Lexus IS va primi un motor turbo de 2.0 litri pentru a se bate cu BMW 328i

de Bogdan Mirică
Joi, 24.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus va folosi motorul turbo de 2.0 litri, introdus alături de noul crossover NX, şi pe alte produse din gama sa. Următorul candidat pe lista transplantului este sedanul Lexus IS.

Noul Lexus NX a marcat un moment important în istoria constructorului japonez. Crossover-ul, aşteptat să fure din clienţii lui Audi Q5, a introdus oficial un motor turbo de 2.0 litri în gama subsidiarului premium.

Lexus NX - imaginile oficiale ale rivalului japonez al lui Audi Q5

Se pare că NX a fost doar promotorul noului propulsor, care îşi va găsi utilizare şi pe celelalte modele din gamă. Cel mai probabil candidat este sedanul IS, aruncat în lupta cu granzii BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse fără un motor supraalimentat. Aşteptat să fie declinat în mai multe variante de putere, noul motor pe benzină ar putea da naştere unor noi versiuni IS200 şi IS250.

Esential 238 de cai putere oferă motorul turbo de 2.0 litri instalat pe Lexus NX şi aşteptat şi sub Lexus IS.
Cea mai puternică propunere a noului turbo de 2.0 litri va fi cea de 238 de cai putere, similară cu ceea ce vedem în prezent pe Lexus NX în versiunea 200t.
Mai mult, un pachet atât de generos ar aşeza Lexus IS pe picior de egalitate cu cei 245 de cai putere oferiţi de BMW şi al său 328i. Lansarea noilor versiuni este aşteptată în maxim 24 de luni.

În prezent, gama lui Lexus IS pe piaţa din România include doar două motorizări, una cu motor pe benzină convenţional şi una hibridă, regăsită sub indicativul IS300h. Preţurile pornesc de la 36.000 de euro pe piaţa din ţara noastră.

Comentarii (12)

  • peste 2 ani?
    pai era tarziu si anul trecut dar peste 2 ani!
    18 3
  • Toti constructorii japonezi sunt inapoiati rau!
    Pot sa zica fanii lor ce vor...dar din varf de lancie au ajuns o gluma proasta cu transmisiile lor antice si motoare din epoca de piatra.
    Fiabilitate mai nou ioc...tehnologie ioc...appeal...vai de plm :))...nici nu are rost sa mentionam la ce masini insipide au(exceptie facand Mazda).
    Da prost nu e cine cere ...
    21 14
  • Era si timpul sa bage si Lexus niste motoare turbo pe benzina, si sa renunte la anticele lor aspirate.
    6 9
  • @ @mbz
    Si iata unde era detinatorul adevarului absolut! Aleluia!
    Tipic romanesc: ce cred eu e litera de lege, cine crede altceva e prost. Nu conteaza ca habar n-am de masini si imi dau si eu cu parerea ca un chibitar pe marginea terenului, nu dom'ne, EU le stiu mai bine! EU stiu totul si despre macrameuri, si despre rachete, si despre masonerie, si despre bibilici. Si ce stiu eu, aia e!

    Ar fi amuzant, daca n-ar fi atat de infiorator la scara nationala.
    8 2
  • ''anticele alea aspirate de la Lexus'' fac treaba foarte buna impreuna cu cel mai bun ansamblu hibrid din lume. Obtii performante bune, fara ''lag'' si un consum foarte bun in traficul bara la bara......nu mai bateti campii amatori de Moskwicz.
    9 10
  • @Marian.Nedelcu
    Mare cunoscator auto ce esti tu, "anticele alea aspirate" sunt la 10.000 de ani lumina de orice motoare de la trio-ul german. Singurul lucru la care stau mai bine e consumul(in variantele hibride), dar cu niste performante net inferioare chiar si unui 2 litri diesel. Adevarul e ca am si de ce sa fiu impresionat de motoarele astea....
    11 9
  • @Marian.Nedelcu
    Lasa-i la nivelul lor acolo, nu mai incerca sa-i destepti, ca mai rau ii intarati si nici nu rezolvi nimic. Stii cum e cu 'naivul' cu mintea odihnita...
    Si pana la urma, daca ar fi toata lumea destepata, cine ar mai munci pe nimic?
    7 11
  • Vai tu, desteptule... Altceva mai ai? Sa stii ca ai dreptate: noroc cu cei ca tine, ca altfel nu ar mai fi cine sa munceasca pe nimic.
    7 9
  • Asa este, ''Motoarele de pe Lexus sunt la ani lumina fata de trioul german'' , in sensul ca la service anjug cu 10 ani lumina mai tarziu decat trioul german. Aici ai si tu dreptate, nu te contrazic chiar sunt la ''ani lumina'', in felul precizat de mine. Cum mai merge treaba la Moskwicz ? Ai schimbat jiglerele ?Nasol uleiul de vapor asa-i ?Sa traiesti !
    6 11
  • @Marian.Nedelcu
    Vesnicul cliseu: marea fiabilitate a masinilor japoneze( care,bineinteles, mergun triliard de km cu piese din fabrica). Nu te prea duce capu, se vede. Sunt la ani lumina de trioul german prin putere, plaja de putere, timpi de acceleratie etc.
    Moskwiczul merge bine, l-am bagat acum la o revizie completa. Cred cae gata in vreo 2 zile.
    10 5
  • Mai, tu chiar esti mai destept decat ''prevede legea'' , chiar ma uimesti. EXACT, masinile japoneze sunt chiar foarte fiabile, si ca sa vezi, BMW vrea sa guste din placinta de calitate a celor de la Toyota. Destepti nemtii astia ca intotdeauna, cercetare -> 0, colaborare iscusita-> 100%. Pert total faza cu ''putere, plaja de turatii si acceleratie'', ai foarte mare dreptate. Can intra ''lag-ul'' la nemtzoaice trebuie sa astepti 5 ani lumina sa faci o depasire buna. Stii tu, un motor turbo are un raport de compresie scazut , iar la LAG , se simte tare bine si intarzierea turbinei și compresia slaba. Dar nu cred ca e nevoie sa iti explic doar esti mai destept ca in codul de ''legislatie'' .
    PS : La Moskwicz ii poti pune stema TDI pe capacul de la ''carburator'' sa zici ca ai motor ''TURRRBO'', de la ''TURRRbat'' . Daca vrei sa compensezi cu un ''efect special de LAG'' ca la nemtzoaice da-i reaverse la 60km/h :))))))))))
    7 11
  • @Marian
    Cercetare zero la Bmw? Daca zici tu, te pomenesti ca erau vai de capul lor daca nu exista colaborarea cu Toyota, a disparut un obsedat de japoneze si "huo Bmw" si-a venit altu, sau poate nu, se observa un stil foarte asemanator cu al celui mai mare obsedat de pe AM, ar fi mare pacat. Cat despre lag-ul turbo, sa stii ca actualul 328i este praf la depasiri, cand apesi acceleratia ai mari emotii, nu stie nimeni ce-a fost in capul lor cu-n motor de 2 litri si 245 de cai.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru