine zis ''pan atunci'' . Chiar si asa daca comparam LS-ul actual cu orice model din segment, LS-ul este foarte performant si confortabil ( chiar si la 8 ani de la lansare) .
    15 21
  • @Madalescu
    LS-ul actual s-a lansat in 2006 si asa pentru cultura ta generala, priveste ce scaune dreapta spate aveau altii in 1991 nu in 2007.
    http://www.youtube.com/watch?v=a3swfmKj1pk
    13 14
  • LS-ul da s-a lansat in 2006 in mod oficial. Dar eu am facut referire cand a fost acesta oferit pe piata spre vanzare , abia la inceputul anului 2007 , ira in sepsembrie 2006 a fost lansat oficial cu galeria de imagini de rigoare. Deci cu atat mai nasol pt concurenti.

    Prin clipul dat nu mi-ai aratat decat ca ti-ai extins autonomia de pinibilitate pe AM. Acelea sunt doar scaune reglabile electric spate, care le avea si Hyundai Equus Mk..1 si alte masini de lux la acea data. Dar nu am pretentii de la un ''anonim'' care nu-i in stare sa vada padurea din cauza copacilor. Se pare ca nici ''ottoman'' nu stii ce inseamna.

    Poftim aici :

    https://www.youtube.com/watch?v=F5o2oDERyD8
    13 20
  • Hai sa-ti dau mura-n gura . Doar Maybach 62 dispunea de aceste scaune de tip ''ottoman'', doar ca el este o limuzina extra full-size, adica dintr-o alta liga. In segmentul pe care activeaza LS, este primul care oferea o asemenea dotare de confort in varianta ''long'' .Acum stai jos !
    11 21
  • @Ghita
    LS a fost aratat publicului in ianuarie 2006, nu septembrie. Iar Equus a aparut in 1999, chiar daca avea design de 1989.
    3 16
  • Valius
    BMW cea mai buna limuzina din segment la ora asta? Poate la capitolul tehnologii, ca in rest nu ipresioneaza cu nimic, design-ul e prea banal, interiorul la fel. Adevarul ca limuzinele de lux trebuie sa aiba o linie mai clasica, cum e Rolls Royce, stil clasic simplu, nu ai ce sa vezi.
    13 12
  • In ianuarie 2006, a fost aratat publicului prima imagine spion, nu lansarea oficiala cu intreaga galerie de imagine. Ai calculat prost. Equus da s-a lansat in 99'' si avea scaune full electrice ca si Mercedes pe spate, deci nimic revolutionar. Toyota Century V12 avea asa ceva inca din 1982 deci ? Eu te-am intrebat un lucru, vad ca eviti sa raspunzi . Stii ce inseamna ''OTTOMAN'' ? Evident NU.
    11 18
  • @Ghita
    http://www.motortrend.com/features/112_06naias_2007_lexus_ls_460l_photos/photos/
    Salonul auto Detroit 2006.
    Ghita, te astept diseara la portita:)) Continuarea o vei afla dupa ora 24.
    6 12
  • Interesant, în 2012 erai cu "noul Lexus" în sus și jos, acum e face lift de fapt, deci are 9 ani vechime și tot e cel mai bun din segment, o nouă generație chiar este inutila.
    15 8
  • @Madalescu - apreciez cunostintele tale si pasiunea pt masinile japoneze, dar nu te sui pe gard degeaba. Sunt masini bune, nimic de zis, dar nu atat de bune pe cat ai impresia ca sunt. Dpdv al design-ului sunt precum desenele animate japoneze - CIUDATE, BIZARE. Aspectul asta cu muchii ascutite il gasim si la europeni, doar ca ,,ai nostri''(taticii luxului la nivel mondial) ii gasesc menirea la masini ultra sportive.
    Dpdv al tehnicii, sa fim seriosi, nu sunt nicidecum departe, poate doar in urma. N-au inventat ei motoare si masini. Doar au imbunatatit niste randamente dar dpdv al inovatiei au ramas mereu in urma.Ce-i drept, de cativa ani, au ales niste nise pe care exceleaza pt ca ceilalti nu vor inca sa bage bani, acest lucru fiind o mana cereasca dpdv al marketing-ului. Pana la urma toata tehnologia asta ,,verde" are in spate o gramada de rahat(vezi obtinerea/depozitarea/neutralizarea acumulatorilor, obtinerea hidrogenului, obtinerea curentului electric etc), care da bine pt 10.000 de entuziasti la nivel global, dar va fi dezastru cand vor exista 10 milioane de clienti.
    Viitoarea nava amiral al celor de la Toyota va ramane la nivelul de masina obscura in lume, execeptie facand SUA si Japonia.
    17 12
  • Salut din nou, @Dan_grc, de doua ori felicitari. Ti-ai dublat abonamentul pe AM cu ultima postare ''pertinenta'' de 10+ . Era ''noul LEXUS LS'' la fel cum e ''noul Avensis 2015'' ...... intelegi tu. De fapt, e greu pt tine , am uitat treaba asta. In 2012 LS-ul de generatie actuala a primit un ultim facelift mai consistent. Partea laterala exterioara era neschimbata, la fel si interiorul, mai putin plansa de bord si cateva mici upgradeuri cum ar fi aparitia sistemului ''Remote touch'' .

    La 9 ani vechime, ofera performante superioare fata de concurenta, confort de nivel inalt, fiabilitate net superioara si un nivel de antifonare ridicat. Stiu, e dureros, dar trebuia sa-ti confirme cineva treaba asta, mai ales cand nu esti in stare sa concepi niste lucruri singur. O zi frumoasa !
    7 16
  • @Olav,

    Foarte ''pertinenta'' postarea. Daca tot vorbesti de marketing ce-ar fi sa ne explici de ''dieselgate'' si ''ecologia'' DAS AUTO, hai ca stiim deja ca esti fan VAG. Multumim !
    8 19
  • someone
    masina arata bine, pacat ca nu putem vedea varianta de serie. metoda de propulsie e revolutionara in aceasta lume a petrolului, dar la fel de revolutionara va trebui sa fie si infrastructura si statiile de alimentare pentru ca acest model sa aiba succes world-wide.
    off topic: mi se pare ciudat ca jumatate din comentariile unui articol citit de N internet useri sa vina de la o singura persoana, indiferent ca au legatura sau nu cu articolul in sine.
    10 3
  • Madalescu compari LS600h (motor de 5.0 V8+ motor electric =438 cp) cu S400H (3.5 V6+ motor electric=306 cp) A8h (2.0 + motor electric=245 cp)? Iar la confort, ma indoiesc ca e LS mai bun ca noul S.
    16 2
  • @Madalescu Uite aici performante mai ... S500 (4.7 V8 - 456 Cp - 0-100 4.8s) LS 460F sport( 4.6 V8 - 386 Cp 0-100 5.4s).
    12 1
  • @Madalescu_Georgian
    Ba baiatule, tu esti platit de Lexus sau ce esti asa inversunat?! Genu' de oameni, asa ca tine, ma fac sa privesc Lexus cu dispret. Va credeti mari destepti, zici ca ati descoperit roata cu Lexus-ul asa. Va contrati pe S-uri, A8-uri si LF-uri de parca maine ati merge la dealer sa le cuparati. Zici ca aveti 2 ani, "a mea e mai tare".
    13 5
  • Iar l-au scapat astia pe ivanoff...
    8 2
  • Niciodata nu am fost atat de atras de marca Lexus ca in prezent, si m-a lasat putin sceptic in privinta tangentei cu notiunea de *premium*. Dar la fel cum grupul Corean Kia si Hyundai s-au ridicat destul de mult pund mai mult accentul pe calitate fata de trecut, Lexus face acelasi lucru, doar ca la categoria premium. Am ramas surprins placut cand am condus in Barcelona noua generatie RX450H, modelul acesta mi-a anulat oricare indoiala ca Lexus nu se ridica la nivelul unor rivali omniprezenti in Europa. Nu sunt in masura sa ma decid daca versiunea de serie va mostenii macar 50% din designul futurist a lui LF-FC, dar pot spune ca acest concept arata chiar foarte avansat, cu toate ca silueta arata neobisnuit, combinand dinamismul partii frontale cu notele clasice ale posteriorului. La interior, dupa cum ne-a obisnuit Lexus in ultimii ani, domina luxul suprem si tehnologiile inovative. De apreciat holograma tridimensionala pentru gesturi, care nu sunt sigur daca se va regasii si pe modelul de serie . In alta ordine de idei, sistemul de propulsie ma astept sa fie unul destul de avansat, peste concurenta directa, avand in vedere ca pentru prima data Toyota va oferii o varianta alternativa si pe Lexus, iar mai de graba as miza ca Lexus incearca sa concureze mai mult cu Tesla in domeniul Fuel Cell , decat cu ceilalti reprezentanti. Dar asta este doar o parere. In sfarsit ! Pana la aparitie, noul BMW Seria 7 este un punct de referinta in acest segment. Germanii au stiut cum sa se organizeze . BMW Seria 7 ofera o suita de tehnologii revolutionare pentru sofer si asta fiindca un BMW va fi condus in mare parte de catre acesta. Asadar ''placerea de a conduce'' nu a disparut nici in noul Seria 7 chiar si pt o limuzina de acest segment. Mercedes S in schimb ofera un confort sporit, dar cu mai putine tehnologii la bord pentru sofer, si asta fiindca in mare parte posesorul unei asemenea masini va sta pe locul din spate, rar va fi el soferul.
    7 7
  • Eu zic, dupa umila mea parere, ca persoanele care se inflameaza atat de tare la un repros nu denota decat prostie si nu are rost sa te iei la hartza cu asemenea persoane. Te cobori prea mult. Am ajuns eu, posesor de japoneza sa urasc Lexus doar ca citesc comentariul unui idiot pe aici care nu realizeaza ca fiecare are dreptul la o parerea.
    Cel mai bine, ignorati persoane gen ”mafia”, si atunci se vor potoli si ei.

    PS: mi-e dor de z-tele sa faca putina ordine pe aici :)

    Numai bine.
    10 2
  • @MarchenM,

    As fi de acord cu comentariul dvs, daca i-as intelege si logica. Nici eu nu sunt de acord cu ''haterii'' , dar demonstratia dvs nu denota decat ca sunteti tot un ''hater'', care asa cum ati spus si dvs, nu realizeaza ca fiecare are dreptul la o parere, iar dvs demonstrati fix acelasi lucru, in sensul de a contesta parerea altuia, chiar daca acesta are ''dreptul'' . M-am adresat la persoana a doua, observ ca sunteti mai in varsta fata de mine. Cu consideratie !
    4 7
  • Scorpionul_negru
    Nici nu a aparut si stiti ca e buna sau nu.
    Judecand masinile actuale. LS e cel mai slab dintre A8, seria 7, S class si Jag..XJ. O avea cel mai bun hybrid dar in rest a ramas in urma la orce capitol.
    Poate ca viitoarea generatie va fi o masina la fel de tare ca si concurenta. Poate .... nu se stie. Om trai si om vedea !
    5 1
  • @Scorpionul_negru,


    De unde pana unde ai luat termenul de ''slab'' ? In industria auto nu exista termenul de ''slab''. Necompetitiv, DA. Sunt total de acord cu tine. +1, chiar daca ai folosit un termen deloc potrivit. Cu consideratie,
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru